Vlada je Saboru sa sjednice u četvrtak uputila konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, kojim se, uz ostalo, porez na stjecanje rabljenih vozila zamjenjuje upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije vozila.
Predstavljajući taj zakonski prijedlog, državni tajnik u Ministarstvu financija Željko Tufekčić istaknuo je da je riječ o nastavku porezne reforme kojom će se pojednostavniti administrativni postupak i za tijela javne uprave i za građane, povećati transparentnost obračuna i sustava plaćanja te prepoloviti porezno opterećenje građana po toj osnovi.
Sam zakon uređuje dva porezna oblika - posebni porez na motorna vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila.
Predloženim izmjenama hrvatski će se zakonodavni okvir prilagoditi europskoj pravnoj stečevini, s obzirom da je sredinom ove godine na snagu stupila uredba Europske komisije o emisiji plinova.
Ta uredba uvodi novi, globalno usklađeni homologacijski, odnosno ispitni postupak za mjerenje emisije ugljikova dioksida (CO2), koji daje preciznije i i vjerodostojnije podatke o emisiji toga plina, pojasnio je Tufekčić.
Uz ostalo, predloženim zakonskim izmjenama se, radi veće fleksibilnosti i normativne jasnoće, predlaže jasnije uređivanje propisivanja ovlasti Vlade da uredbom određuje visinu posebnog poreza, odnosno trošarina na motorna vozila.
Kod posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila, predlaže se zamjena poreza upravnom pristojbom koja bi se plaćala kod registracije tog vozila, što bi pojednostavnilo postupak, učinilo ga transparentnijim te smanjilo porezni teret.
Tufekčić je podsjetio da trenutno postupak promjene vlasništva nad rabljenim vozila obuhvaća najmanje četiri koraka na tri adrese - ovjeru potpisa na kupoprodajnom ugovoru kod javnog bilježnika, koji se potom predaje Poreznoj upravi. Ona izdaje rješenje o razrezu poreza po stopi od 5 posto od prodajne cijene vozila, koji se plaća u pošti, a potom policija obavlja prijenos vlasništva.
Sada se te aktivnosti objedinjuju u jednu, odnosno u tijelu nadležnom za registraciju vozila platit će se upravna pristojba koja će se obračunavati na temelju starosti vozila, odnosno godini proizvodnje i snage motora, (izražena u kunama po kilovatu u 12 različitih razreda), a njena će se visina odrediti uredbom.
Prema podacima Ministarstva financija, tijekom 2016. godine evidentirano je ukupno 209.905 slučajeva oporezivanja odnosno izdanih rješenja s osnove posebnog poreza na promet rabljenih motornih vozila, od čega je ukupno 16.457 bilo oslobođeno plaćanja poreza, a prihod s osnove navedenog poreza iznosio je 193,78 milijuna kuna.
Tufekčić je naglasio da se predloženim izmjenama za porezne obveznike očekuje bitno smanjenje troška, što potvrđuje i projekcija ukupnog prihoda naplate buduće upravne pristojbe koja je od ukupnog lanjskog prihoda od posebnog poreza na motorna vozila manja za oko 100 milijuna kuna, dakle gotovo se prepolovljuje.
Vlada predlaže da se zakon donese po hitnoj proceduru, a stupio bi na snagu s prvim danom 2018. godine.
StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetkonačni prijedlog zakona
Kupujete rabljeni automobil!? Doznajte koje vas velike promjene očekuju od 1. siječnja
16. studenog 2017. - 13:52