Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW najavio je rezanje 5.000 radnih mjesta. Iako čelni ljudi kompanije sa sindikatom pokušavaju postići dogovor o dobrovoljnom odlasku dijela radnika izgledno je da će veliki dio otkaza ipak na kraju biti prisilan.
Kao i većina automobilskih divova ni ova njemačka kompanija nije ostala imuna na udar krize nastale pandemijom koronavirusa. Kako bi smanjili broj radnika i koliko toliko očuvali poslovanje, financijski direktor Nicolas Peter za Bloomberg je objasnio kako će BMW za početak zaposlenike slati na neplaćeni dopust, dok će drugima s privremenim ugovorima smanjiti broj radnih sati. Na tom popisu mogli bi se naći i paketi za prijevremene mirovine, naglasio je glasnogovornik BMW-a.
Unutar ovog njemačkog proizvođača automobila godišnje se izmjeni oko 5.000 radnih mjesta, zbog čega su se u kompaniji i odlučili na taj broj. No, ove godine, zbog pandemije dio radnika jednostavno se nije upuštao u potragu za novim poslom te su ostali na svojim sigurnim pozicijama. Zbog sve lošije slike na tržištu očekuje se da će prodaja BMW-ovih automobila u drugom tromjesečju biti lošija nego u prva tri mjeseca ove godine kada je promet pao za 6,4 posto. Uz to tvrtka je umanjila i procjene za 2020. početkom ovog mjeseca te je dodala kako više ne očekuje postizanje pozitivnog novčanog toka.
Očekuje se da će prodaja njihovih vozila u drugom tromjesečju biti lošija nego u prva tri mjeseca godine, rekao je proizvođač automobila, kada je pao 6,4%. Tvrtka je smanjila smjernice profitne marže za 2020. početkom ovog mjeseca i rekla da više ne očekuje postizanje pozitivnog slobodnog novčanog toka.
Inače, BMW nije jedini automobilski gigant koji je zbog pandemije COVID-a i pada prodaje vozila bio prisiljen na oštre rezove. Prošlog je mjeseca i francuski Renault najavio ukidanje 14.600 radnih mjesta diljem svijeta, a sličnu poslovnu politiku odlučio je primijeniti i McLaren koji je prošli tjedan objavio kako će otpustiti oko 1.200 zaposlenika.