Što su dobre, a što loše strane ovogodišnje sezone u središnjem Dnevniku HTV-a otkrio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
- Prešli smo milijun gostiju dnevno. Imamo kontinuitet stabilnosti blagog porasta turističkog prometa cijelu godinu pa i sada u srpnju i dokle god je razina potražnje u plusu mislim da smo još uvijek konkurentni što se tiče cijena. Ono na što stalno apeliram je da je važno turistu ponuditi vrijednost za novac. Da za tu cijenu koju su platili dobiju najvišu moguću razinu kvalitete i ponude i usluge, a u konačnici tržište je ono koje uvijek napravi svoje, odnosno regulira cijene u odnosu na ponudu i potražnju, rekao je Kristjan Staničić.
Naglasio je kako je Hrvatska na gotovo svim tržištima u plusu.
- Sigurno da treba voditi računa o jednoj pametnoj i promišljenoj cjenovnoj politici za budućnost. Naše interne analize su pokazale da smo itekako konkurentni prije svega u segmentu privatnog smještaja, a konkurentni smo i kod hotelskog smještaja u odnosu na konkurentne zemlje na Mediteranu. Nemojmo smetnuti s uma da su i sve ostale zemlje podignuli svoju cijenu i da su rast inflacije i inputa učinili svoje.
Smatra kako Hrvatska nudi itekakvu raznolikost u ugostiteljskoj i smještajnoj ponudi te raznolikost destinacija. Tvrdi također kako je dio kapacitetu u privatnom smještaju prazan zato što je od prošle sezone ponuda za 55 000 kreveta veća te da je krajnje vrijeme da se nešto poduzme po tom pitanju.
- Mislim da je ova godina početak zaokreta budućnosti i strateškog promišljanja o turizmu. Izradili smo novi strateški marketinški plan. Ministarstvo turizma i sporta je prošle godine izradilo Strategiju održivog razvoja turizma. Sve skupa će biti zaokruženo novim Zakonom o turizmu koji će dati nove alate i instrumente koji će biti svima na raspolaganju upravo u pravcu promišljanja i upravljanja destinacijama u budućnosti da ne dolazimo u situaciju da imamo bujanje jednog segmenta turističkog smještaja a da s druge strane pametno i odgovorno vodimo buduću turističku politiku u pravcu održivosti i kvalitete, zaključio je Staničić.
Gužva u Splitu, ponavljaju se rezultati iz najboljih pretpandemijskih godina
Vrhunac sezone u splitskoj trajektnoj luci - 73 tisuće putnika, 15 tisuća vozila, izvanredna isplovljavanja. U zračnoj luci koja je ljeti najprometnija u državi, tijekom vikenda sletjelo je i poletjelo 215 zrakoplova s 57 tisuća putnika.
- Što se tiče srpnja, on je pokazatelj da ćemo mi ostvariti ponovno onaj rekordni promet, prijeći ćemo 700 tisuća putnika u jednom mjesecu, a isto tako proći ćemo i 3 milijuna do kraja ove godine, najavio je Mate Melvan iz Zračne luke Split.
Unatoč sjajnom prometu, malo je sretnih lica među hotelijerima, ugostiteljima, iznajmljivačima. Visoke su cijene uvelike smanjile potrošnju gostiju. Čak su i bogati Šveđani pazili na svaki euro.
- Moram reći da je skuplje nego što sam mislio, očekivao sam niže cijene, posebno hrane u trgovinama, ali sve je bilo skuplje, rekao je Erik.
- Iz Australije sam i mnogo je skuplje od očekivanog, posebno u Splitu. U okolici nije bilo toliko skupo, složila se Gunes.
Zbog visokih cijena izgubili smo i tradicionalne goste koji dolaze automobilima, najviše Čehe, Mađare i Slovake koji se i kod kuće bore s inflacijom. Ali spasili su nas Amerikanci i Skandinavci, a tu su naravno i Nijemci, Slovenci i domaći gosti koji su redovito među prvih pet.
- S brojkama stojimo jako dobro, ali prioritet nam je da gosti više uživaju u destinaciji i da dobiju vrijednost za novac i da se poštuje život lokalnog stanovništva, kazala je direktorica TZ-a Split Alijana Vukšić.
Iz Splita su nestali alkoholizirani mladići i djevojke koji su zgražavali građane, manje je incidenata i pijanstava. Hotelijeri očekuju da će se u kolovozu nastaviti u istom ritmu, ali vjerojatno po nižim cijenama od srpanjskih, dok je za registrirane iznajmljivače, kojih je ove godine 13 posto više nego lani, svaki je dan nova borba, piše HRT.