StoryEditorOCM
Zanimljivostimazda cx-5

Teško mu je pronaći manu: druga generacija japanskog crossovera dotjerana je do zadnjeg detalja

31. svibnja 2017. - 11:53

Ako se malo bolje pogleda, razlike su očite, a podatak da je u novu generaciju modela CX-5 ugrađeno više od 700 dizajnerskih i tehničkih dorada dokaz je nekih drugih vjetrova koji su zapuhali.

Nova Mazda CX-5 sada je vitkija i modernija, a sve zahvaljujući poklopcu motora koji je duži desetak centimetara, širokim i tankim svjetlima, te vjetrobranskom staklu pomaknutom unatrag 3,5 centimetra. Moderniji je i stražnji dio, a sama karoserija je 3,5 centimetra niža od prethodnika.

U usporedbi sa prethodnikom novi model je duži za 10 milimetara i sada mu je dužina 4550 mm, širina je 1840 mm a visina 1680 mm uz međuosovinski razmak od 2700 milimetara koji je ostao isti kao kod prethodnika. Kapacitet prtljažnika je također ostao isti - 506 litara. Sve to vidjeli smo na međunarodnoj prezenetaciji koja je održana u Barceloni i njenoj okolici.

Prednji dio doima se ozbiljnijim, a muškost mu daju dulji poklopac motora te razvučena svjetla u diodnoj tehnici. Diodne su i minijaturne, jedva vidljive maglenke. Kao najatraktivnija boja ističe se nova metalik zagasito crvena (Soul Red Crystal), dok su naplatci kao i do sada veličine 17 i 19 cola.

U istom stilu uređena je i unutrašnjost koja odiše komforom. Kokpit je postavljen niže, instrumenti su cjelovitiji, novi volan bolje leži u ruci, dok su materijali kvalitetniji i ostavljaju dojam temeljitosti.

Redizajnirana je središnja konzola i greben između sjedala. Zaslon sadržajnije multimedije izdvojen je iz tijela armature na njen vrh. Povišen središnji greben odredio je i novu, višu poziciju ručice mjenjača. Ručica manualnog mjenjača sada je četiri centimetra bliža vozačevoj ruci, a automatskog čak šest centimetara i to je element koji uvelike pridonosi osjećaju prisnije veze vozača s autom.

Unutrašnjost je tiša. Promjenjene su i obloge vrata u dijelu na kojem su koncentriratni električni podizači stakala. Nova sjedala su udobnija. Straga su napokon uvedeni ventilacija i podešavanje naslona stražnjih sjedala koja se mogu nagnuti sa 24 na 28 stupnjeva.

Ponuda agregata je ostala gotovo potpuno identična. Tu su dva poznata turbodizelaša obujma 2.2 litre SkyActiv-D snage 150 i 175 „konja“ koji su doživjeli minimalne preinake, s tim da je slabiji puno zastupljeniji u prodaji sadašnjeg modela. Tu je još 2.0-litreni benzinac SkyActiv-G sa 165 KS, dok u verziji s pogonom na sve kotače ide inačica istog motora ali sa 160 „konja“.

Najveća novost je 2.5-litreni benzinc SkyActiv-G snage 194 KS s tehnologijom isključivanja dva cilindra pri nižim okretajima što praktično znači da CX-5 može voziti do brzine od 130 km/h samo s dva cilindra. Osim što je dobio dvije konjske snage, umjesto 192 ima 194 „konja“, poboljšan mu je i okretni moment za dva Nm (258 Nm).

Ovaj agregat ide isključivo u kombinaciji sa automatskim mjenjačem i i-Activ pogonom na sve kotače koji je u odnosu na prethodnika 30 posto efikasniji. I to je rezultiralo smanjenjem potrošnje sa dva posto. 

Po pitanju aktivne sigurnosti, odnosno sustava pomoći vozaču Mazda CX-5 je još ozbiljniji SUV jer je dobio G-Vectoring Control, projekcijski heda-up displej na vjetrobranskom staklu (samo u najbogatijoj opremi Revolution Top), radarski adaptivni tempomat sa sustavom Stop&Start, automatsko kočenje u gradskoj vožnji s boljom kamerom gdje je brzina pri kojoj se sustav aktivira podignuta sa 30 na 80 km/h, kao i kontrolu nenamjernog napuštanja vozne trake.

Projekcijski head-up displej nije novost, ali kod nove Mazde on se prikazuje na vjetrobranskom staklu u najbogatijem paketu opreme, što nije bio slučaj do sada.

Svi modeli serijski su opremljeni LED prednjim svjetlima. Adaptivna prednja LED svjetla sada imaju 12 segmenata, a funkcija im je da ne zaslijepljuju vozače iz suprotnog pravca. Kod druge generacije kompaktnog japanskog SUV-a poboljšana je udobnost, doslovno u svakom smislu. Naime, buka i vibracije su smanjeni nanajmnaju moguću mjeru tako da je automobil izuzetno tih. Aerodinamika je poboljšana za šest posto što je dodatno utišalo CX-5.

Mazda CX-5 dolazi sa pet paketa opreme: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution i Revolution Top. Prema riječima Roberta Špiraneca iz Mazde Hrvatska plan prodaje za ovu godinu je 150 komada. Prodaja počinje odmah, a osnovni model košta 205.600 kuna sa 2.0-litrenim SkyActiv-G benzincem (165 KS), prednjim pogonom i opremom Emotion.


Cijene od 205.600 kuna

Osnovni model Mazde CX-5 sa benzincem od 165 KS i prednjim pogonom, te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem košta 205.600 kuna. S boljim paketim opreme cijena ove inačice penje se do 249.449 kuna.

Najjeftinija verzija s 2.0-litrenim benzincem i pogonom 4x4 uz drugi paket opreme (Challenge) košta 256.449 kuna i ide do 284.539 kuna. Najskuplji paket Revolution Top u kombinaciji sa 2.5-litrenim benzincem snage 194 KS košta 327.589 kuna.

Što se tiče dizelaša najjeftinija verzija slabijeg 2.2-litrenog agregat sa 150 KS i prednjim pogonom zapada 245.114 kuna i ide do 294.864 kune. Sa snažnijim dizelašem od 175 KS i pogonom na sve kotače cijena najjeftinijeg modela je 272.714 kuna, dok je najskuplja verzija sa paketom Revolution Top koja se penje do 353.284 kune.

Probne vožnje

Na probnim vožnjama u okolici Barcelone prešli smo više od 200 kilometara, te smo isprobali dvije inačice nove Mazde CX-5. Najprije smo vozili verziju s 2.2-litrenim turbodizelašem sa 150 KS i okretnim momentom od 380 Nm, automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom na sve kotače.

Oduševila nas je odlična izolacija u kabini tako da je dizelaš djelovao gotovo bešumno, a vibracije motora su smanjene na najmanju moguću mjeru, što je dodatno utišalo buku. Pogon 4x4 pokazao se odličnim izborom na planinskim cestama roz čije zavoje smo prolazili bez tipičnog naginjana za SUV-ove, ali vrlo stabilno i sigurno.

Pri tom nam je potrošnja iznosila 8,4 l/100 km što je pristojan rezultat. Nakon toga smo odvozili inačicu s benzinskim 2.0-litrenim motorom sa 160 „konja“ koja je bila uparena sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače pri čemu smo imali prosječnu potrošnju od 8,8 l/100 km.

16. studeni 2024 02:07