Od 27. prosinca počinju zimska sezonska sniženja, a ove godine će se dobar dio popusta preseliti na online kanale zbog aktualnih ograničenja u fizičkim trgovinama, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
- Sezonska sniženja tradicionalno se vežu uz snižene cijene odjeće i obuće, a to su ujedno i proizvodi koji se najbolje prodaju. No, na popustima se nalaze i ostali proizvodi pa građani u većoj mjeri kupuju namještaj, tehniku i različite sezonske proizvode poput zimske opreme i dekoracija - istaknula je Tomislava Ravlić, voditeljica Odjela za trgovinu HGK.
U objavi za medije iz HGK navode kako sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga pada cijena. U prvom, koji će trajati do polovice siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače cijene bi mogle padati i do 70 posto.
- Analize govore da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto, što pokazuje da trgovci prate europske i regionalne trendove kako bi ostali konkurentni i spriječili odlazak većeg broja kupaca u druge zemlje u okruženju - kazala je Tomislava Ravlić napominjući kako sve veći dio tržišnog kolača uzima e-trgovina koja u svjetskim razmjerima kontinuirano raste, a slično je i u Hrvatskoj.
U Komori pojašnjavaju kako su posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje, u Hrvatskoj regulirani sukladno Zakonu o zaštiti potrošača, koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i za pojedine proizvode ili pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu prosječnog potrošača.
Naglašavaju kako sve što se tiče uvjeta prodaje, mora biti transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja te je za svakog potrošača najvažnije da bude informiran, da poznaje svoja prava, ali i obveze. Potrošač ima ista prava kao u redovnoj prodaji.
- Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje -ističu u HGK.