Oštećeni vanjski retrovizori, napuklo vjetrobransko staklo, neispravan ventilacijski sustav, izostanak kutije prve pomoći ili rezervnih žaruljica do prije nepune dvije godine bili su nedostatci zbog kojih se nekada padalo na tehničkom pregledu automobila.
Po novoj, “europskoj” kategorizaciji nedostataka kvarovi se dijele na manje, veće i opasne pri čemu se oni “manji” tek bilježe i zbog njih se ne pada na tehničkom pregledu. Puno je lakše podnijeti vijest da zbog utvrđenog i sitnijeg nedostatka ne treba brže bolje rješavati nastali problem u roku od 15 dana, barem ako se želi proći bez plaćanja novog tehničkog pregleda. Vlasnike se samo upozorava na pronađene nedostatke koje treba otkloniti, no bez određenog vremenskog roka.
Obvezna oprema baš i nije uvijek obvezna jer vozač neće pasti na tehničkom ako nema reflektirajući prsluk ili je on oštećen ili neodgovarajućih karakteristika. Isto vrijedi i u slučaju izostanka ili manjkavosti kutije prve pomoći i kompleta rezervnih žarulja. Ipak, kod sigurnosnog trokuta nema oprosta. Ako je znatnije oštećen ili nedostaje to se smatra većim nedostatkom i dovodi do sigurnog pada na tehničkom.
Prolazi čak i oštećeno vjetrobransko staklo. Manje oštećenje ili napuknuće vjetrobranskog stakla sad se smatra manjim nedostatkom. Pritom je važno da oštećenje ne smeta pogledu vozača, odnosno nije u području brisanja brisača. Ako stražnju registarsku pločicu osvjetljavaju dva izvora svjetlosti tehnički se ne ponavlja ako jedno nije u funkciji. No ako postoji samo jedno svjetlo, ono mora biti u funkciji i osvjetljavati registarsku oznaku. U suprotnom riječ je o većem nedostatku koji dovodi do pada tehničkog.
Auspuh, odnosno ispušni sustav ne mora biti savršen. Površinska korozija na ispušnom loncu smatra se manjim nedostatkom i nije razlog za pad na tehničkom. No, strukturna korozija, propusnost ili pak veća oštećenja ili loše pričvršćena toplinska ili mehanička zaštita ispušnog sustava vode do pada na tehničkom. Istodobno, u spremniku tekućine za pranje stakla nije važno ima li je ili ne.
Izostanak tekućine za pranje stakla više ne vodi u pad, a ne smeta ako signalna lampica upozorava da nedostaje tekućine. Sve dok su perači ispravni i pri aktiviranju poluge za pranje stakala može se čuti kako radi električna pumpa za pranje stakala, vozač ne treba ponavljati tehnički pregled.
Sada prolazi i površinska korozija. Naime, korozija na karoseriji se i prije tolerirala sve dok se površinski i komadi hrđe ne mogu odlomiti. Sad je svrstana u manji nedostatak i vozači imaju godinu dana za popravak korozije. Što se tiče rezervnog kotača on ne treba biti pod propisanim tlakom da bi se prošlo na tehničkom pregledu. S obzirom da su stanice za tehnički pregled opremljene uređajem za punjenje pneumatika ovaj propust moguće je otkloniti na licu mjesta. Doduše, rezervni kotač mora obvezno biti u automobilu, osim kada ga zamjenjuje oprema za popravak ili vozilo ima run-flat gume.
I na kraju, površinska oštećenja karoserije, poput ogrebotina i udubljenja se toleriraju i ne dovode do pada na tehničkom pregledu sve dok ne utječu na funkcionalnost. Primjer za tako nešto su udubljena vrata koja se i dalje mogu bez problema otvarati. Ista je stvar s “bubrenjem” boje kao i loše pričvršćenom ili oštećenom unutarnjom plastikom blatobrana.
Iz svega proizlazi da se neće ponoviti 2017. godina kada je čak 440.000 vozila ponavljalo tehnički pregled, a mnogi padovi na tehničkom pregledu bili su uvjetovani nepravilnostima koje nemaju izravan utjecaj na sigurnost vožnje. Novi, tolerantniji režim u stanicama za tehnički pregled vrijedi samo za nepravilnosti koje nisu opasne po upravljanje motornim vozilom. Nažalost, većina utvrđenih nepravilnosti i dalje nije tog tipa.