StoryEditorOCM
OstaloŠibenik

Prvi dan Svjetskog prvenstva u jedrenju: Sve je počelo 130 milja dugom off shore utrkom

Piše šibenski.hr
4. lipnja 2019. - 10:58

Prije prvog starta na D-Marin ORC Svjetskom prvenstvo 2019. godine uvjeti nisu izgledali obećavajuće: hladnoća i kiša posljednja dva dana su se zaustavile i sunce je sjalo, ali je površina vode još uvijek bila staklasta.

- Prognoza zapravo izgleda dobro - rekla je voditeljica ureda regate Ariane Mainemare i dodala:

- Povjetarac će biti sa sjevera, ojačati i graditi sa sjeverozapada, a onda će s večeri biti slabiji prije nego što se ujutro preseli na jug. Imamo nekoliko mjesta gdje možemo odrezati završetak jedrenja ako postane stvarno lagan i težak, ali za sada mislim da izgledamo dobro. "
 

 

 

Početak klase ORCA A kasnio je za jedan sat. Tada je vjetar napunio jedra s dovoljno sjeveroistočnog povjetarca kako bi se ova klasa odvojila na prvoj kratkoj vjetrovitoj strani prije nego što su krenuli na njihovu prvu oznaku i razgledavanje višestrukih pravaca i krugova duž stjenovite obale ispunjene otočićima zapadno od povijesnog gradića Šibenika.

Samo nekoliko minuta u ovoj prvoj utrci, taktike i navigacija koje su provodili timovi bili su zanimljivi i različiti. Nakon što je napustio prvu plutaču s oznakama vremena, otok Tijat ležao je ravno na putu prema sljedećoj oznaci za skretanje u Plic Čavlinu. Svi brodovi klase ORC A krenuli su prema sjeveru kako bi napustili Tijat u zavjetrini, s TP 52 XIO Marca Serafinija koji je rano vodio, s Robertom Montijem TP 52 Air je Blue bili su u bliskoj potjeri.

Za 47 brodova klase ORC B i 50 brodova klase ORC C, ipak, lagani pomak ulijevo potaknuo je obje flote da podijele staze oko Tijata, oko polovice u svakoj floti koja je plovila oko sjevernog i južnog kraja otoka. Kada se nekoliko milja prošao Tijat, povjetarac se pomaknuo lijevo, ali bio je previše mekan za one na jugu da se uhvate i prijeđu, dok su oni na sjeveru imali samo malo više pritiska s novim vjetrom unatoč smjeni.

Vodeći oko drugog staze u Plic Čavlinu gotovo dva sata u utrci bio je Roberto Reccanello's First 40 2R nel Vento, a slijedio ga je Grand Soleil 43 B&C Blue Sky Claudia Terriera. U klasi ORC C, koja se okrenula novom oznakom, samo sedam minuta kasnije od klase ORC B, vodeći je bio Farr 30 Mas Que Nada, Frederico Aristo, koji je skipirao Elena Schippers, s ogromnim 15-minutnim vodstvom na sljedećem brodu klase ORC C, Sugar, skipera Sandra Montefusca i dizajnera Mattea Pollija.

Međutim, nakon 18 sati cijela klasa ORC C zaokružila je treću oznaku okreta nakon dugog popodnevnog jedrenja niz obalu do otoka Drvenik Mali i krenula dugim jedrenjem uz vjetar do četvrte oznake na otoku Blitvenici. Većina klase ORC B također je jedrila uz klasu ORC C, tako da je tijekom dana u skupini čak 97 brodova jedrili uzduž obale uz Kanicu.
 

 

 

U međuvremenu je razred ORC A favorizirao boravak u blizini obale prije nego što je uzeo dugačak poligon za skretanje desnog bočnog brijega do oznake za skretanje Blitvenice, a oko 18.30 sati XIO je i dalje vodio flotu kako bi započeo petu okret niz vjetar prema južnoj obali na Hridu Mulo. Odatle ostaju tri staze: još jedan dugi vjetar uz Hrid Kukuljari, još dalje na sjever do otoka Visovca, a zatim na zadnjoj dugoj strani do cilja na otoku Zlarinu, nedaleko kanala, do luke u Šibeniku.

Ako vjetar tijekom noći ne padne s plovidbenim uvjetima gdje je ugrožen cilj za 36 sati za najsporije brodove, tada voditelji utrke imaju mogućnost završiti flotu na dva srednja markiranja koja su oko 70 i 90 milja u utrci.

16. studeni 2024 01:59