StoryEditorOCM
Nogometpuno upitnika

I Šibenik čeka svoj dio kolača: Gdje je ‘zapelo‘ 103 milijuna eura koji su obećani prvoligašima za TV prava?

Piše Dražen Antolić/SN
8. siječnja 2022. - 17:00

Tko će prenositi Prvu HNL sljedeće sezone? Hoće li najbolji hrvatski klubovi i ostali na koje se to odnosi za natjecateljsku godinu 2022./23. dobiti prvu desetinu od potpisanih 103 milijuna eura na deset godina na ime televizijskih prava ili će se pokazati da šuškanja kako je posao ozbiljno zapeo nisu bila samo kavanske doskočice?

Iz HNS-a tvrde da je po njihovim saznanjima sve u redu, iako ima aktera iz Kuće nogometa koji u neslužbenim razgovorima nisu u to sigurni. Po njima, trebalo bi se znati do kraja siječnja. Do tada tvrtka Endorphin Magine LTD, koja je pobijedila na natječaju i s kojom je sklopljen ugovor, ima rok za predaju bankovnog jamstva, pišu Sportske novosti.

Je li u Šibeniku početkom kolovoza 2020. godine potpisan dobar posao ili će HNL-ovci biti “prevedeni žedni preko vode”? Pravi odgovor doći će uskoro. Mora.

Tomislav Svetina, izvršni direktor HNS-a, jasno govori:

"Nema potrebe da radite bilo kakva čuda oko toga. Ugovor je potpisan za TV prava koja počinju s 1. srpnjem 2022. godine. Očekujemo da će ispuniti sve što u ugovoru stoji. Apsolutno ništa nije sporno. Predsjednik Marijan Kustić i ja kontaktirali smo s tom firmom i nadam se da će postupiti u skladu s potpisanim."

Start nove sezone Prve HNL predviđen je za 16. srpnja. TV prava trebala bi vrijediti od 1. srpnja, a još uvijek Endorphin Magine LTD nije dala financijske garancije. Zato su sve glasniji zloguki proroci. Svetina nam je kazao da čekaju i bankovna jamstva, i informaciju koje će televizije prenositi utakmice HNL-a, i tko će biti glavni sponzor lige... Sve to mora riješiti Endorphin Magine LTD. Kad je ta kompanija sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu dobila na natječaju, rečeno je da će to biti poznato najkasnije šest mjeseci prije nego što starta ugovor, a iako je taj rok istekao 31. prosinca, neizvjesnost vlada...

Nakon što je u lipnju 2020. baš taj partner odabran za TV prava, suprotstavio se jedino Hajduk tvrdeći kako se o poslu ne može govoriti bez bankovnih garancija i da proces nije dovoljno transparentan.

"Pa, tko bi normalan potpisao takav ugovor bez bankovnog jamstva!?", kazao je tada na televiziji Marijan Kustić, u to doba izvršni direktor, a sada predsjednik HNS-a.

Naravno da od toga neće biti ništa ako novac ne bude osiguran i da je bankovno jamstvo uvjet naveden u ugovoru, s te je strane Kustić točno govorio, međutim, vrijeme je iscurilo i kad bi se dogodilo da garancije izostanu, morao bi se ekspresno raspisati novi natječaj, te je pitanje kakve bi na njemu bile ponuđene svote. HNL bi došao u cajtnot i bio bi prisiljen uzeti što se nudi samo da Liga ostane na ekranima. To bi bio jako loš scenarij… Sjećamo se u kakvu su gabulu protekle sezone upali Francuzi kad je novi vlasnik TV prava, koji je obećao brda i doline, digao ruke od Ligue 1. Bio je to fijasko.

Damir Mišković, prvi čovjek Rijeke i dopredsjednik HNS-a, doveo je Endorphin Magine LTD u Hrvatsku:

"Meni nitko nije javio da s poslom nešto nije u redu. Pričekajmo da vidimo bankovnu garanciju jer tako piše u ugovoru", rekao nam je.

Je li ona trebala stići do 31. prosinca, pa su dobili još mjesec dana ili nije tako, službeni odgovor nismo dobili jer to se vodi kao poslovan tajna. Ne mora se dati odmah za svih deset godina, nego sezonu po sezonu. Iako su imali vremena godinu i pol, još je nisu dostavili niti za prvu. Nisu ni trebali ako je rok krajem siječnja, ali iz riječi jednog od ljudi koji su izravno involvirani u priču kako će “HNL biti na televiziji, kupili prava ovi ili neki drugi”, stekli smo dojam da mnoge nisu čvrsto uvjerili.

Prošle godine krajem kolovoza HNS je objavio da je Endorphin Magine LTD potpisao ugovor s PT Global Media Visual (Mola TV), koja je kupila TV prava za teritorije Indonezije, Malezije, Singapura i Italije od sezone 2022./23. do 2025. godine. Kako je najavljeno iz Endorphina, to je bio prvi korak u širenju distribucije hrvatske lige diljem svijeta.

"Ovo je iznimno uzbudljivo vrijeme za hrvatski nogomet, ulazimo na nove teritorije i sada možemo prenositi utakmice međunarodno za 300 milijuna novih navijača, što će pridonijeti snažnom rastu popularnosti Lige", citirana je izjava izvršnog direktora Davida Johnsona.

Dakako da čekamo odgovor je li britanska firma u djelomično švedskom vlasništvu uspjela preprodati utakmice TV kućama u Hrvatskoj i šire u dovoljnoj mjeri da joj se to isplati i ustraje li u tom poslu, kao i plaća li “penale” ako se povuče... Ipak, Mišković, koji je od prvog časa imao glavnu ulogu, kaže kako misli da će sve biti u redu.

26. prosinac 2024 20:17