StoryEditorOCM
OstaloPremijera u kazalištu

Večera za pet: drniška kuharica, gril majstor iz Boraje, splitska influencerica, zagrebački računovođa, arhitekt i njegova žena

Piše Marija Lončar
8. listopada 2023. - 14:22

Počelo je. Novu kazališnu sezonu Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku otvorilo je vlastitom predstavom, komedijom Dođi gola na večeru francuskog dramatičara Marca Camolettija u režiji Nine Kleflin, redateljice koju publika već dobro poznaje, jer je do sada više puta surađivala sa šibenskim teatrom.

Među ostalim, prije 15 godina Kleflin je režirala mjuzikl Fantazija, predstavu koja će ostati upamćena i po tomu što je bila prva produkcija šibenskog kazališta na početku njegove profesionalizacije i stvaranja profesionalnog glumačkog ansambla. Kleflin je tri godine zaredom radila i svečano otvorenje Međunarodnog dječjeg festivala stvorivši glazbenu trilogiju za djecu: Buratino, Matilda i Čarobnjak iz Oza, predstave koje je publika sjajno prihvatila.

Takva sudbina smiješi se i predstavi Dođi gola na večeru koja je premijerno izvedena u subotu, a već u ponedjeljak, 9. listopada i utorak, 10. listopada, slijede reprizne izvedbe.

Camolettijeva komedija, odnosno farsu, kako naglašava Kleflin, proslavila ga je najprije na pariškim, a zatim engleskim i američkim pozornicama. U knjižici šibenske predstave pak navodi se kako ju je zajedno s drugim Camolettijevim kazališnim uspješnicama vidjelo više od 20 milijuna ljudi diljem svijeta. Šibenska predstava, naravno o milijunima ne može ni sanjati, ali bi mogla o tisućama gledatelja. Ovu komediju zabune, varanja i laganja u kojoj likovi na sceni gotovo ni u jednom trenutku ne govore istinu, šibenska je publika na subotnjoj premijeri ispratila dugotrajnim aplauzom ne puštajući glumce, a potom i cijelu tehničku i autorsku ekipu koja se došla pokloniti, da tako lako odu s pozornice.

Priču o mužu i njegovoj ženi, njegovoj ljubavnici i njezinom ljubavniku, ljubavnikovoj ljubavnici te jednoj kuharici i njezinu mužu, Kleflin smješta u ovdašnje krajeve, pa su likovi iz Drniša, Boraje, Splita i Zagreba, a tako i govore što stvara dodatan prostor za glumačku igru. Sve je to, čini se, dobro "sjelo" šibenskoj publici koja je glumce više puta tijekom predstave nagradila snažnim pljeskom. Predstava traje puna dva sata uz jednu pauzu, ali je to, čini se, svima prošlo za tren. Tekst u kojem nema velike filozofije, vješto je napisan, a replike nisu banalne,. Glumci: Donat Zeko, Ana Perković, Bojan Brajčić, Oriana Kunčić, Franka Klarić i Krešimir Jelić igraju bez praznog hoda i svatko je svoj lik na scenu donio sa svim svojim glumačkim znanjem i poštenjem.

Redateljica Nina Kleflin još je prije premijere kazala kako radi s "najboljom ekipom na svijetu", a nakon premijere poklonila se glumcima.

-Glumci su sve izvrsno napravili, a ako nešto i nisu onako kako sam rekla, napravili su još i bolje. Jako sam zadovoljna. Presretna sam i što sam ponovo u Šibeniku i da smo zajedno proslavili jedno kazališno večer. Ljudi trebaju smijeh i veselje. Ovo je vrlo dobro skrojena komedija. Vesela i s dobrim karakterima u kojima se ljudi prepoznaju. Najsmješnije u farsi je da gledamo tragične junake kako nas nasmijavaju. Vrlo mi je drago ako je publika nekoliko sati zaboravila svoje brige. To je najaviše što mi kao kazalište možemo ponuditi – rekla je Kleflin, a komentirala je i odličnu recepciju publike:

-Nismo to očekivali, ali smo se nadali!

Dođi gola na večeru uskoro dolazi na gostovanje u Sisak, a vrlo brzo i u Zagreb. Kleflin napominje kako je nadasve raduju šibenske izvedbe. Osim sjajnog glumca Donata Zeke iz Splita u ulozi zagrebačkog arhitekta Bernarda Lonkea koji pokrene koloplet obmana i varki koje brzo otkriju kako tu nitko nije "cviće u pitaru", svi ostali članovi su šibenskog ansambla, pa bi, vjeruje Kleflin, ova komedija trebala imati dug i uspješan kazališni život.

I dok je Zeko prvi put zaigrao pred šibenskom publikom, splitski glumac Bojan Brajčić, novo pojačanje glumačkog ansambla HNK-a, njezin je stari znanac.

-Ovo je treća predstava koju radim u šibenskom kazalištu. Prvi put je to bio Arhimedov zakon 2014. s Neni Delmestre, drugi 2017. godine s Draženom Fernčinom Ljepotica iz Leenanea i ovo je sada treći put i prvi od kada sam 1. svibnja postao član ansambla. Odgovornost je sada sigurno veća. To je kao kada kupe nogometaša, pa gledaju na debiju hoće li se pokazati kao pojačanje ili su bacili novce...(smijeh)... Bilo je super, bili smo malo u cajtnotu s vremenom, ali stigli smo. Bez obzira na kratko vrijeme nije bilo presinga – govori Brajčić koji glumi računovođu Roberta, Bernardova prijatelja iz zagrebačke Dubrave. Za tu je ulogu morao savladati zagrebački govor, što je jednom Splićaninu svakako izazov.

-Što da vam kažem? Morao sam igrati purgera prvi put u životu. Redateljica je zaključila da imam sluha i da ću ja to moći. Za četiri tjedna morao sam načuti kako se to igra purgera, pa je prijatelj iz Zagreba snimao moje replike, a ja sam to preslušavao i sve gnjavio s "kaj je tu je" i "kaj da vam velim" – rekao je Brajčić hvaleći dobru atmosferu tijekom rada na predstavi i odličnu suradnju sa svim kolegama.

-Pribojavali smo se da će na premijeri biti malo tiho, ali dobili smo nikad bolju publiku: slušali su oni nas i mi njih, zezali se. Mislim da svima nedostaje malo više smijeha i komedije u teatru, pogotovo u ovim postkorona vremenima. Camoletti je punokrvna komedija zabune, priče su univerzalne i ljudske i svi se u njima mogu prepoznati – smatra Bojčić.

Novi član šibenskog teatra je i Krešimir Jelić. Njegova je uloga kratka, ali upečatljiva. Joso Bakula grill majstor iz Boraje gledatelje ne ostavlja ravnodušnim. Prvi nastup pred šibenskom publikom prošao je bez treme. Jer treme nema, tamo gdje je rad, kaže Jelić.

-Redateljica nam je dala prostora da se možemo kreativno izražavati, tekst smo prilagodili i nadam se da je publika uživala barem pola od onoga koliko smo mi uživali tijekom rada i na premijeri. Izuzetno sam zadovoljan kako je publika reagirala. Meni osobno najdraže su, kako bih rekao, uloge iz drugog plana. Moj lik presjeca radnju, donosi obrat na kraju – kazao je Jelić i dodao kako se kao glumac uvijek vodi za svojim instinktom, a ime lika, otkrio je, "pozajmio" je od člana tehnike šibenskog teatra – oblikovatelja svjetla Josipa Bakule.

Oriana Kunčić u ulozi lukave i snalažljive kuharice Mimi iz Drniša šibensku publiku osvojila je čim se pojavila na sceni.

-Nama glumcima najteža je premijera i uvijek uživaš tek u drugoj, trećoj izvedbi. Premijerna publika zna biti malo formalna, ali ova večeras bila je baš predivna i hvala joj na podršci. To te nosi – rekla je Kunčić nakon premijere otkrivajući kako nikada nije zadovoljna sobom na sceni, jer uvijek misli da može bolje.

-Ali zadovoljna sam onog trenutka kada zaboravim gdje sam i kada se igram, igram, igram... to je najvažnije. To onda dođe i do publike.

Malo se, dodaje, pribojavala da njezina kuharica iz Drniša ne "vuče" na lik koji je igrala prije sedam godina u Laživcu u režiji Zorana Mužića. Strah je bio neosnovan, a uspjeh kod publike, čini se, zagarantiran!

Mimi glumi i Franka Klarić. Isto ime stvara još veću zabunu, ali je riječ o drugom liku. To je influencerica iz Splita. Lijepa je i artificijelna u svakoj riječi i gesti. Baš kako i priliči: umjetno je danas stvarno. Predstava će se kako se bude igrala, u odnosu s publikom još više rasti i razvijati se. misli Klarić.

-Moj je lik zapravo karikatura, a ja sam samo naglasila neke osobine. Moja Mimi i unutar svog lika glumi, potencira svoju razmaženost. Tu ljudsku karakteristiku izvukla sam da bude duhovitije i da se ljudi prepoznaju ili da prepoznaju nekoga iz svog okruženja. U svojoj ulozi nastojim naći uvijek neki segment koji će mi biti novi, jer bi vam da igrate isto svaku večer bilo dosadno – rekla je Klarić koja je posljednji put u komediju radila s Histrionima, a riječ je o Tajkunima Mira Gavrana u režiji Zorana Mužića, premijerno izvedenih 2018. godine.

Autor scenografije je Branko Lovrić Caparin koji se, nakon više godina i nakon što je otišao u mirovinu, u ovoj predstavi ponovo vratio u kazalište. Stvarajući čistu, ali istodobno složenu scenografiju, ne zatrpavajući i gušeći prostor viškom predmeta i kulisa, Lovrić Caparin publici donio jasnu sliku moderne i atraktivne kuće kakva i dolikuje arhitektu i hipsteru Bernardu. Na to su se izvrsno nadovezali kostimi Sare Lovrić Caparin, a sve je bilo začinjeno izborom glazbom i autorskim brojevima mlade splitske autorice Nikoline Belan i glumca Bojana Brajčića. Asistent scenografa bio je Frane Celić, a redateljice mladi Lovre Paić, dojučerašnji član Dramskog stuija Ivana Jelić, a od ove jeseni brucoš na režiji zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. Uz već spomenutog obikovatelja svjetla Josipa Bakulu, majstro tona bio je Pave Karega, dok je inspicijent bio Živko Gulin.

image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix
image

 

 

Tonka Lokas/Cropix

 

 

21. studeni 2024 21:14