Do početka 57. međunarodnog dječjeg festivala (MDF) preostalo je svega mjesec dana, a prvi put u povijesti te manifestacije još nije poznat program koji je prijašnjih godina u pravilu bio definiran već sredinom travnja! Jedino što je za sada poznato, a moguće je iščitati na službenim internetskim stranicama šibenskog kazališta i MDF-a, jest da će se festival održati od 17. lipnja do 1. srpnja!
Poznato je i to da će ga svečano otvoriti predstava "Buratino“, mjuzikl nastao u produkciji šibenskog teatra koji je festival već jednom otvorio i to prije sedam godina kada je MDF obilježio pola stoljeća postojanja.
I dok se mnogi pitaju što se to događa s MDF-om i zašto ta kulturna manifestacija, nekad slavljena i hvaljena, ne može uhvatiti korak s vremenom te se organizira više po inerciji nego po nadahnuću i umjetničkoj viziji, vijest da novo festivalsko izdanje otvara stara predstava, stigla je kao još jedna potvrda kreativne impotencije u vodstvu kazališta, pod okriljem kojeg se MDF održava.
Najodgovornija za ovu bizarnu situaciju, ravnateljica Hrvatskog narodnog kazališta u Šibeniku Maja Trlaja kategorički odbacuje sve kritike kako odabirom stare predstave, odnosno njenom ponovljenom izvedbom na otvorenju na neki način vara publiku i nastavlja urušavati ugled MDF-a te tvrdi kako je izbor "Buratina" pun pogodak koji će šibenskom teatru uz mjuzikle "Matilda" (2015.) i "Čarobnjak iz Oza" (2016.), donijeti pravu trilogiju dječjeg mjuzikla i biser u repertoaru šibenskog kazališta!
Ovogodišnji "Buratino", objašnjava Trlaja, nije stara nego nova predstava. Premda, priznaje, potpisuje ju ista redateljica – Nina Kleflin, a isti je i autor glazbe - Neno Belan, koji su, usput rečeno, autori i "Matilde“ i "Čarobnjaka iz Oza“.
Ista je i dramaturginja – Marijana Nola koja je adaptirala rusku inačicu "Pinocchija", priču o drvenom lutku koji želi postati dječak, autora A. N. Tolstoja. Ista je i kostimografkinja Sara Lovrić Caparin, kao i scenograf Branko Lovrić Caparin. Ista je i glavna glumica – Maja Kovač u ulozi "Buratina" i šibenski glumac Mate Gulin kao njegov otac. Pa što je onda novo?
- Ne, nije riječ o staroj predstavi. Ona je dramaturški dorađena, nešto se kratilo, nešto dodalo. Promjena ima i u likovima, a uvedena su i dva nova songa – zaključuje Trlaja.
Premda, priznat će, scenografija i kostimografija ostali su isti, promijenjeni su tek onoliko koliko je trebalo nešto popraviti ili prepraviti! A to je vrlo važno, jer su scenografija i kostimografija, reći će, Trlaja najskuplji dio predstave. Novi stari "Buratino" tako će sada koštati ukupno 180.000 kuna, što je upola manje nego da se radila stvarno nova predstava, ističe Trlaja. Pa iako tom konstatacijom sama sebi uskače u usta i time potvrđuje da nije riječ ni o kakvoj novoj predstavi, novom viđenju, uprizorenju ili iščitavanju starog teksta, Trlaja ne odustaje.
- Promjene su i u glumačkoj postavi. Uz Maju Kovač, Matu Gulina i našu Franku Klarić koja će u novoj predstavi igrati novi lik, glume još i ostali članovi našeg glumačkog ansambla: Jakov Bilić, Oriana Kunčić i Šime Bubica, a od gostujućih glumaca tu su Damir Lončar, Nela Kocsic, Matija Kačan i Ivo Perkušić.
Financijski razlozi, odnosno skroman kazališni proračun nisu razlog zbog kojeg je "Buratino" izvučen iz naftalina.
- Mjuzikl je teška forma, pogotovo za malo kazalište kakvo je šibensko. Ali napravili smo zaista dobre predstave, iako je to za nas bio veliki zalogaj i nevjerojatno je da smo to uspjeli napraviti. "Matilda" je doživjela 30-ak izvedbi. "Čarobnjak iz Oza", istina, malo je igrao, premijerno na otvorenju 56. MDF-a na ljetnoj pozornici i jednom u kazalištu, ali imamo upita za neka gostovanja. Moja je želja bila da imamo repertoar, da se naše predstave izvode. Moj je plan bio da napravimo ta tri mjuzikla, da zatvorimo ciklus u određenom vremenu – kazala je Trlaja.
Što će im novinari!?
Program 57. MDF javnosti će biti poznat za desetak dana, poručuje Maja Trlaja. Na upit jesu li se proteklih mjeseci članovi Festivalskog vijeća uopće sastajali, što su radili i dogovarali i zašto su njihove sjednice bile zatvorene za javnost, budući da su do sada novinari na njih uvijek bili pozivani, Trlaja odgovara:
-Sjednice Festivalskog vijeća redovito su se održavale, ali one su bile radne i zaključili smo da tako bolje funkcioniramo. Zato nismo zvali novinare. Takav način rada pokazao se dobrim, a uostalom tako rade i svi ostali festivali!