Treće izdanje Vector Hack Festivala analogne vektorske grafike bit će održano početkom listopada u Zagrebu i Šibeniku s dosad najvećim brojem umjetnika. U Zagrebu se festival održava u Pogonu Jedinstvo od 30. rujna do 3. listopada, dok će predavanja, radionice i ostala događanja u Šibeniku biti u Kući umjetnosti Arsen od 5. do 7. listopada.
Festival se odvija bijenalno, prvo mu je izdanje održano 2018. u Zagrebu i Ljubljani, a drugo 2020. u Rijeci, Ljubljani i Dubrovniku. Vector Hack ove godine okuplja tridesetak međunarodnih i domaćih umjetnika, programera i inženjera koji se bave audiovizualnom umjetnošću za koju koriste analogne osciloskope i lasere koji će sudjelovati na glavnoj izložbi festivala te na izvođačkom, filmskom i konferencijskom dijelu programa.
Vector Hack festival u Šibeniku sastoji se od konferencijskog, filmskog i performerskog programa koji će se iz Arsena čitav prenositi uživo. Podijeljen na dva tematska dijela, History i Software, obuhvatit će prezentaciju knjige Lenke Dolanove A Dialogue with the Demons of the Tools: Steina and Woody Vašulka o pionirima videoarta, Vasulkama, predavanja Jen Kutler, Vibeke Sorensen i Louise Ledeen, AV performanse umjetnika Hrvoja Radnića i Andrewa Duffa, te projekcije kratkih eksperimentalnih filmova. Šibenski dio programa festivala završit će se vektorskim projekcijama na Tvrđavi Sv. Mihovila u petak 7. listopada.
Vector Hack su pokrenuli nagrađivani multimedijalni umjetnici, Hrvat Ivan Marušić Klif i Amerikanac Derek Holzer koji će se domaćoj publici predstaviti performansima i stručnim predavanjima. Festival nastaje u organizaciji umjetničke organizacije Osciloskop, a na sve programe festivala ulaz je slobodan.
Analogna vektorska sinteza umjetnička je tehnika koja korijene vuče iz ranih eksperimenata prve polovice 20. stoljeća. Nastaje pomoću zvučnih frekvencije koje se koriste za iscrtavanje grafika na osciloskopima ili laserima, veza između slike i zvuka je neraskidiva i direktna – ono što se čuje se vidi i obrnuto. Sama proizvodnja signala potrebnih za realizaciju ovakvih umjetničkih radova je kompleksna i obuhvaća više različitih polja poput fizike, matematike, elektronike i umjetnosti.
Premda publici nerazumljivi s praktične strane, ti postupci rezultiraju apstraktnim audiovizualnim spektaklima koji intrigiraju i generalnu publiku zbog svoje čistoće i jednostavnosti, čak i kada su možda i zbunjeni njihovim eksperimentalnom formom. U posljednje vrijeme ponovno raste interes za analognom vektorskom grafikom, razvoj alata vektorske grafike izuzetno je uzbudljiv i važan jer se u kratkom razdoblju javnosti predstavilo niz softverskih i hardverskih rješenja koja su rezultat dugogodišnjih individualnih istraživanja i umjetničkih praksi koje daju novi uzlet mogućnostima upotrebe vektorske grafike u suvremenim umjetničkim praksama i kreativnim zanimanjim