Plesna umjetnost u Hrvatskoj ne treba strahovati za svoju budućnost. Potvrdila je to završna večer 11. Šibenik Dance Festivala na kojoj su nastupili mladi plesači iz Studija suvremenog plesa Teuta iz Čakovca, Umjetničke škole Franje Lučića iz Velike Gorice i Plesnog studija moDuS iz Zagreba.
Taj program, nazvan Mladi plesači u usponu, kroz izvedbe je pomno biranih koreografskih minijatura predstavio velik potencijal učenika i studenata plesa te drugih mladih ljudi koji se njime bave.
--Posljedenje smo večeri ovogodišnjeg festivala uživali u fantastičnoj energiji ponajboljih hrvatskih mladih plesača. Iz svakog je njihovog pokreta prštao ogroman potencijal. Vjerujem kako ćemo neke od njih za koju godinu gledati kao profesionalne plesače ne samo na ovom, nego i na plesnim festivalima diljem svijeta - rekla je Zorana Mihelčić, umjetnička ravnateljica Šibenik Dance Festivala, nakon završetka programa na Tvrđavi Barone.
S njom su se složili i profesionalni plesači, koreografi te plesni pedagozi koji su pratili festival.
- Zahvaljujući plesnim školama u nekoliko hrvatskih gradova stvara se dobra baza djece koja se žele baviti plesom. Kurikul im ide u prilog. Među njima će biti krasnih plesača! Neki studiraju na Akademiji dramskih umjetnosti, no mnogo ih je i vani gdje se educiraju kako bi život posvetili ovoj lijepoj umjetnosti - kazala je Snježana Lilek, mentorica Plesnog studija moDus.
MoDus je na završnoj večeri 11. ŠDF-a izveo plesnu predstavu Taking Chances koja, po riječima njezine koreografkinje Lune Lilek, mlade potiče da u životu prepoznaju prilike te da ih iskoriste. Ona smatra da se ljudima prilike stalno otvaraju, no da prilike ne znače ništa bez ulaganja u njih truda i rada.
- Možda generalna slika svijeta nije bajna, ali ako ste se spremni pomučiti, proći kroz sito i rešeto, isplatit će vam se. Predstava otkriva i moj stav prema životu. Ja sam uvijek na strani optimizma - rekla je Luna Lilek.
Ona potpisuje ideju, koncept i odluke o strukturi i kompoziciji plesne minijature Taking Chances za koju su pokreti kreirani u suradnji plesača, njihove mentorice Snježane Lilek i plesne umjetnice Nike Lilek.
Učenici Umjetničke škole Franje Lučića izveli su nagrađivanu predstavu Template u koreografiji Alexandre Madsen.
- Riječ je o plesnom komadu u kojem su mladi izvođači i sukreatori. Koreografija je stoga rezultat zajedničkog kreativnog procesa kojim smo istraživali fizički kontakt kao plesni jezik. Kroz improvizaciju, potaknuti idejom i specifičnom tjelesnom praksom ‘partneringa’, izvođači pronalaze različite načine kretanja i korištenja koncepta kontakta. Naglasak je na suradnji između koreografkinje i izvođača te izmjeni iskustva. Glavni alati u radu jesu osjetilnost, empatija, podrška, dah, zajedništvo, oslobađanje, prepuštanje, i povjerenje - istaknula je Alexandra Madsen.
Studio suvremenog plesa Teuta plesom je uputio kritiku današnjem svijetu. Njegovi plesači izveli su plesnu predstavu Miris moje majke u koreografiji Nikoline Mekovec.
- Predstava je sukus današnjeg svijeta, tj. svega ono što mislimo da nije dobro. Nastala je tijekom pandemije novog koronavirusa. Tužno je vidjeti ljude kako zbog potrage za boljim životom napuštaju svoje domove, a nije sve u novcu. Treba osluhnuti i prirodu. Ona želi da joj se vratimo - kazala je Nikolina Mekovec.
Njezin je studio na Šibenik Dance Festivalu nastupio već devet puta jer joj je, kako kaže, upravo taj festival prvi na popisu želja kada predstave prijavljuje na festivale.
- Ovaj festival smatram najboljim plesnim festivalom u Hrvatskoj. Doprinio je prepoznavanju Šibenika kao grada umjetnosti. Festival je bogat i raznolik, jak umjetnički i organizacijski“, kazala je koreografkinja koja se nada da će se i Nož, predstava koju upravo priprema, naći na programu ŠDF-a.
Tijekom šest dana 11. izdanja festivala Šibenik je živio slaveći ljepotu i snagu plesne umjetnosti. Uz glavni program na šibenskim tvrđavama u sklopu kojega su nastupili mnogobrojni plesni umjetnici iz Hrvatske i svijeta, za Šibenčane i njihove goste organizirane su plesne predstave i nastupi na trgovima i ulicama. Djeca i mladi pohađali su plesne radionice, a među profesionalcima u plesu snažno je odjeknula panel rasprava Feminizam u umjetnosti – povezane plesom.