"Ples s mitom" koreografa Aleksandra Ilića ostavio je sinoć snažan dojam na publiku 11. Šibenik Dance Festivala.
Predstava, nastala u koprodukciji Instituta za umjetničku igru iz Beograda, Liberdancea, Kazališta Kamenjak i Zagrebačkog plesnog centra, predzadnje je večeri festivala na pozornicu dovela četiri plesačice koje su se kroz atraktivne geometrijske formacije bavile nizom tema i simbola vezanih uz žene.
„U ovoj je predstavi mnogo simbolike koju nije teško iščitati. Iako se ne bavim političkim teatrom ni rodnim stvarima, ovo jest jedna ženska priča. Četiri snažne plesačice zapravo govore da svijet ne pripada samo muškarcima, nego da upravo one vladaju njime“, rekao je Aleksandar Ilić.
Njegovu koreografsku viziju u izvedbu su vješto pretočile plesačice Katarina Ilijašević, Natalija Trifunović, Jovana Grujić i Katarina Bućić.
„Igra s mitom nastala je po motivima knjige Josip i njegova braća njemačkog nobelovca Thomasa Manna koja govori o emigraciji u doba najveće svjetske krize. U predstavi se poigravamo mitologijom, simbolikom Starog Egipta. U preciznim geometrijskim formacijama kroz strukturirani plesni igrokaz četiri igračice opisuju ritual rađanja, ritual smrti, pticu kao božansko biće, suze te svijet kojim dominiraju muškarci. Kraj otkriva ženu kao božanstvo. Ona se kao Eva, hraneći se jabukom, iznova rađa i kreće u novi život“, kazao je Ilić.
Cijenjenom koreografu iz Beograda ovo je treća plesna predstava koju povezuje s književnim opusom Thomasa Manna. Iako su Josip i njegova braća djelo nastalo prije stotinjak godina, Ilić ga smatra aktualnim i danas. Kao pedagog studente potiče na čitanje velikih književnih djela i promišljanje o svevremenskim temama.
Publiku ŠDF-a oduševio je ne samo svojom koreografijom, nego i dodatnim scenskim elementima.
„Kostim i svjetlo meni su dodatni izvođači na sceni. Moje su predstave dosta spore i mračne. Volim igru sa sjenama. I ovdje, u oskudnom svjetlosnom parku, uspjeli smo stvoriti željenu mistiku. Moj koreografski potpis prepoznatljiv je i po poticanju plesača na tjelesne reflekse na sceni. Želim da s pozornice odjekne i njihov govor i zvuk tijela“, objasnio je Ilić.
Kostim potpisuju Katarina Radošević Galić i Snežana Arnautović Stjepanović, a adaptaciju glazbe Georg Draušnik. Predstavu je pripremio Ognjen Vučinić.
Uoči Plesa s mitom na pozornici Tvrđave Barone s plesnom točkom Full Circle nastupila je Leonarda Lovreković. Životne situacije u kojima se osjećala potpunom, oživjela je svojim emocijama i pokretom.
Šibenik Dance Festival podupiru Grad Šibenik, Ministarstvo kulture i medija, Šibensko-kninska županija, Nacionalni park Krka te turističke zajednice Šibenika i Šibensko-kninske županije. Festival se održava u suorganizaciji s Tvrđavom kulture Šibenik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....