Prodaja ulaznica za predstave 63. Međunarodnog dječjeg festivala (MDF) koji će se u Šibeniku održati od 24. lipnja do 8. srpnja opet je izazvala redove ispred blagajne kazališta. Istina, nije riječ o gužvama kakve su nekada bile kada bi mame, tate, bake, djedovi... čekali sat-dva ili čak i više. No, festivalske ulaznice već se nekoliko godina prodaju online, ali redovi ispred šibenskog HNK nisu nestali. Možda baš i zbog interneta i sustava prodaje ulaznica. Naime, većina roditelja s kojima smo razgovarali ističu kako je sustav za prodaju karata online pao čim je otvoren, a neki nam govore kako su prijašnjih godina zbog takvih situacija ostalii bez ulaznica za željene programe.
Tako je razmišljala i Višnja Brajnović koja će na festival voditi svoja dva unuka, od 4 i 2 godine. Jedan u Šibenik dolazi iz Irske, a drugi iz Zagreba.
-Ovo sam iskustvo prošla već sa svojom djecom. Moja kćerka pokušava online, jer ne znam hoću li ja ovdje išta moći kupiti. Čujem da neki kupuju po 20 i 30 karata, za sebe i prijatelje. Ne znam hoće li onda išta ostati – govori nam Višnja i u tom trenutku upravo dobiva poruku kćeri iz Irske kako je online kupnja ipak uspjela.
-Baš mi je to drago. Ne moram više čekati. Ali uvijek sam se pitala kada sam ovdje čučala satima dok su mi kćeri bile male, zašto ulaznice ne prodaju dva sata prije pročetka predstave. Kupit će ih oni koji stvarno žele na predstavu ići. Jer, događalo se tada da ne bismo ostali bez ulaznica, jer je sve bilo rasprodano, a onda bismo čuli kako gledalište na kraju ne bi bilo popunjeno do kraja. Nikada mi nije bio jasan takav način prodaje ulaznica, a i sada očito nije baš jednostavno: čekaš u redu i istovremeno pokušavaš online – zaključuje baka Višnja.
Gospođa Brankica u redu čeka već sat vremena, ali ulaznice nije htjela kupiti online, jer je izgubila nedavno živce kada je djecu upisivala na festivalske radionice.
-Kupujem tri ulaznice za ljetnu i dvije za kazalište, a odlični su i filmovi na Gorici. Moja su djeca desetogodišnjaci pa su im često filmovi privlačniji od predstava koje su uglavnom za mlađu djecu. Čak i kada je predstava dobra, filmovi pobjede u izboru – doznajemo od gospođe Brankice. Dodaje kako je dvije je godine ulaznice kupovala online i puna joj je kapa, pa je sada odlučila promijeniti metodu, pa čak i riskirati da ostane bez izabranih predstava.
-Evo prijateljica mi upravo javlja da je preko interneta sve blokirano. Sustav je opet pao!
I Ljiljana Zmijanović došla je ispred kazališta nakon neuspjelih pokušaja da ulaznice kupi preko interneta.
-Valjda je puno ljudi točno u 10 sati ulazilo u sustav i zato je bio problem. Vidim da neki ovdje u redu u međuvremenu uspijevaju kupiti ulaznice online. Ne stanujem daleko, pa sam zato došla na blagajnu. Čekam 15-ak minuta, želimo pogledati četiri predstave, a pokušat ću kupiti ulaznice i za generalnu probu za svečano otvorenje. Djeca su malo veća, ali svejedno vole ići na festival: sin ima 15, a kći 18 godina. Upravo zbog nje sam najviše ovdje. Zanima je likovna i glazbena umjetnost, ide na solo pjevanju je, a klavir je završila. Ali i ja volim pogledati predstave – smije se mama Ljiljana.
Ali u redu ispred kazališne blagajne nisu samo mame i bake. Tata Ante Baljkas ulaznice kupuje za dvoje dječice mlađe od četiri godine: jedno svoje i jedno prijateljevo.
-Želimo vidjeti četiri, pet predstava. Jednostavnije mi je ovdje doći nego kupovati online. Prošle godine uspjeli smo nabaviti karte samo za jednu predstavu, jer je sve bilo brzo rasprodano!
Ovogodišnji, 63. MDF donosi ukupno 160 programa dramskih, filmskih, likovnih, literarnih i radioničkih koji će se održavati po gradskim ulicama i trgovima, te u kazalištu i na ljetnoj pozornici. Među predstavama i ove je godine dosta književnih klasika kao što su Mačak u čizmama, Ježeva kućica, Zlatokosa i Vuk i sedam kozlića. Na MDF stiže i Opera za bebe te, ponovo osnovani, dječji zbor HRT-a.