TELEKOMUNIKACIJE

Hrvatski Telekom: predvodnik u digitalizaciji Dalmacije i Hrvatske

Piše PREMIUM DALMACIJA 2023
21. prosinca 2023. - 13:51

Svako konkurentno gospodarstvo i svaka uspješna kompanija imaju jednu zajedničku točku – digitalizaciju u središtu svojih planova. Digitalizacija i ključna ICT infrastruktura definiraju i određuju ne samo koliko smo kao gospodarstvo i društvo uspješni danas, već i koliko ćemo uopće biti konkurentni u budućnosti.

Upravo je kreiranje preduvjeta za te prilike i otvaranje vrata brojnim mogućnostima za sve, diljem cijele Hrvatske, ono na čemu Hrvatski Telekom predano i sustavno radi. Pogotovo jer infrastruktura i usluge koje osigurava omogućavaju razvoj drugih industrija te imaju značajnu ulogu u poticanju gospodarskog rasta.

I ove godine HT je unatoč svim izazovima ostao predan ulaganjima u digitalizaciju, u srži koje je mrežna infrastruktura, odnosno optika i 5G. To je rezultiralo time da je mobilna mreža Hrvatskog Telekoma najbolja petu godinu zaredom u nekoliko kategorija. Nagrade su rezultat šestomjesečnog dubinskog istraživanja tijekom kojeg je Ookla, svjetski lider u analizi i testiranju kvalitete pristupa internetu, analizirala više od 244 tisuće testova.

5G mreža

Zahvaljujući ulaganjima Hrvatski Telekom danas sa optičkom mrežom pokriva više od pola milijuna kućanstava i tvrtki, te u ruralnim i suburbanim područima uvodi brzi internet za više od 150 tisuća korisnika kojima se osiguravaju preduvjeti za jačanje gospodarske djelatnosti uz korištenje najmodernijih tehnologija današnjice. Drugo područje u koje također HT nastavlja značajno ulagati je 5G mreža kojom je trenutačno pokriveno gotovo 100 gradova i više od dva milijuna ljudi u Hrvatskoj.

HT je najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske, a u prvih devet mjeseci ove godine već je investirao 281,3 milijuna eura, što je više nego u cijeloj 2022. godini te predstavlja daleko najveća ulaganja na tržištu. Pokazatelj je to HT-ove kontinuirane predanosti osiguravanju platforme za digitalizaciju Hrvatske i budući poslovni rast. Upravo našim primjerom želimo potaknuti hrvatsku industriju i gospodarstvo da 2030. bude neusporedivo bolja od 2020. Jedna od najvažnijih misija Hrvatskoj Telekoma je ubrzati digitalizaciju cijele Hrvatske.

I u 2024. Hrvatski Telekom ostat će fokusiran na investicije u optiku i 5G, a što je posebno u ovim izazovnim vremenima dokaz predanosti i podrške gospodarstvu, društvu, kompanijama i pojedincima. Istodobno HT neprestano radi na usavršavanju usluga i dodatnom unaprjeđenju korisničkog iskustva, koje je najveće u povijesti HT-a. Svi dijelovi kompanije brinu se da proizvodi, usluge i procesi evoluiraju na način da korespondiraju s potrebama korisnika i industrijskim trendovima.

Svjedoci smo intenzivirajuće konvergencije telekom industrije jer korisnici danas traže jedno rješenje i telekom koji im može ponuditi cjelokupni paket – mobilne i fiksne telefonske usluge, stabilan i brzi internet, premium korisničko iskustvo, integrirana, te složena i inovativna ICT rješenja koja imaju transformativni učinak na njihovo poslovanje. Velika prednost HT-a je da sve to već nudi.

Tako HT već neko vrijeme radi s umjetnom inteligencijom. Ona je uključena u, primjerice, Smart City rješenja, praćenje funkcioniranja, promjene i automatizaciju mreže, prepoznavanje uzoraka ponašanja i korisničkog iskustva te samim time i njihovih potreba i dinamičnih prilagodbi.

Osim s umjetnom inteligencijom, raznovrsne ponude za pametne gradove Hrvatski Telekom razvija i na temeljima prepoznatljivih naprednih rješenja za e-mobilnost, pametni parking, pametni nadzor potrošnje energenata i pametnu rasvjetu.

Zahvaljujući OneCity platformi unutar HT grupe, omogućena je transparentna komunikacija između građana i grada putem mobilne i web aplikacije, kao i digitalna transformacija gradskih usluga i servisa. Građanima su tako na jednom mjestu dostupni svi korisni podaci: uvid u dogovorene usluge koje građani ili tvrtke imaju s gradskim tvrtkama, informacije o računima, dugovanjima te mogućnost plaćanja računa, prijave problema i prigovora, prijave u vrtić, informacije o događanjima, kao i podnošenje zahtjeva i zaprimanje dokumenata koje izdaje grad. Sustav se također može integrirati i s drugim sustavima i rješenjima koji se već koriste u gradu te tako objediniti sve pogodnosti koje pametan grad nudi na jednom mjestu.

Tako je Hrvatski Telekom u suradnji s gradom Splitom realizirao je projekt izrade Split Smart City platforme koja predstavlja digitalnu transformaciju gradskih usluga i servisa te omogućuje građanima brzu i jednostavnu dvosmjernu komunikaciju s gradskim službama.

Multifunkcijska rješenja

Smart City Split mobilna aplikacija i istoimena internetska stranica smartcity.split.hr dostupne su za korisnike, prvenstveno građane Splita, ali i sve posjetitelje. Aplikacija je osmišljena kako bi se olakšao svakodnevni život u gradu, omogućila prisnija komunikacija s Gradskom upravom i pružio direktan pristup uslugama gradskih tvrtki i institucija. Također, Smart City Split donosi sve važne servisne informacije na zaslon mobitela svakog korisnika, kao i vijesti o gradskim događajima.

Veliki je to projekt za stanovnike Splita, ali Hrvatski Telekom misli i na njihove goste, kao i na sve turiste koji dolaze u Dalmaciju. Stoga su razvijena i specifična digitalna rješenja za hotelijere. Hotel TV je usluga Hrvatskog Telekoma koja je dostupna na čak pet jezika i koja smanjuje jezičnu barijeru u komunikaciji gosta i recepcije hotela. Višejezičnost usluge hotelijerima pomaže da svaki gost, koristeći TV uređaj, osjeća povezanost s hotelom tijekom svog boravka.

Hrvatski Telekom razvija i druga multifunkcijska rješenja za poslovne korisnike. Osim što ta rješenja unaprjeđuju kvalitetu života građana, s pomoću njih gradske službe kao i privatne kompanije mogu povećati učinkovitost i smanjiti troškove upravljanja infrastrukturom, povećati atraktivnost gradova za posjetitelje, poduzetnike i potencijalne ulagače, olakšati donošenje odluka te pridonijeti rastu prihoda grada, dok građanima istovremeno omogućavaju veću produktivnost u obavljanju svakodnevnih obaveza i olakšavaju pristup javnim servisima.

Na taj način HT stvara trajnu digitalnu platformu za ubrzanje gospodarske aktivnosti, povećanje konkurentnosti i poticanje nacionalnog razvoja.

Poziv koji ne propuštaš

Hrvatski Telekom svima u Dalmaciji upućuje poziv koji se ne propušta.

‘Poziv koji ne propuštaš‘ je platforma Hrvatskog Telekoma usmjerena na zaštitu okoliša, učinkovitije korištenje prirodnih resursa, kružno gospodarstvo, savjesnije upravljanje elektroničkom opremom i otpadom te ostale teme održivosti. Namjera HT-a je kroz ‘Poziv koji ne propuštaš‘ dati još veći doprinos te ukazati ne samo na važnost, već nužnost odgovornog djelovanja u smjeru zaštite okoliša. Riječ je o "pozivu" koji ne smijemo propustiti ako i u budućnosti želimo uživati u prirodi kakvu danas uzimamo zdravo za gotovo.

Električni i elektronički otpad najbrže je rastuća kategorija otpada u EU, a istodobno je u e-otpadu prisutno čak 49 kemijskih elemenata od kojih se mnogi mogu reciklirati i na taj način umjesto otpada postati vrijedna sirovina. Zbog toga je podizanje svijesti o odgovornom i savjesnom zbrinjavanju elektroničkih uređaja i opreme od presudnog značaja a Hrvatski Telekom je tu prijatelj svakome tko se odluči riješiti suvišnoga elektronskog otpada.

Ako imate stare, ispravne ili neispravne, mobitele, fiksne telefone, tablete, rutere, punjače, wearables (satovi, narukvice, slušalice) koje više ne koristite omogućit ćemo vam da ih sigurno zbrinete. Samo donesite svoje uređaje u najbliži T-Centar.

22. studeni 2024 22:26