Zagreb i Split povezuje željeznička pruga duljine 429 kilometara. Pruga je to koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a dalje prema Kninu i Splitu neelektrificirana. S obzirom da je Split drugi najveći grad u RH i važno turističko čvorište preko kojega su povezana mnoga mjesta na obali i otocima, kvalitetno željezničko povezivanje predstavlja veliki potencijal u cilju povećanja broja prevezenih putnika. I to baš ekološki najprihvatljivijim, energetski najučinkovitijim i cjenovno prihvatljivim načinom prijevoza.
Bolja povezanost gradova
HŽ Putnički prijevoz dva najveća grada u Hrvatskoj danas povezuje nagibnim vlakovima i klasičnim vlakovima s vagonima. Na unaprjeđenju kvalitete željezničkog prijevoza između Zagreba i Splita radi i HŽ infrastruktura kroz modernizaciju pruge, a to prati i HŽ Putnički prijevoz koji radi na nabavi novih vlakova koji će služiti za dnevnu migraciju između dva grada. Ulaganjima u prugu podignut će se brzina vožnje vlakova, a time i smanjiti vrijeme putovanja.
U prvom kvartalu 2024. očekuje se sklapanje zajma s Europskom investicijskom bankom kako bi se zatvorila financijska konstrukcija za nabavu šest novih elektrodizelskih motornih vlakova koji će povezivati Zagreb i Split. Time će sjever i jug Hrvatske biti povezani udobnim vlakovima koji će biti opremljeni suvremenom opremom uz mogućnost pružanja dodatnih usluga. Nabavom navedenih vlakova doprinijet će se boljoj povezanosti gradova, uz mogućnost više dnevnih polazaka čime će biti osigurana kvalitetnija mobilnost građana.
Novi će vlakovi imati dva pogona; električni za elektrificirani dio pruge i dizelski za neelektrificirani dio pruge, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge.
Maksimalna brzina vlakova iznosit će 160 km/h. Bit će opremljeni suvremenim informacijskim sustavom za obavještavanje putnika.
Vlakovi će imati komforna sjedala, a određeni broj mjesta bit će rezerviran za prvi razred. U slučaju veće potražnje za putovanjem, bit će moguće spajanje dva do tri vlaka. Upravo do veće potražnje dolazi u ljetnim mjesecima kada brojni domaći i inozemni turisti biraju putovanje vlakom. Jednako tako, kod ekstremnih zimskih uvjeta kada su cestovne prometnice zatvorene, vlak pruža pouzdanost putovanja do odredišta.
Ukrcajte bicikl
Ugradnjom GPS sustava u svakom trenutku bit će poznata lokacija vlaka, što će pridonijeti boljem informiranju putnika u slučaju poremećaja u željezničkom prometu i kašnjenja.
Nove vlakove koji će povezivati Zagreb i Split moći će koristiti i osobe u invalidskim kolicima s obzirom da će biti opremljeni rampama za ulazak/izlazak osoba u invalidskim kolicima, a u vlaku će biti i prilagođen sanitarni čvor. Ne smijemo zaboraviti da dio putnika želi prevesti bicikl pa će se u vlakovima naći i mjesta za bicikle. Putnici će moći puniti svoje mobitele ili prijenosna računala, a uz besplatan pristup internetu bit će znatno unaprjeđena kvaliteta usluge na ovoj relaciji. Vlakovi će biti opremljeni unutarnjim i vanjskim videonadzorom.
S obzirom da se radi o višesatnom putovanju, udobnost putovanja mora biti na prvom mjestu. Uz komforna sjedala, putnicima će se pružati i ugostiteljska usluga.
Danas Zagreb i Split svakodnevno povezuju dva dnevna vlaka, noćni vlakovi voze vikendom, a tijekom turističke sezone voze četiri dnevna i četiri noćna vlaka. Godišnje se na toj relaciji preveze oko 140.000 putnika. Puštanjem u promet novih elektrodizelskih vlakova povezanost će biti učestalija, a usluga kvalitetnija što će rezultirati i većim brojem putnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....