SPORT

KK Split ‘Žuti‘: Želimo nadmašiti uspješnu 2021. godinu

Piše Frane Vulas
Foto Bozidar Vukicevic/Cropix
20. prosinca 2021. - 15:21

Prvo finale domaćeg prvenstva nakon 2008., prvo finale Kupa poslije 2004., nastup u Europi nakon 17 godina, zadržavanje statusa ABA ligaša u povratničkoj sezoni poslije osam godina izbivanja. To je rezultatski sukus 2021. godine Košarkaškog kluba Split.

– Praktično 2021. bila je najuspješnija klupska u posljednjih 24 godine, nakon 1997. u istoj sezoni ponovno smo odigrali oba finala domaćih natjecanja – rekao nam je predsjednik Uprave Splita Edo Blažević.

– Nedostajao nam je samo korak do trofeja. Od kluba koji je 2015. igrao play off za ostanak u hrvatskoj ligi, kada je klub dotaknuo najnižu točku, došli smo do ovoga. To je bila prekretnica. Grad Split je od tada maksimalno stao uz klub i rezultati te suradnje se vide. Od te 2015. klub ide uzlazno na svim razinama, stepenicu po stepenicu – kazao je Blažević, koji je u klubu od konca 2018. godine, a nedavno je izabran na novi mandat od tri godine.

Jedna od najvećih preskočenih stepenica na tom putu bio je povratak u 1. ABA ligu?

– Razlike između budžeta su u ABA ligi ogromne, a mi smo, nažalost, bili momčad s najmanjim budžetom, kao što je i ove sezone slučaj. Ujedno su tu hrvatski klubovi stalno u podređenom položaju i zbog toga što Srbi i Crnogorci, za razliku od nas, u ovom dijelu sezone ne igraju domaća prvenstva. No, nije to alibi. Znali smo sve to od početka. Bez podrške vlasnika, sponzora, zato je jako teško uspjeti. Međutim, mi sigurno nećemo posustati, ni rezultatski, ni u razgovorima sa sponzorima. Nudimo jednu drukčiju priču, emocije, familijarni pristup.

image
Bozidar Vukicevic/Cropix

Splitski gen u momčadi

Neki klubovi ABA lige imaju osam-deset puta veći budžet. Kako se boriti s time?

– Nije to jednostavno. Mi smo 2015. u mlađim kategorijama imali šezdesetak djece. Sada smo i uz COVID-19 na oko 400. Utabali smo novi put, približili smo se djeci, napravili širu bazu da bismo imali bolju selekciju iz koje ćemo u budućnosti crpiti igrače za prvu momčad. Radimo na šest lokacija u gradu, od svakog djeteta udaljeni smo najviše 15 minuta. Generacija na koju najviše računamo je 2007. godište i mlađe, ima ogroman potencijal. No, to je posao koji traži vrijeme.

Formula je jasna.

– Želimo da 50 posto bude naših igrača, neovisno o godinama. Tako smo prošle sezone od 15 igrača imali osmoricu. Ove sezone, uz iskusnije Ukića i Kedžu, imamo Vuku, Runjića, Jukića, Šiška... Želimo imati splitski gen u momčadi. Klub dugoročno ima potencijal i imat će rezultate, ali treba vremena. Projekcija je da do kraja 2023. imamo 600 djece. No, nije nam cilj upisati ih samo da ubiremo članarine, nego stvoriti uvjete za širu bazu i imati korist od toga.

Kako uz ipak manji budžet od očekivanog, što se vidi na širini rostera, do novog rezultatskog iskoraka?

– Možda su ti prošlosezonski rezultati i veliko opterećenje jer uvijek pokušavaš napraviti više, što nije lako u okolnostima koronavirusa, smanjenog budžeta i financiranja od Grada... No, gajimo nadu da ćemo uspjeti. Ova momčad je slagana uz mnoge neizvjesnosti, od onih oko visine našeg budžeta nadalje. Drukčija je, agresivnija, ali treba vidjeti kako je nadograditi za taj korak više. U sportu se treba brzo adaptirati na promjene. Tko se brže prilagodi, napravit će iskorak. Ako uspijemo, donijet ćemo neku titulu u grad.

image
Bozidar Vukicevic/Cropix

Rasprodani dresovi Kukoča i Rađe

Ključ svega učinjenog i planiranog je potpora većinskog vlasnika?

– Sve o čemu govorimo, bez pomoći gradskih vlasti, kako bivših, tako i sadašnje, ne bi bilo moguće. Nekad bude političkih prepucavanja, ali kada se podvuče crta, svi su uz ovaj klub koji ima svoje ime u Europi. Kada turisti Španjolci i Talijani vide trofejnu dvoranu – plaču. U našem tehničkom sponzoru Macronu ne mogu vjerovati da smo sve proizvedene retro dresove Kukoča i Rađe rasprodali, i to na sve kontinente svijeta. Prva tura prodana je u prednarudžbama u četiri sata! To govori koliko je ovaj klub velik i izvan Hrvatske. Srećom da prijašnje i sadašnja gradska vlast to jako dobro vide. Mi nismo politička opcija, nitko od nas na taj način nije ni došao u klub. Mi smo opcija svih gradskih političkih struktura.

Samo stabilnost, rezultati privlače i nove sponzore, što bi omogućilo adekvatnije uvjete za novi iskorak?

– Klub je dosta napredovao na svim razinama da bi došao u ovu situaciju da je poželjan. Ove godine nam se sponzor sam javio jer želi ime na dresu, postati dio naše priče. Unatoč tome što smo zbog COVID-a 19 ostali bez velike podrške publike, ali i financijske injekcije jer mnogo puta bi dvorana bila rasprodana, uspjeli smo ispričati vrhunsku pozitivnu priču. Godinu prije COVID-a imali smo rekordan broj prodanih pretplata, oko 600, ili 30 posto kapaciteta dvorane. Split je najveći sportski brend u Hrvatskoj. Prilikom ždrijeba Lige prvaka, i predsjednik FIBA-e je posebno naglasio naš klub. No, sponzori uz brend žele i rezultate. Zbog stanja u ekonomiji nije baš jednostavno doći do sponzora. Podrška Grada je potrebna u tom procesu tranzicije kako bismo mogli ostvarivati ciljeve do dolaska u situaciju samoodrživosti.

Mnogo je posljednjih godina učinjeno i kad je u pitanju infrastruktura?

– U vrijeme bivšeg NO-a uređeni su vanjski tereni, koji su nam puno pomogli kada se nije moglo trenirati u zatvorenom. Promijenjeni su tada i reflektori nakon 30 godina, a poslije 24 i parket uz pomoć Grada i sredstava iz EU fondova. To je bila najbitnija investicija. Prethodno je rekonstruirano i krovište. Modernizirana je teretana i podignuta razina kondicijske pripreme. Jedini smo klub koji je kupio svoje LED panele, što otvara mogućnost reklamiranja potencijalnih sponzora...

image
Bozidar Vukicevic/Cropix

Novi fan shop

A što je sve u planovima?

– Već smo u realizaciji premještanja fan shopa. Bit će odmah na ulazu u klub, kao i punkt za prodaju ulaznica. Planira se i postavljanje solarnih ploča na krovu, opet u suradnji s Gradom i RAST-om. Time ćemo dosta uštedjeti na potrošnji električne energije. Neki projekti su spremni za realizaciju, poput klimatizacije dvorane, postavljanja stolica. Potom se planira preuređenje svlačionica, a klubu bismo premještanjem teretane u drugi prostor omogućili prihod od iznajmljivanja prostora na mjestu gdje je sadašnja. U trećoj fazi uredili bismo stacionar za talentiranu djecu te prostor u kojem bismo prezentirali slavnu prošlost kluba, a na dan susreta bio bi prenamijenjen za VIP goste.

Naglasio je Blažević da bi dio ovih projekata već bio realiziran da nije bilo koronavirusa.

– Klub ima jasnu viziju kako oplemeniti cijelu priču, stvoriti samostalne prihode, rasterećivati Grad, pa time i na vrijeme imati budžet. U sportu je jako teško nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Na vrijeme moramo slagati momčad, početi pripreme, ući u formu. A onda s obzirom na mogućnosti pripomoći vlasnika, privatnika, tu priču možemo podizati na još višu razinu.

Što biste poželjeli klubu u 2022.?

– Split se ne može zadovoljavati prosječnim. Nadam se da ćemo biti toliko kvalitetni da dođemo u situaciju da ostvarimo taj korak više, donesemo jednu od titula u grad nakon puno godina. Da je to lako ostvarivo – nije. No, u klubu svi zajedno proživljavamo sve. Mi smo žuta obitelj. A kada je tako, rezultat će doći. Nadam se da će to biti 2022. godine.

24. studeni 2024 09:49