Pod hrvatskom zastavom uskoro će zaploviti još jedan brod za prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG) – za novo pojačanje Jadroplovove flote Vlada je odobrila zaduženje kod HBOR-a za kupnju još jednog broda, drugoga u manje od godinu dana, piše Poslovni.hr.
Za kredit ne dobiva jamstvo, nego samo odobrenje, koje je nužno budući da je riječ o tvrtki u većinskom vlasništvu države i zaduženju većem od milijun eura. Konkretno, riječ je o krediti u visini 15,2 milijuna dolara, s rokom otplate od 10,5 godina i poček od 6 mjeseci, uz kamatnu stopu od 6,48 posto.
Splitskom brodaru to je dodatni vjetar u leđa u dizanju s dna u kojemu je godinama bio, a pomoć će mu Vlada još pružiti i osiguranjem i za kreditno zaduženje za provedbu financijske sanacije. Sve to uvod je u najavljenu dokapitalizaciju, koja bi trebala ojačati splitskog brodara za 150 do 350 milijuna kuna. Prema najavi predsjednika Uprave Jadroplova Ivana Pavlovića, dokapitalizacijom bi osigurali i podlogu za nastavak suradnje s japanskim brodogradilištem u kojemu su građena dosadašnja dva LPG broda, koji nose imena Marko Marulić i Vis, s tim da je plan da budući brodovi budu u mogućnosti prevoziti i druge vrste tereta kojima je potrebno hlađenje.
"Ovo je za Jadroplov dobar model, jer je u Hrvatskoj i Splitu brodarstvo gotovo nestalo, a s modernizacijom flote koja je u tijeku i s okretanjem na druge niše vraća se povjerenje", kaže Pavlović, koji se nada da će to i drugi prepoznati i participirati u dokapitalizaciji. Osim što su s "bulka" ušli u novi biznis s LPG-om, Jadroplov kani još i dalje disperzirati poslovanje, a ambicije idu prema trajektnom prijevozu. Već pripremljen projekt za koji je odabran i graditelj broda, riječki 3. maj, kandidirat će se na natječaju za bespovratna EU sredstva namijenjena razvoju zelene tehnologije, a riječ je o trajektu na električni pogon vrijednosti 50 milijuna eura. Brod bi prevozio tisuću putnika i 150 automobila i bio bi prvi feribot takve veličine na elektro pogon u Europi.