Trajekti na struju su već postali stvarnost u razvijenim zemljama svijeta, a Hrvatska ima priliku postati avangarda s projektom baterijskog feribota sposobnog prevaliti čak 200 nautičkih milja čime bi jadranske luke s obiju obala Jadrana bile povezane bez buke i zagađenja okoliša.
To se prvenstveno odnosi na veze Zadra i Splita s Anconom, Pescarom i Barijem koje uz turiste nose i dobar dio kamionskoga prometa.
Nastavak je to priče koju je Jadroplov pokrenuo prije tri godine u pokušaju ulaska u putnički segment pomorskog prometa.
Projekt tada procijenjen na 47 milijuna eura tražio je uz europski novac i dio domaće investicije, no ovaj namijenjen međunarodnom povezivanju bi mogao u cijelosti biti pokriven EU fondovima čime se čini lakše dohvatljiv unatoč višoj cijeni od 80 milijuna.
Čelni čovjek Jadroplova kapetan Ivan Pavlović, te projektant dr. sc. Predrag Čudina za Otvoreno more su ispričali pojedinosti o štedljivom feribotu putne brzine 17 čvorova.
Natječaj za gradnju će biti međunarodni, no svakako bi bilo sjajno kad bi ga dobilo neko od domaćih brodogradilišta čime bi se pokrenulo novo poglavlje domaćeg pomorskog gospodarstva.
Priču o Uljaniku u knjizi Kolos Jadrana obrađujući arhivske filmske materijale o brojnim novogradnjama ispričao je prof. Andrea Matošević, vraćajući nas u zlatno doba socijalizma kad je samo u tome škveru radilo osam tisuća ljudi.
Pulsku tradiciju staru 150 godina nadmašuju morska hodočašća dokumentirana već tri stoljeća koja se i danas obilježavaju u brojnim dalmatinskim mjestima.
Kao zaštićeno kulturno dobro danas su ta hodočašća spoj religije, baštine i turističke ponude.
Uz vodič za odabir i održavanje konopa, te pregled najzanimljivije brodske opreme s ovogodišnjeg METS-a, detaljno predstavljamo dva plovila, talijanski gliser Ranieri 22 Sauvage, te modernu poljsku ploveću kuću Northman Trawler 1050.
Iz ribolovnog segmenta donosimo priču o čupavim varalicama, te mirisnom dopingiranju skosavica kako bi u ovo doba godine ostvarile najbolji rezultat.
Svakako preporučujemo kolumne Tonke Alujević, Marijana Žuvića, Ede Šegvića, Damira Višića, Alena Solde i još mnogo toga što Otvoreno more čini najpoželjnijom revijom za sve ljubitelje mora i plovidbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....