Tvrtka Stena Line 2015. godine ušla je u povijest kada je 240-metarska Stena Germanica postala prvi trajekt na svijetu pogonjen metanolom. Sada je švedska trajektna kompanija postigla još jedan uspjeh - Stena Germanica plovi na metanol koji je dobiven recikliranjem iz ostataka u proizvodnji čelika.
Ovaj tjedan (22. lipnja) Stena Line učinila je novi korak na svom putu ka postizanju cilja koji se zove - nula ugljika. Trajekt Stena Germanica zaplovio je iz Švedske u Njemačku (linija Göteborg - Kiel) pogonjen gorivom nazvanim "plavi metanol", kojim se dodatno smanjuje emisija ugljika u brodu.
Iako je metanol fosilno gorivo, puno je čišći od uobičajenog dizela kojeg koriste brodski motori. Sumpor i čestice smanjuju se za 90%, a dušik za 60%. Industrija čelika i pomorski sektor dva su najveća svjetska proizvođača CO2.
Stena Line je jedan od najvećih i vodećih trajektnih operatera na svijetu s 37 plovila koja prometuju na 37 trajektnih ruta širom Europe.
Švedska trajektna tvrtka također je lider u održivom brodarstvu i trenutno je 10 godina ispred međunarodnih ciljeva smanjenja emisija CO2 u pomorskoj industriji.
Do 2030. godine tvrtka želi smanjiti ukupne emisije CO2 za 30%. Važan ključ uspjeha je povećati upotrebu alternativnih goriva, poput metanola i vodika te pogona na baterije.