Iako radovi na uređenju Lapadske obale još ni približno nisu završeni, pumpa za gorivo kraj sportske lučice Orsan ponovno radi! Na radost brojnih nautičara, naša naftna kompanija ”Ina” ponovno je otvorila ovu crpku i tako izašla u susret brojnim nautičarima kao i vlasnicima barki koji su se našli pred ogromnim problemom opskrbe gorivom plovila u jeku turističke sezone. Nužnost ponovnog otvorenja pumpe na Orsanu vidljiva je to od ranog jutra, kad pred pumpama ploveći i njišući se u ritmu valova, svoj red čekaju brojna plovila.
Zanimljivo je kako na službenim stranicama kompanije još stoji obavijest kako je ta crpka još uvijek privremeno zatvorena, ali obavijest na vratima objekta daje do znanja kako je radno vrijeme svakog dana od 7 do 14 sati. Radost zbog činjenice da gorivo mogu tankati izravno u plovilo, a ne iz raznih većih ili manjih bidona ili kanistera ne može pokvariti ni podatak kako crpke za gorivo na kopnenom dijelu pumpe ”Ina Orsan”, odnosno crpke za vozila još nisu postavljene i pitanje je kad će do toga doći. No, teško da će postavljanje tog dijela postrojenja uslijediti prije nego utihne teška građevinska mehanizacija na Lapadskoj obali.
Najbliža slična crpka nalazi se na Mljetu i Korčuli te ne čudi što se vijest o otvorenju ovog punkta za gorivo brzo proširila među svim nautičarima koji više ne moraju, doslovce satima, čekati na red u ACI marini u Komolcu, jer im ni crpka ”Shell” u Sustjepanu zbog visine rive nije adekvatna za tankanje goriva u manje brodice i barke. Recimo također i to da je za izgradnju pumpe u Sustjepanu Lučka uprava Dubrovnik dodijelila koncesiju drugoj naftnoj kompaniji, ali je realizacija tog projekta zapela tijekom pandemije koronavirusa. No, za te će radove trebati najmanje šest mjeseci, tako da novu pumpu za gorivo na toj lokaciji u akvatoriju Omble, odnosno Rijeke dubrovačke ne treba očekivati prije 2024. godine i iduće turističke sezone.
O značaju rješenja problema dostupnosti goriva plovilima nautičara u turističkom Dubrovniku bilo je govora koncem svibnja i na konferenciji ”Dubrovačkog vjesnika” o infrastrukturnim izazovima nautičkog turizma i pomorskog prometa u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Kao jedan od nazočnih malih brodara, Đivo Njirić je upozorio na to, za njih egzistencijalno pitanje koje se mora hitno riješiti. Naglasio je kolike su gužve i koliko brodari i nautičari dugo čekaju na tankanje goriva te ukazao na nedopustivost takve situacije.
S njim su se, podsjetimo, suglasili i panelisti spomenute konferencije, prvenstveno ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo i predsjednik Uprave ACI-a Krstijan Pavić naglasivši da su o nužnosti rješenja tog problema i sami upozoravali najveću hrvatsku naftnu kompaniju, ali su dodali i to kako su im ”osobno po pitanju INA-e ruke vezane”.