StoryEditorOCM

fantastičan doživljajReportaža s kruzera MSC Fantasia: glamura ne fali, dokazuju to i fotografije

Piše Maja Rilović Koprivec/DV
11. rujna 2022. - 11:15

Posjet nekom od kruzera koji pristaju u Dubrovnik sve do prije dvije godine bila je za novinarske ekipe uobičajena stvar. Kapetani brodova i kompanija koji su prvi puta pristajali u Dubrovnik imali su redovito prijem za gradonačelnike, pred brodom je za putnike plesao Linđo, a oni bi se u Gružu razmiljeli između štandova sa suvenirima.

Zbog pandemije koja je prije dvije godine zaprijetila da će sasvim uništiti kruzing industriju, to više nije tako. Nije više jednostavno ući na brod niti uz plaćeno krstarenje kao putnik, a ne kao posjetitelj.

Za posjet MSC Fantasia koja je u četvrtak doplovila u Gruž zadnji put ove sezone, morali smo se testirati na COVID, potpisati niz zdravstvenih izjava i poštovati zdravstveni i sigurnosni protokol koji je propisala kompanija MSC, što je značilo i ograničeno kretanje uz pratnju, piše Dubrovački vjesnik.

image

Nogometni dresovi u vitrinama

Tonći Plazibat/Cropix

Red Velvet i Aurea Spa

- Protokol je sada puno blaži nego 2020. kada je upravo MSC Grandiosa prva zaplovila u kolovozu te godine. Strah od COVID-a bio je velik i te su mjere bile nužne, a posebno je posada morala pratiti procedure. Sada osim testiranja pri ukrcaju, ono nije obavezno za putnike, a posada se redovito testira jednom tjedno i mi moramo nositi zaštitne maske. Putnici smiju izlaziti neometano i više nema sigurnosnih ‘mjehura‘ pri kretanju gradom – priča nam domaćica Patricia Rotta, 36-godišnja Brazilka koja je koordinator događanja na brodu.

Ona nas vodi kroz blistavu MSC Fantasiju, brod izgrađen 2006. godine s osamnaest paluba. Kao i svi brodovi čiji su vlasnici talijanske kompanije ni ovaj nema 17. palubu jer se taj broj u Italiji smatra nesretnim.

Svi brodovi ove serije imaju poznatu skalinadu od Swarovski kristala, što je njihov zaštitni znak, a MSC Fantasia ima i teatar s čak 1600 sjedećih mjesta. Toliko ljudi u tri smjene može uslužiti Red Velvet restoran, pokazuje nam asistent šefa sale Antonio Starzetta, glamurozno uređen restoran. Na brodu je još niz različitih restorana i barova, MSC Aurea Spa i Wellness zona, brojan niz sadržaja koji upotpunjuju plovidbu.

image

Domaćica Patricia Rotta, 36- godišnja Brazilka koordinira događajima na plovećem hotelu

Tonći Plazibat/Cropix

Iako su brojne mjere strogog MSC zdravstvenog protokola popustile, još uvijek se ne održava kapetanova večera i svečani prijem putnika s časnicima broda, no svi se nadaju kako će se na plovidbama iduće sezone i to vratiti na staro.

Posada od 70 nacionalnosti

– Bilo je to teško vrijeme, i za nas koji dugo nismo radili i nismo znali hoćemo li se vratiti na brodove. Puno je ljudi u međuvremenu našlo druge poslove, no kompanija se trudila da se putovanja što prije nastave i sada je gotovo sve kao ranije. Brodovi sada plove sa 70 posto kapaciteta, MSC Fantasia može primiti 4500 putnika, a na brodu ih je tisuću manje. Uglavnom su Englezi i Talijani, dok posadu čine ljudi čak 70 različitih nacionalnosti – objašnjava Patricia.

image

Lucas Hashimoto

Tonći Plazibat/Cropix

Iz razloga sigurnosti ne možemo razgledati sve dijelove broda, no naoko, od otvorenoga bazena i pozornice na vrhu broda, iznad mosta, do salona i restorana i kasina na donjim palubama sve se doima uobičajeno.

Istina, većina putnika u razgledu je grada i na izletima u dubrovački okolicu, no oni koje smo zatekli izuzev posade, ne nose maske. Dok ih fotografiramo pojedinačno, mogu biti bez maske, no čim se približe jedan drugome moraju je imati. Takva su pravila.

image

Putnici su sretni što mogu ponovno ploviti Jadranom i uživati o blještavilu

Tonći Plazibat/Cropix

Brodovi kompanije MSC ove su sezone pristajali u četiri hrvatske luke, Rijeku, Zadar, Dubrovnik i Split gdje u imali najviše ticanja i ukrcaj putnika. Za 64 ticanja doveli su nešto više od 100 tisuća putnika, od kojih je u Dubrovnik stiglo 20 tisuća.

– Naši putnici vole Dubrovnik, i ja ga obožavam i maštam kako ću jednog dana u mirovini ovdje živjeti. Sviđa mi se zaista sve, ali naročito vaša kuhinja. Volim atmosferu malih gradova koji se mogu prepješačiti i gdje nema puno ljudi, valjda zato što sam iz Sao Paola gdje živi 13 milijuna ljudi, a dio života sam proveo u Japanu, što je također nešto sasvim drugačije – priča nam domaćin broda Lucas Hashimoto.

Dodaje kako je plovidba brodovima MSC doživljaj na koji se ljudi polako vraćaju.

image

MSC-ov kruzer Fantasia oprostila se od Gruža za ovu sezonu

Tonći Plazibat/Cropix

Nastavak plovidbi

- I na ovoj plovidbi imamo putnike koji su svoje krstarenje rezervirali prije COVID-a i onda ga odgađali sve do sada, ali i brojne nove putnike. Kompanija je puno napravila da tome da se plovidbe nastave, pa je primjerice MSC Grandiosa, prvi kruzer koji je poželio dobrodošlicu gostima 2020. godine, a kapaciteta 6000 putnika, plovio sa samo 600 gostiju! Zdravstveni i sigurnosni protokol MSC-a kojim se štitilo zdravlje i sigurnost naših gostiju, posade i gradova u koji pristajemo, a kojeg su kasnije prihvatile i druge kompanije, bio je iznimno strog. U takvim je uvjetima zaista bilo drugačije raditi i sretni smo što se sve vraća na staro – govori Lucas.

image

Fascinanti lusteri i ulašteni podovi

Tonći Plazibat/Cropix

A što se tiče Dubrovnika, do kojeg je MSC Fantasia doplovila zadnji put ove sezone, dogodine je planirano više od 20 ticanja i to će biti brod MSC Lirica, dok će u Split i Zadar, gdje su još u pregovorima mogućnost ukrcaja putnika, uplovljavati MSCSinfonia.

Budućnost krstarenja

Iako je prije dvije godine dosta kompanija u rezališta slalo i neke mlađe brodove, MSC je nastavio ugovorene gradnje pa će već krajem ove godine porinuti dvije novogradnje: MSC Seascape i MSC World Europa, prvi brod s pogonom na prirodni ukapljeni plin. MSC World Europa predstavlja budućnost krstarenja, potpuno novu platformu, najinovativniji, futuristički brod za kružna putovanja koji je usmjeren na zaštitu okoliša.

27. studeni 2024 23:38