Zlarinjani se samoorganizirali pa je školsku djecu, bolesnike i zaposlenike u grad prevezao Stipe Bjažić, a iz grada na Zlarin donio kruh...
U nedjelju su Prvić i Zlarin bili odsječeni od kopna ali ne zbog velikog nevremena kakvo je vladalo na kopnju, ne zbog orkanske bure i snježnih zapuha, poledice po moru... nego- pokvario se Tijat.
Zadnje je vozio iz Šibenika u nedjelju u 9.30 i kad se dočepao veza u Vodicama više se nije vraćao na svoju redovnu liniju.
Pa ni jutros, u ponedjeljak, kad su zlarinska školska djeca viših razreda morala u Šibenik radi nastave, bolesnici radi odlaska u bolnicu, uz ostalo i na dijalizu, a zaposlenici- na posao.
Što je s Tijatom, i koji će zamjenski brod uspostaviti liniju- pokušala sam saznati od voditelja Jadrilonijina ureda Emira Berbića ali on se nije javljao na telefon. Službenica na prodaji karata odnosno u info-službi tek je rekla ono što je u njenoj nadležnosti: da se predviđa da Tijat zaplovi danas sredinom dana, to znači iz Vodica u podne a u grad stigne oko ure i kvarat-ali to je samo plan, ogradila se. Ne zna što će biti.
Tako, nitko službeno ne zna što se događa, nedaj bože kakve obavijesti brodara otočanima, ali se pročulo da Tijat ima tehnički kvar, problem s komandama, a da meštri iz Rijeke nisu mogli doći do Vodica zbog razumljivih razloga-vremenskih neprilika i zatvorenih cesta.
Onda su se Zlarinjani samoorganizirali, bolje rečeno samoorganizirao se mještanin Stipe Bjažić, inače po struci brodograditelj u drvu, odaslao obavijest i u svoju drvenu Noinu arku ukrcao sve potrebite od jutrošnjeg odlaska u Šibenik: školsku djecu, dijalizirane i eventualno druge bolesnike i one koji su morali stići na radno mjesto.
Natrag u Zlarin dovezao je kruh i tako obavio i najosnovnije za dućan.
Ne bude li Tijata u podne i po, morat će Stipe ponovo u Šibenik da iz te svoje šarolike grupe putnika, na Zlarin vrati one koji se sredinom dana moraju vratiti- ponajprije školsku djecu.
E, sad, jasno je da Jadrolinija za ovakve situacije u ugovorima ima zamjenski brod.
Otočani znaju da to uglavnom ne funkcionira. Ili ako funkcionira onda treba čekati i ovako se snalaziti, nema tu promptne reakcije Jadrolinije. Valjda je i ne može biti ali...!
Misli li tko u toj firmi, nadležnom Ministarstvu i nadležnoj državi...da i na otocima žive ljudi koji i imaju svoje kopnene obveze i potrebe evo- bolnice, škole, radnog mjesta?
Jasno je da su Rijeka i njeni meštri daleko i za lošeg vremena, evo, blokirani, ali, promet morem na šibenskom području to nevrijeme nije obustavilo, pa da tu negdje postoji zamjenski brod ne bi se i šibenski otoci našli na listi obustavljenog prometa i odsječenosti.
Otkad se o ovome govori?
Što ja pamtim, bar od pedeset i treće...