Napreduju radovi na dogradnji mjesne luke Sali na Dugom otoku. Riječ je o velikom EU projektu Županijske lučke uprave Zadar u sklopu kojeg je planirano proširenje luke izgradnjom obale u dužini od 149,44 metara, uređenjem zaobalne površine uz novoizgrađenu obalu te izgradnjom lukobrana za zaštitu luke od valova, u dužini od 116 metara.
- Najteži dio radova je iza nas. Završena su 72 pilota na kojima se temelji čitava konstrukcija privezne obale. Na nju se nadovezuje lukobran koji je kombinacija 26 pilota, čije je bušenje u tijeku te nasipa koji je formiran. Vrši se predopterećenje da bi se učvrstio nasip, kako bi se na njega položili polugotovi elementi. Dosad su betonirana četiri stupa - rekao je ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar Davor Škibola.
Izvođač radova je zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. Koper i Kali gradnja d.o.o. Kali, koja je do sada odradila oko 40 posto zahvata.
- Radi se o vrlo zahtjevnom i kompleksnom poslu. Nadamo se da ćemo kroz sljedećih mjesec i pol dana završiti podvodne radove, dok je rok za dovršetak svih radova do kraja ove godine - rekao je Škibola.
Kako bi se ispoštovali zadani rokovi, radit će se i tijekom ljeta. Kao i lani, Županijska lučka uprava Zadar učinit će sve kako bi smanjila utjecaj radova na komercijalne aktivnosti tijekom turističke sezone. Prošle godine osiguran je koridor sigurne plovidbe na temelju studije koju je izradio profesor Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci. Studija je pokazala kako je moguće uplovljavanje u luku brodicama do 12 metara dužine, do 4 metra širine i gaza do 2,5 metra i to isključivo tijekom dnevnog svjetla.
- U ovom trenutku teško je govoriti o mogućim izmjenama. Ubrzo ćemo s profesorom Zecom i lučkim kapetanom posjetiti Sali kako bismo vidjeli na koji način omogućiti daljnju plovidbu, a s obzirom na to da se radovi odvijaju na vrhu lukobrana - istaknuo je Škibola.
Projekt će dovesti do povećanja sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranja usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolje povezanosti Dugog otoka s kopnom. Izgradnjom lukobrana zaštitit će se nova privezna obala od vjetra i valova s jugoistoka i juga, kao i cijela luka. Predmetnim projektom luka Sali će zadovoljiti sigurnosne uvjete za prihvat brodova i u lošijim vremenskim uvjetima, a što će značiti manje otkazanih plovidbi i kašnjenja, odnosno više zadovoljnih putnika. Kapacitet vezova značajno će se povećati sa sadašnjih sedamdesetak te će porasti i kvaliteta usluge u luci.
U jednoj od naših najznačajnijih nautičkih destinacija, koja je ulaz u Kornate, dobit ćemo sigurnu luku zaštićenu od svih vremenskih uvjeta. Veliki je to dobitak za mjesto Sali i Dugi otok, kao i za cijelu Zadarsku županiju.
Ukupna vrijednost projekta „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku" iznosi 90.554.459,65 kuna (12.018.642,20 EUR), od čega se 85% sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.", dok 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.