Vodeći ljudi tvrtke Sea Engineering iz poljskog Krakowa 2011. došli su na ideju stvaranja podvodnog skutera za ronioce. Dvije godine poslije počeli su s radom, a sada se nalaze na domak cilja – njihov profesionalni DPV (Diver Propulsion Vehicle) nazvan Sea Voyager SV7 nalazi se u završnoj fazi testiranja i usavršavanja, nakon čega bi trebala početi serijska proizvodnja.
Poljski inženjeri i ronioci uključeni u projekt jako su dobro znali da na tržištu već postoje podvodni skuteri koje rabe scuba ronioci za vojne, komercijalne i civilne svrhe. A da bi se mogli nositi s konkurencijom, odlučili su se za brojne patentirane inovacije i rješenja kako bi bili, barem u nekim segmentima, bolji od njih.
Konkurentna cijena
Vrijeme i odaziv kupaca pokazat će jesu li u tome uspjeli, a važan faktor vjerojatnog uspjeha u cijeloj priči je i niža cijena jer će ronilica iz Krakowa koštati oko 5000 eura, što je više nego prihvatljiva svota, osobito ako se imaju u vidu impresivne performanse modela SV7.
Iz Sea Engineeringa rado ističu adute svoje podvodne perjanice s kojom imaju velika očekivanja. Navode kako je Sea Voyager nastao uporabom znanja s područja zrakoplovstva i robotike, te bogatog iskustva profesionalnih ronilaca uključenih u projekt.
Osim toga, kod odabira materijala odlučili su se za dijelove s produkcijske linije zrakoplovne industrije, uz uporabu specijalnih aluminijskih legura i tehnopolimera. Zbog toga su ostvarili dvostruku korist - SV7 može izdržati na dubini od 200 m, a težina ronilice zajedno s baterijom i balastnim blokovima iznosi samo 16 kg. To je čini vrlo jednostavnom za transport od strane i jedne osobe. Osim toga, za lakši transport jednom rukom služi posebna ručka smještena po sredini uređaja.
Dodatna prednost u odnosu na konkurente trebao bi biti digitalni O-LED displej na kojem se prate svi parametri, od čega su najvažniji stanje baterije, te stupanj prijenosa i s njime povezana brzina. Na ručki upravljača nalazi se tipka za pokretanje, kao i ergonomska multi-stage kontrola preko koje se bira jedna od 9 rapoloživih brzina.
Brzo punjenje
Značajna za sigurnost ronioca je činjenica da elektromotor skutera staje čim se ručka pusti. No, za svaki slučaj je ugrađen i odvojeni kill-off prekidač, kao i zaštita od nenamjernog paljenja. Svakako valja ukazati i da se zbog oblika ručke skuterom može upravljati s obje ruke ili samo s lijevom ili desnom rukom. Tako je, u slučaju potrebe, jedna ruka slobodna za druge aktivnosti.
Kod ovakvih uređaja vrlo je važan kapacitet baterije kako bi korisniku bio zajamčen duži zaron. Po tom pitanju Poljaci su odlučili za petu generaciju litijum-ionskih baterija kapaciteta 770 Wh. U 9. stupnju prijenosa skuter se kreće maksimalnom brzinom od 5,2 km/h, a ova baterija mu daje snagu za 70 minuta jurnjave.
Naravno, baterija će trajati skoro dvostruko dulje (120 minuta) na nižoj brzini. Kada pričamo o punjenju baterije na strujnoj mreži, ono traje u prosjeku 3 i pol sata, s tim da baterija može izdržati čak 3000 ciklusa punjenja. Prilikom punjenja bateriju ne treba vaditi jer postoji vanjski strujni priključak.
Poljski skuter ima promjer kućišta 160 mm, dug je 912, širok 360 i visok 454 mm. Bez problema će raditi na temperaturi do maksimalno -20 stupnjeva Celzijevih, ali i u toplijem ambijentu od +45 stupnjeva.
Lampe za dubinu
Kada se pojavi na tržištu, SV7 će biti ponuđen u dvije verzije – osnovnoj i naprednoj. Sve razlike između njih se još ne navode, osim detalja da će na bazičnoj verziji biti moguće očitavati stupanj prijenosa i stanje napunjenosti baterije, dok će se u sofisticiranoj inačici moći još puno toga, što uključuje voltažu baterije, potrošnju struje, internu temperaturu...
Iz Sea Engineeringa su poveli računa i o svjetlu korisnom kod uporabe na većim dubinama i mjestima s manje sunčevog svjetla. Tako se na Sea Voyagera sprijeda mogu postaviti dvije Synergy Technologies SLX-32 Dive lampe. One daju roniocu svjetlo sprijeda poput farova na automobilu, ali isto tako drugi ronioci u tami dubine mogu vidjeti da se približava netko s DPV-om.
Robusne lampe dimenzija 70x220 mm otporne su na udarce i izrađene od aluminija. Opremljene su sa 3 Cree LED XP-L diode i zajedno s LiFePO4 baterijom od 10 Ah (2000 ciklusa punjenja), teže 700 grama.