U sklopu projekta "Čiste luke, čisto more", "Henkel" i "Kaufland" u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost odlučili su napraviti nešto lijepo za naše Jadransko more.
Ususret novoj sezoni ljetovanja, s "Društvom istraživača mora 20.000 milja" očistili su podmorje uvale Veli Iž otoka Iža i poslali glasnu poruku da se samo zajedno može učiniti nešto protiv morskog otpada.
Svako dosadašnje čišćenje bilo je zaokruženo pružanjem trajnog edukativnog alata otočanima i njihovim posjetiteljima u formi edukativno-informativnih ploča.
Svaki otok dobio je po jednu personaliziranu ploču koja na hrvatskom i engleskom jeziku predstavlja osnovne činjenice i pojmove o otpadu u moru, pa tako i Iž, maleni otok u zadarskom arhipelagu, ima čišću uvalu Veli Iž, ali i okolne uvale zahvaljujući ekološkoj akciji "Zajedno protiv morskog otpada".
– S morskog dna na kopno smo uspjeli izvući nešto više od 500 kilograma otpada. Možda najzanimljiviji podatak ove akcije jest da smo na dnu pronašli čašicu od jogurta na kojoj se vidi njezin proizvođač – Zadarska mljekara, koja ne radi od sredine devedesetih. No čašica je, nažalost, bila na dnu sve do danas. Hvala inicijatorima "Henkelu" i "Kauflandu" što su se pridružili našoj akciji i veselimo se našim sljedećim suradnjama. Ako budu ovako uspješne, naše će Jadransko more biti plavije, veselije i zdravije – istaknule su dopredsjednica Društva Barbara Čolić i voditeljica projekta Marta Sutlović.