Agencija za obalni linijski pomorski promet prošlog je petka na svojim web stranicama objavila kako je zadarska tvrtka G&V Line Iadera d.o.o. odabrana kao najpovoljniji ponuditelj za obavljanje javnog prijevoza na državnoj brodskoj liniji 614 Korčula-Orebić i obratno.
U ovom su natječaju izabrani koncesionari za održavanje sedam linija, dok su natječaji za dvije brodske linije poništeni, među kojima je i linija broj 807 za Elafite, odnosno Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik i obratno, piše Dubrovački vjesnik.
Odluka je donesena još 5. veljače, ali konačna postaje tek protekom žalbenog roka. Ako odluka postane pravomoćna, novi koncesionar bi sljedeće tri godine liniju održavao brodom 'Zvijezda Kvarnera', za kojeg natječajna dokumentacija kaže da je sagrađen 2016. godine, te ima kapacitet 173 putnika i brzinu u liniji od 9,2 čvorova.
Aktualni 'Tamaris', koji sada održava ovu liniju i kojeg je prijavio 'KTD Bilan', ima kapacitet 154 putnika i brzinu u liniji od 11 čvorova.
Upitna je starost
Postojeći koncesionar, orebićki KTD Bilan, ocijenjen je nižom ocjenom (84,34: 77,68), prvenstveno zbog razlike u starosti brodova, jer je 'Tamaris' (kao i 'Lovor') izgrađen 1989. godine. Starost broda vrlo je značajan element u vrednovanju ponuda.
KTD Bilan se žalio nadležnoj državnoj Komisiji na odluku Agencije.
- Dva broda s kojim smo održavali liniju smo za 2,55 milijuna kuna kupili od Mediteranske plovidbe d.d. u stečaju na javnoj dražbi održanoj na dubrovačkom Trgovačkom sudu 2015. godine i od tada smo održavali liniju – komentirao je načelnik Općine Tomislav Ančić.
- Za natječaj je upitna samo starost brodova, ali je najviše bodova pri odluci o izboru koncesionara nosio noviji brod. U brodove se ulagalo, kupljeni su novi Cummings pogonski strojevi i linija se non-stop održala, redovito ispunjavajući uvjete tehničkog pregleda. Od nje je ovisila i egzistencija devet orebićkih i četiri korčulanske obitelji pomoraca koji su ih opsluživali. Iako pomorci, ostali su tu, a nisu otišli u svijet – rekao je Ančić i naglasio da, u slučaju da se žalba odbije, nitko od njih neće na ulicu.
Zadovoljavamo sve kriterije
- Ako dođe do gubitka koncesije, sigurno je da ljude nećemo ostaviti na cjedilu! Istina je da smo uzeli kredit za kupnju brodova i još ga vraćamo – istaknuo je voditelj flote KTD Bilan Lovro Katalinić.
- Uvjeti natječaja neće mijenjati cijenu prijevoza, a mnogima je prijevoz besplatan i subvencioniran. Najvažnije je da mi i linija ostanemo, a trudimo se pokazati da smo učinili sve da nama ostane. Pitanje sudbine brodova se otvara samo ako izgubimo koncesiju, ali sam osobno u pozitivnom ozračju. Ispunili smo sve uvjete osim starosti po EU-standardima i pitam se tko ga je na postojećim koncesijama uopće ispunio?
- I dalje je najveći problem hrvatske putničke flote starost brodova koji još nisu pomlađeni. Zadovoljavamo sve ICM-kriterije i dobili smo maksimalne ocjene za sigurnost plovidbe. Imamo ukupno četiri posade po tri člana, čime ispunjvamo i uvjete ICM-a te smo non-stop na raspolaganju i tako ispunjavamo stroge uvjete i obveze. Dugo plovimo, mnogo smo uložili i potpuno smo igurni da ispunjavamo sve parametre. Ponavljam, ishod natječaja još nije okončan - zaključio je Katalinić.