Nekidan smo objavili tekst o “Omišu”, ophodnom brodu hrvatske Obalne straže, koji se već neko vrijeme nalazi na remontu u Šibeniku. Uoči pisanja tog teksta, ni Ministarstvo obrane, pa ni šibensko brodogradilište “Iskra” nisu nam odgovorili na pitanja što je s brodom.
Poslije objave teksta, reagirao je MORH. Evo što kažu:
–– U članku pod naslovom “Iz ‘Omiša’ u Šibeniku ‘šekavaju’ more?!”, autora Damira Tolja, objavljenom u Slobodnoj Dalmaciji u subotu, 10. rujna 2022. godine, objavljene su netočne informacije iz kojih se mogu izvući pogrešni zaključci te molimo ispravak navedenog teksta sukladno Zakonu o medijima.
Sudjelovanje OOB-31 “Omiš” u vježbi COASTEX 22 nije bilo predviđeno zbog planiranog redovnog godišnjeg održavanja. Naime, brod “Omiš” se od 30. lipnja 2022. nalazi u šibenskom brodogradilištu “Iskra”, sukladno godišnjem planu održavanja brodova, a ne zbog prodora mora, oštećenja i kvarova, što autor teksta navodi i time javnosti daje netočne informacije.
U tom našem subotnjem tekstu smo bili naglasili da službenih odgovora nema, da sami pojma nemamo što je “Omišu”, ali da čujemo priče o tomu što bi moglo biti u pitanju (prodor mora ili vlaga na električnim instalacijama).
Sada, a posteriori, znamo da je brod na redovitom godišnjem održavanju. Još od 30. lipnja. To je cijelo ljeto, već dva i pol mjeseca.
Ministarstvo obrane, na naša dodatna pitanja o tomu koliko bi još "Omiš" –– računajući u mjesecima –– trebao ostati u škveru odgovara da bi "redovno godišnje održavanje broda trebalo biti gotovo krajem rujna". To znači, sve skupa puna tri mjeseca, odnosno stotinjak dana.
Pitali smo ih i kada je, te koliko dugo, ophodni brod Obalne straže proveo u brodogradilištu na redovitim godišnjim održavanjima 2019., 2020. i 2021. godine? Evo odgovora:
–– Na redovitom održavanju OOB-31 bio je 2019. i 2020. godine po mjesec dana, a 2021. godine dva tjedna.
Na pitanje je li uobičajeno da potpuno nov brod ide svake godine na servis po nekoliko mjeseci, Ministarstvo obrane odgovara:
–– Sukladno dinamičkom planu održavanja, redovito održavanje svih brodova HRM-a pa tako i broda OOB-31 provodi se kroz dokovanje ili mali remont. Trajanje redovitog godišnjeg održavanja broda ovisi o stanju nakon pregleda i utvrđivanja stanja sustava i uređaja kao i o rokovima isporuke pričuvnih dijelova i materijala.
Svi punti kad se zbroje: "Omiš" je od prosinca 2018. (kada je isporučen) do sredina rujna 2022. u škveru proveo oko pola godine, odnosno gotovo šest mjeseci.
Podsjetimo, jedini je to od pet ugovorenih ophodnih brodova koje je Brodogradilište specijalnih objekata, u vlasništvu Tomislava Debeljaka, do danas uspjelo predati Mornarici, još tamo od 2014. godine, kada su bili ugovoreni. Ukupna cijena svih pet brodova je 430 milijuna kuna.