Ministarstvo turizma predstavilo je na konferenciji rezultate TOMAS istraživanja za 2022. godinu u domeni nautike.
Ukratko: Kod nas stižu nautičari srednjih godina, u prosjeku, obrazovani, sve većih primanja, a tek manji udio nautičara posjećuje Hrvatsku po prvi put. Najčešće dolaze zrakoplovima, a za nas su čuli putem interneta. Kako se povećava broj osoba na plovilu, povećava se i korištenje usluga unajmljenog skipera.
Iako u prosjeku kraće borave na plovidbi, u svim elementima nautičke ponude raste njihovo zadovoljstvo, a kako se pokazalo, nautičari kod troše više nego prije, što je i u skladu s povećanjem svih troškova.
Čarteraši najčešće bukiraju online, a razlozi zbog kojih biraju baš Hrvatsku su: prirodna obilježja akvatorija, sigurnost plovidbe i kvaliteta čarter plovila. Ekologija i osjećaj sigurnosti u našoj zemlji također igra važnu ulogu u njihovom odabiru destinacije.
Što rade strani nautičari kod nas? Pa, odlaze u restorane, u kupnju, vole slastičarice i kafiće, vole obilaziti vinske i ceste maslinovog ulja, vole pješačiti u prirodi, doživjeti lokalne fešte, razgledavati naše znamenitosti...
Smeta im pak: gužva u mjestima posjećenim tijekom plovidbe, neodgovorno ponašanje drugih nautičara na moru, velik broj plovila na moru, plutajući/morski otpad, buka u marinama i lukama, nemogućnost primjerenog odlaganja otpada...
Po pitanju pražnjenja tankova (otpadnih voda s brodova) njih 62 posto nije praznilo tankove u marinama iako u većini luka i marina imaju informacije gdje sa sivim i crnim vodama.
Najbolji dnevni potrošači među čarterašima: iz nordijskih zemalja (298€), Britanci (296€), Talijani (280€), Francuzi (274€), dok su najbolji potrošači među ostalim nautičarima: Poljaci (136€), Švicarci (131€), Britanci (125€).
Cijelo istraživanje možete vidjeti na linku.
Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Institutom za turizam i uz pokroviteljstvo Ministarstva turizma i sporta RH ponovno provodi ovo nacionalno istraživanje obilježja turističke potražnje u Hrvatskoj pod nazivom "Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj - TOMAS HRVATSKA 2022.".
Istraživanjem TOMAS Hrvatska 2022. se od gostiju u komercijalnim oblicima smještaja prikupljaju podaci o njihovom profilu, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, troškovima za vrijeme boravka u destinaciji i stavovima o turističkoj ponudi destinacije. Cilj istraživanja je stvaranje informacijske podloge neophodne za unapređenje i podizanje konkurentnosti turističke ponude u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....