Nizozemski brod Eemslift Hendrika namijenjen prijevozu jahti i manjih plovila pluta oko 130 kilometara od obale Norveške i prijeti mu potonuće. Posada je evakuirana po olujnom vremenu i svi su na sigurnom.
Kao što smo već izvijestili, neki od 12 članova posade su skočili u ocean prije nego što ih je spasio helikopter, a drugi su spašeni direktno s palube.
Zajedno s nizozemskim teretnjakom mogla bi na dnu završiti i tri plovila izgrađena u domaćim brodogradilištima.
Na palubi broda porinutog 2015., monageške tvrtke Starclass Yacht Transport, kojem ozbiljno prijeti totalna havarija zbog noćašnjeg otkazivanja glavnog porivnog stroja, među ostalim teretom su i dva specijalna broda za norveške uzgajivače ribe izgrađena u šibenskom brodogradilištu 'Iskra', potvrdio nam je Roko Vuletić, član uprave škvera koji već godinama Norvežanima isporučuje katamarane te klase.
Treće plovilo napravljeno je u pulskome 'Tehnomontu', o čemu je za Morski.hr posvjedočio Niko Skala, voditelj gradnje i tehnički direktor.
- Naši brodovi na snimci su plavo obojeni. Jedan je s dvije palube za norveška ribogojilišta dimenzija 15 za 10 metara, a drugi je plovilo na hibridni, odnosno električni pogon u kombinaciji s klasičnim motorom dug 14, a širok 7,5 metara - kazao je Vuletić uz napomenu da s vjerojatnim potonućem šibenski škver ništa ne gubi.
- Transport je kupcu na teret, a mi se nadamo da će najgori scenarij ipak izostati - optimističan je Roko Vuletić.
Cijena tih plovila poslovna je tajna, te je ljubazno odbio navesti njihovu cijenu, no saznali smo iz izvora bliskih 'Iskrinom' brodogradilištu da svaki košta oko milijun eura.
Na brodu i jedrilica kupljena u Hrvatskoj
Među brodovima na palubi Eemslift Hendrika je i 12-metarska jedrilica Elan e5 "My way" koja je bila smještena u Marini Kaštela i bila je čest sudionik jadranskih regata.
Novi vlasnik iz Norveške je u Hrvatskoj ove zime kupio taj brod, platio transport deset tisuća eura i sada sa strepnjom gleda snimke havarije.
Osiguravateljska kuća može pokriti materijalni trošak, ali svejedno nije ugodno pratiti razvoj situacije.