StoryEditorOCM

pojačani pritisakMaersk upozorava: Lockdown u Šangaju ozbiljno će naštetiti transportu i mogao bi povećati troškove!

29. ožujka 2022. - 11:40

Lockdown u Šangaju ozbiljno će naštetiti transportu i mogao bi povećati troškove, upozorila je danska brodarska tvrtka Maersk, signaliziravši pojačani pritisak u lancima nabave zbog stroge kineske politike suzbijanja zaraze covidom-19.

Zračna luka i terminali za pretovar brodova u Šangaju spadaju među najprometnije u svijetu i neće biti obuhvaćeni strogim mjerama zatvaranja u dvije faze kojima su gradske vlasti žele suzbiti covid 19, ali grad je zabranio kretanje vozilima bez domova i stanovnicima..

Maersk, druga najveća svjetska kompanija za konternerski prijevoz, procijenio je u ponedjeljak da će usluge kamionskog prijevoza s odredištem odnosno polazištem u Šangaju biti smanjene za 30 posto zbog potpunog zatvaranja šangajskih regija Pudong i Puxi do 5. travnja.

Dodali su da će skladišta u Šangaju biti zatvorena do petka.

„To će značiti dulja razdoblja isporuke, a možda i veće troškove prijevoza, poput naknada za zaobilazne rute i za autoceste", istaknuli su u Maerku.

Tvrtka za transport i skladištenje tereta sa sjedištem u SAD-u SEKO Logistics priopćila je da su tvornice u susjednoj kineskoj pokrajini Zhejiang odlučile isporučivati pošiljke iz luke Ningbo, umjesto iz Šangaja.

"Očekujemo: naglo povećanje cijena zračnog prijevoza počevši od danas. Već smo danas dobili nekoliko ekstremno visokih ponuda na upite za (transport) u Europu", stoji na njihovoj internetskoj stranici.

Kina bilježi najveći broj zaraženih covidom-19 od stišavanja prvog vala pandemije u 2020. U ožujku uveli su lockdown u proizvodnim izvoznim središtima poput Changchuna i Shenzhena, a rezultati je velik broj brodova koji u kineskim lukama čekaju teret.

Ograničenja u Changchunu i dalje su na snazi dok ih je Shenzen ublažio, odobrivši 21. ožujka otvaranje tvrtki i tvornica.
Istraživanje koje su provele državne novine pokazalo je da je "rat" protiv covida-19 u Shenzenu naškodio do 93 posto malih i srednjih tvrtki, prouzročivši prekid u proizvodnji, poremećaje u nabavnim lancima i kašnjenja u realizaciji narudžbi.

04. studeni 2024 20:35