Poremećaji u prometu na ključnim trgovinskim rutama u Crvenom moru utječu na više od polovine britanskih izvozničkih kompanija, pokazuje istraživanje Britanske gospodarske komore (BCC).
Otprilike 53 posto proizvođača i tvrtki koje posreduju između poduzeća i potrošača, uključujući trgovce na malo i na veliko, trpi negativne posljedice zbog krize u Crvenom moru, izvijestio je BCC. U širem obuhvatu sektora njihov udio iznosi 37 posto.
U skupini izvoznika penje se na 55 posto, utvrdili su, i ako poremećaji potraju, problemi će se pogoršati, navode.
Od studenog jemenski pokret Ansar Allah napada brodove povezane s Izraelom u Crvenom moru, tražeći obustavu izraelskih vojnih operacija u palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima.jednoj od najprometnijih pomorskih ruta u svijetu.
SAD i Britanija uzvratili su napadima na ciljeve u Jemenu, a pokret je uzvratio uključivanjem britanskih i američkih brodova na popis meta.
Logističke tvrtke preusmjerile su brodove oko Rta dobre nade, što produljuje putovanje za gotovo dva tjedna i povećava troškove.
BCC-ova anketa obuhvatila je više od tisuću tvrtki, od kojih većina zapošljava do 250 radnika. Problemi u tranzitu kroz Crveno more donijeli su im veće troškove, uz čak četiri puta višu cijenu najma kontejnera u pojedinim slučajevima.
Kompanije navode i kašnjenja u logistici koja su produljila rokove isporuka za tri do četiri tjedna.
"Sektor transporta reagirao je na probleme aktiviranjem rezervnih kapaciteta, što nam je kupilo malo vremena. Tome valja dodati i da ONS-ovi (statistički ured - op. ur.) podaci signaliziraju da posljedice još nisu doprle do britanskog gospodarstva. Inflacija je u siječnju bila stabilna", rekao je dužnosnik BCC-a William Bain.