Sa snježnih vrhova na more. Sport mu je jednostavno u krvi, nije bitno koji. Bivši hrvatski skijaš, a sada avanturist i jedriličar, Ivica Kostelić s posadom na jedrilici ACI 40 osvojio je titulu prvaka Mediterana u klasi 40.
I dok smo Kostelića do 2017. godine, kada je završio svoju karijeru, navikli gledati upravo negdje u ovom kalendarskom razdoblju kako otvara novu skijašku sezonu, sada je jednako uspješan i na potpuno drugačijem području. No kako i sam kaže, ovaj sport uz onaj "svoj" smatra i najljepšim.
- Svakako mogu reći da su ovo dva najljepša sporta, jer spajaju dvije prekrasne stvari - planine i more. To je užitak – započeo je najbolji hrvatski skijaš.
O čemu je točno riječ? Radi se o međunarodnoj jedriličarskoj klasi za oceansko i offshore jedrenje, s box-rule pravilom i brodovima dizajniranima prvenstveno za dvojce. Brodovi su dužine 12 i širine 4,5 metra, a visine jarbola im je 19 metara. Kostelić je naslov osigurao stigavši drugi na regati Palermo-Monte Carlo, mediteranskom offshore klasiku koji svake godine krajem kolovoza povezuje Palermo s Monakom na ruti dugoj 500 nautičkih milja (oko 800 km).
- Sezona je počela početkom četvrtog mjeseca, regatom Rome per Due duljine 600 milja (oko 965 km) sa su-skiperom Darkom Prižmićem. Pobijedili smo s lijepo prednošću, a to je bio dobar znak za početak sezone... Pet regata, dvije pobjede, tri druga mjesta, ali u ukupnom poretku pobjeda – nastavio je Kostelić.
Biti prvak Mediterana nije mala stvar...
- Ovo je novo polje, tek treća sezona da se održava u klasi 40. Prvenstvo se tek profilira, a organizatorima je drago da se na tron popeo netko izvan Francuske. Povlače se natjecatelji iz raznih zemalja, a sretan sam što je i Hrvatska pronašla svoje mjesto među najboljima.
Držali ste se Mediterana ove godine.
- Nekako mi je bilo prirodno da se nakon Atlantika približim kući, na poznati teren. Također, moj brod je dizajniran tako da mu više odgovara utrkivanje na ovom području.
Regate traju po nekoliko dana, koliko je to naporno i teško?
- Da, potpuno nešto drugačije od skijanja. Tamo je to jedan kratki juriš, ovdje je više neka izdržljivost, puno strategije i taktike. Treba dobro rasporediti snagu i energiju. Dosta kompleksno, nadmetanje protiv dvije stvari- konkurencije i mora.
Iako je okačio skije o klin, jednostavno je to veliki dio Kostelićevog života, pa su tako usporedbe bile neizbježne.
- Sigurno da me i ovo veseli. Pobjedi se ne treba gledati u zube, već u oči. Jedrenje je skroz neka druga priča i drago mi je da sam i ovdje uspješan, to mi je jedan od motivirajućih faktora.
Ima li neke poveznice jedrenje sa skijanjem?
- Relativno malo. Najbitniji je taj fokus, usredotočenost na cilj i mnogo detalja koji pridonose rezultatu. To sam naučio na skijanju te prenio i ovdje. Također adrenalinski sport, na mahove i puno više nego skijanje.
Planovi za budućnost?
- Rado bih se vratio na ocean, ali za to trebam imati bolji brod, što za sobom povlači velike financije. Ovaj projekt, koji traje već četiri godine, jako me iscrpio jer sam radio više funkcija i ne privlači me nešto takvo za budućnost. Obično klase 40 imaju svoje ekipe, mornar ima isključivu ulogu voziti brod i utrkivati se. Ja nemam iza sebe takvu posadu pa sam se mogao osloniti na prijatelje, skupinu entuzijasta koji su mi pomagali. Dakle, ili dobar, pravi budžet ili jedrenje kao su-skiper dok se ne pronađe pravo rješenje.
Hoće li i sestra Janica jednog dana s vama možda jedriti?
- Možda, ne isključujem to opciju. No, za sada je zauzeta s kćerkom, sumnjam da će tako skoro biti spremna za ovaj sport – kroz smiješak je nadodao najbolji hrvatski skijaš.
Iz Splita se krenulo, a ovdje se i završilo. Sve je bilo u znaku 40. Klasa, naziv broda, i okrugli rođendan ACI-a. Direktor Kristijan Pavić je potvrdio kako mu je drago što je Kostelić njihov ambasador, odnosno što su oni njegovi sponzori te što su zajedno krenuli u pohod na najizazovnije svjetske regate.
- Sve je u simbolici jednog broja, a ponosni smo na Ivicu. Ne moramo uopće objašnjavati što njegovo ime znači u svijetu sporta – rekao je Pavić.