Nikad topliji nautički sajam u Zagrebu privukao je velik broj postjetitelja koji su između 200 izloženih plovila mogli pronaći nešto po svojoj mjeri. Zvijezda sajma je bila desetmetarska ljepotica Leidi 990 s tri kabine vrijedna 320 tisuća eura, pravi primjer dosega domaće male brodogradnje. Skladno oblikovana i luksuzno opremljena mogla bi ponosno predstavljati Hrvatsku na bilo kojoj svjetskoj izložbi. No, većina izloženih noviteta stigla je iz uvoza što detaljno predstavljamo u novome broju Otvorenog mora. Najviše novosti stiže u segmentu brodskih motora, i to električnih što samo pokazuje trend koji se s asfalta prebacuje i na vodene putove.
Za sve koji su već obišli Jadran uzduž i poprijeko donosimo vodič za krstarenje do Grčke. More tirkiznije od našeg postalo je i značajno jeftinije za plovidbu jer privezišta i restorani još uvijek imaju cijene Mediterana kakav je nekad bio. Vremeplov nas vodi u Šibenik i zaboravljeno rezalište na Brodarici o kojem zanimljive detalje donosi kroničar Marijan Žuvić. Petar Petrone je pak jedan od zaboravljenih hrvatskih kapetana koji su u prošlom stoljeću odigrali veliku ulogu, ratni vihori su ga iz Jadrana nosili od Amerike do Koreje s brojnim avanturama dostojnima filmskog scenarija.
Fasciniran hibridnim trajektom Berlin, naš Miomir Štrbac je napisao putničku priču o neobičnom plovilu koje povezuje Njemačku i Dansku. Uz tehnološka rješenja za smanjenje zagađenja impresivan je i komfor koji uobičajenu vožnju trajektom čini jedinstvenim turističkim iskustvom.
Uz savjete za lov komarče umjetnim mamcima Šime Duvančića donosimo testove dvaju brodova, glisera dizajniranog poput gumenjaka Ranieri Giubileo, te turskog višenamjenskog stroja Alesta marine Raptor, dizajniranog po mjeri letjelica iz Ratova zvijezda. Iz novoga broja preporučujemo kolumne Tonke Alujević, Ede Šegvića, Damira Višića, Alena Solde i još mnogo toga što Otvoreno more čini najpoželjnijom revijom za sve ljubitelje mora i plovidbe.