Tragična smrt nizozemskog nautičara na Novu godinu nakon paljenja signalne rakete s padobranom ponovno je potaknula kritike o korištenju pirotehničkih sredstava na jedrilicama, posebice raketa s padobranom. Royal Yachting Association Ujedinjenog Kraljevstva pokrenulo je inicijativu da se te rakete zabrane, te da se dade prednost suvremenoj tehnologiji kada je u pitanju sigurnost na moru, prema pisanju portala yachtingmonthly.com .
Nakon tragične smrti nautičara, Nizozemski odbor za sigurnost izdao je upozorenje protiv upotrebe padobranskih raketa. Baklja je, kažu, ispaljena prema uputama, ali je odmah eksplodirala s kobnim posljedicama. Postoji rizik da se ne radi o jednokratnom incidentu, smatraju.
Nakon ovog slučaja, proizvođač LECEA opozvao je proizvod, a sve skupa potaknulo je raspravu što koristiti u slučaju opasnosti.
Proteklih godina zabilježeno je više nesreća koje su uključivale signalne rakete. U svibnju 2016., obalni čamac za spašavanje RNLI Skegness zapalio se i potom potonuo tijekom potrage nakon što je ispalio raketu. Izgorjela je i čarter jahta Sailing Holidaysa kada se slučajno baklja zapalila.
Trenutačni propisi Agencije za pomorsku i obalnu stražu (MCA) zahtijevaju da sve jedrilice duže od 13,7 metara (45 stopa) i sve rekreacijske jedrilice koje se koriste u komercijalne svrhe moraju imati signalne rakete.
- Već 18 godina pokušavamo urazumiti pomorske vlasti da ukinu i ručne baklje. Pozivamo svih da u obzir uzmu elektronički uređaji (EPIRB, PLB, VHF DSC, AIS, EVDS i SART), sigurniju i pouzdaniju za pravovremena upozorenja za spašavanje i informacije o lokaciji. Uostalom, za lokaciju su nam potrebne samo LED svjetiljke - kazao je RYA Cruising Manager Stuart Carruthers.
Yachting Monthly obratio se MCA-u za komentar: - EVDS nije međunarodno priznato sredstvo signaliziranja u nevolji i nema naznaka Međunarodne pomorske organizacije (IMO) da će se to uskoro promijeniti. EVDS može biti prihvatljiv u nekim državama, ali ne i u drugima. MCA ne zna ni za jedan EVDS proizvod koji zadovoljava intenzitet svjetlosti koji je potreban da bi bio u skladu sa SOLAS tehničkim standardima izvedbe. Osim toga, ne može se smatrati međunarodno priznatim signalom za pomoć. Stoga i dalje postoji potreba za nošenjem pirotehničkih baklji u skladu s važećim propisima. Međutim, ako vlasnici plovila žele nositi EVD, onda to mogu učiniti, ali samo kao dodatnu opremu, odgovor je MCA-a.