Kad neki proizvod u više od trideset godina bitno ne promijeni izgled, karakteristike i namjenu, tada je velika vjerojatnost da je to i vrlo kvalitetan proizvod. Takav je slučaj i s trećom generacijom brodice Targa 27.
Prva generacija datira još iz 1991. godine, druga inačica Targa 27.1 predstavljena je 2003., a ova treće generacije, Targa 27.2, prije nekoliko godina.
Sve tri verzije na prvi se pogled gotovo i ne razlikuju, samo su tijekom vremena osuvremenjivane i malo prilagođavane novim tehnologijama, ali ne i trendovima. Dobro predviđena osnova ostala je uvijek ista.
Baza i prilagodbe
Za razliku od prethodne generacije, ovoj je trup desetak centimetara duži, samo nekoliko centimetara širi, gaz je povećan za 20 centimetara, a ukupna težina za 200 kilograma. Ostale performanse i raspored ostali su isti.
Ovo TF (Tarfish) u nazivu označava da je ova verzija malo više orijentirana na ribolov, premda to ni ovdje nije nimalo upadljivo. Naime, bazni je model uvijek isti, a prema zahtjevu kupca, za prilagodbu je dovoljna možda samo manja intervencija, preslagivanje i potrebna dodatna oprema. Sve ostalo ostaje isto.
Visoko postavljen kratki pramčani škaf dovoljno je širok, robusne privezne kaštanjole pomaknute su u stranu, a pramčane ograde prilično su udaljene od nosača sidra i sidrenog vinča, tako da je prolaz preko pramca komotan i siguran. Ovaj preduvjet otvorio je mogućnost i za odlično osmišljen lančanik.
Komotna polukružna pramčana sjedala ujedno su i stepenica za spuštanje na palubu, a na naslonu prednjeg sjedala velika portela otvara pristup lancu i svakom dijelu pogonskog motora vinča.
Naravno, svi slobodni volumeni iskorišteni su za gavune, a velika portela u podu otvara još jedan ogroman gavun pod čijim su metalnim pajolama ugrađeni stolitarski tank vode i crni tank zapremnine nešto veće od 55 litara.
Druge komande
Bočni prolazi uz kabinu komotni su i blago se uzdižu prema krmenoj palubi. Krmena paluba opet je naizgled ista, ali razlikuje se u nekoliko detalja. Fiksna sjedala su uklonjena, odnosno nude se u opciji, a umjesto njih postavljeno je u svakom kutu po jedno sklopivo sjedalo.
Krmena vrata za prolaz prema platformi više nemaju formu stijenke kokpita, nego su izrađena od prokromskih cijevi i nešto su šira, sada i dvokrilna. Krmena platforma malo je veća, a portela za pregled i pristup propelerima više nije od rešetkastog drva, nego je, kao i platforma, izlivena od pune plastike.
Opremanje za ribolov podrazumijeva verziju bez onog flybridgea karakterističnog za Targe, okomitu stražnju stijenku kabine. U lijevom kutu ugrađen je komandni pult s drugim komandama, a kada se sve zavjese skupe, pregled oko plovila jednako je dobar kao i s kormilareva mjesta u kabini.
Ispod pulta je relativno velika radna površina za pripremu ješke, u desnom kutu i mali sudoper, a prostor ispod nje iskorišten je za ladice s ribolovnim priborom. Nadalje, desni gavun u podu kokpita bazen je za živu ješku, a lijevi je jacera za ulov. Nosači za štapove ugrađeni su u ogradi oko kokpita i na krovu kabine, ukupno njih deset.
Minimalizirana kabina
Na desnoj strani krmene stijenke velika su vrata za ulaz u kabinu, a prolaz prema prednjem dijelu kabine bolje je osmišljen nego na prošlom modelu. Prije su sjedala bila s obje strane kabine, a ploča stola bila je montirana na šipku i podizala se gore.
Sada je sjedeća garnitura sa stolom pomaknuta lijevo i prednja se sjedala preklapanjem naslona mogu koristiti s obje strane. Tako je prolaz prema prednjem dijelu kabine pomaknut desno i dosta je komotniji.
Drugih preinaka nema. Prednji ulazi u kabinu su klizne stijenke s obje strane, desno je prostor kormilara, pod čijim je sjedalom hladnjak, lijevo je, ispod navigacijskog stola, sudoper i kuhalo s dva plamenika, a između njih je ulaz u toaletnu kabinu. Koristeći punu dubinu, ova je kabina spuštena na razinu nižu za tri stepenice i također je dovoljno komotna za umivaonik, WC školjku i tuš.
Targa ove veličine namijenjena je prvenstveno za dnevno korištenje, pa je i kabina s tri ležaja minimalizirana. Smještena je ispod salona i u nju se ulazi podizanjem dijela krmenog sjedala. Lijevo je ne pretjerano širok, ali zato preko dva metra dug dupli ležaj, a desno su posloženi jastuci za ležaj dužine veće od dva i pol metra.
Pristupačna strojarnica
Velika portela na krmi, opremljena s dva robusna amortizera, otvara kompletnu strojarnicu. Ovakve pristupe strojarnici serviseri posebno vole jer im je sve pregledno i lako pristupačno.
Prema riječima servisera koji je pripremio motor za prvu plovidbu, sviđa im se ovaj motor koji je ovdje ugrađen, Volvo Penta D6-380. Ovo je motor nove generacije s novom elektronikom, koja, osim što pospješuje rad, znatno i olakšava učitavanje dijagnostike, olakšava i ubrzava servis.
Motori nove generacije Volvo Penta D4 i D6, osim novog elektroničkog sustava za upravljanje motorom, imaju novi sustav ubrizgavanja goriva, novi turbopunjač, novi superpunjač, a glava cilindra, klipovi i ventili rekonstruirani su tako da izdrže veći okretni moment, da budu pouzdaniji i da duže traju. U odnosu na prijašnji sustav, koji je radio na 1600 bara, sadašnji visokotlačni common rail sustav ubrizgavanja radi na 2000 bara, čime se preciznije kontrolira ubrizgavanje goriva i izgaranje.
Kao rezultat postiglo se 10 posto više snage, smanjena je potrošnja goriva, negdje i do sedam posto, motori rade mirnije, s manje vibracija i manje su bučni. Nadalje, proizvođač tvrdi da su se ovim izmjenama smanjili i troškovi održavanja jer su za petinu produžio servisni interval, a broj nepredviđenih kvarova smanjit će se za 30 posto.
Fino šaltanje
Ništa od ovoga ovim se testom nije moglo provjeriti, ali ima i jedna stavka koju su iz Volva najavili, a koju smo primijetili odmah pri isplovljenju. Kod elektroničkih komandi uobičajeno je da reakcija motora kasni barem pola sekunde i da se to ukapčanje čuje.
Ovdje to nije slučaj. Komandu prebacivanja brzine prihvati odmah, bez ikakvog udara ili trzaja. Taj je prijelaz toliko fin i neprimjetan da su morali ugraditi i zvučni signal kad se ručica vrati u neutralni položaj.
Ovo se pokazalo vrlo praktičnim jer na minimumu od 600 okretaja postiže brzinu tek nešto manju od 4 čvora, pa je kod napuštanja veza i kasnije pristajanja motor potrebno često izbacivati iz brzine. Dodavanjem gasa brzina raste proporcionalno i na 1750 okretaja doseže gotovo 10 čvorova. Daljnjim podizanjem gasa također, ali većim korakom. S maksimalnih 3300 okretaja postigli smo 33 čvora.
Ubrzanje je također impresivno. U prvih manje od petnaest sekundi doseže 30 čvorova, a u idućih desetak i maksimalnu brzinu. Što se tiče maritimnih sposobnosti, sve je ostalo isto, jednako udobno i sigurno.
S obzirom na sve prikazano, a i realnim interesom za plovilima ovih dimenzija, ovaj bi se model u nekim budućim generacijama vjerojatno mogao zadržati i idućih trideset godina.