StoryEditorOCM

ciparski ljepotanTestirali smo Karnic SL800: evo što sve nudi ovaj profinjeni južnjak

Piše DAMIR VIŠIĆ
16. veljače 2023. - 08:26

Proizvodnja brodica Karnic započeta je prije tridesetak godina u ciparskom gradu Limassolu. Prvi model bila je 5,5-metarska brodica s izvanbrodskim motorom prilagođena uglavnom potrebama lokalnog stanovništva. Nakon nekoliko godina izbacuju novi, metar duži model i tada gotovo cijela proizvodnja ide u izvoz. Danas u ponudi imaju 18 modela, dužine trupa od pet do deset metara, koje distribuiraju u dvadesetak zemalja. Svoju pouzdanost u kvalitetu izrade proizvođač možda najbolje dokazuje činjenicom da na sva plovila daju deset godina jamstva.

Potpuni hlad

Model SL800 najveća im je brodica bez hardtopa, međutim, s kombinacijom tri odvojena biminija može se napraviti hlad gotovo na cijelom plovilu. Veliki bimini na krmi natkriva gotovo cijeli kokpit iza kormilara, a drugi, nešto manji, razvuče se od kormilareva sjedala do vjetrobranskog stakla. Konstrukcije ovih dvaju biminija osmišljene su tako da je prolaz prema pramcu neometan i kad su oni razvučeni. Treći bimini natkriva uzglavlje ležaja za sunčanje na pramcu.

Kao i kod većine brodica ovog tipa, na kabini je spušten prostor za jastuke velikog duplog ležaja za sunčanje. Jastuci su predviđeni i za dio nakošene stijenke na koju je pričvršćeno vjetrobransko staklo, što ovom ležaju daje odlično uzglavlje, time i nešto veću dužinu ležaja. Osim toga, gornji dio vrlo se jednostavnim rješenjem može podignuti u naslon te se tu može sjediti ispruženih nogu. Naslon se opet može podesiti u dva položaja, oba jako dobro pogođena i udobna.

OSOBNA KARTA

Dužina      9,20 m

Dužina trupa      8,00 m

Širina      2,96 m

Gaz 0,43 m

Dubina kokpita 0,92 m

Težina      2600 kg

Spremnik goriva      400 l

Spremnik vode      80 l

Spremnik otpadne vode 55 l

Motori Suzuki 2 x 200 KS

Motor maks.      2 x 250 KS

Kategorija      C/12

Proizvođač      Karnic Powerboats, Cipar

Distributer      Bravo, Makarska

Cijena testiranog plovila      119.760 eura

image

... i sve se učas pretvori u dodatno sunčalište

Božidar Vukičević/Cropix

Kabina je u visini razme, a palube oko kabine spuštene su, ovako s dovoljno širokim gazištem i komotnim prolazom. Na ovaj način formiranom visokom mrtvom bandom, čvrsta ograda pramčane palube ne mora biti visoka. Podest podignut na vrhu pramca u ravnini je sa šperunom, a volumen ispod njega predviđen je za lančanik i sidreni vinč. Radi sigurnijeg ukrcaja preko pramca, podest je prekriven tikovim letvicama.

image

Krmena sjedala klizno se pomiču...

Božidar Vukičević/Cropix

Tikovim letvicama prekrivene su i krmene platforme. Dovoljno su široke i dužinom dosežu gotovo do stražnjeg ruba motora, pa je i ukrcaj preko krme dosta jednostavan. Kokpit je na za skalu višoj razini i tu se može uočiti nešto neuobičajeno. Naime, krma je potpuno otvorena, a široko krmeno sjedalo, komotno i za četiri osobe, postavljeno je na klizače.

image

Sve je praktično i maksimalno iskorišteno

Božidar Vukičević/Cropix

Slobodan prolaz

Desno je prolaz prema naprijed, a ova se sjedala mogu pomicati za gotovo pola metra. Kad je potreban prostor na krmi, pomaknu se naprijed, a kad je potreban u kokpitu, povuku se do motora. Osim toga, nasloni se također pomiču pa su sjedala jednako udobna s koje se god strane sjedi. Nadalje, i sjedišta imaju svoje klizače i mogu se pomaknuti naprijed. Dakle, pomicanjem sjedala i naslona prema krmi, izvlačenjem sjedišta do kokpitskog stola i uglavljivanjem za to predviđenih umetaka, cijela se krma pretvara u još jedan veliki ležaj za sunčanje. Valja spomenuti i to da je, bez obzira na to u kojoj je varijanti krmeno sjedalo postavljeno, prolaz prema naprijed uvijek jednako slobodan.

Volumen sjedala iskorišten je za suhe gavune, a u podu kokpita još je jedan veliki gavun, koji je, radi bolje iskoristivosti, uzdužnim pregradama podijeljen u tri dijela i dostupan je kroz dvije portele. Jedan je manji gavun i pod desnom skalom za penjanje na pramčanu palubu. Uz to, u bokovima krmenog dijela uvučene su dvije police, pogodne za cijeđenje mokrih priveznih konopa, a još jedan gavun je u bloku na kojem je ugrađeno duplo kormilarevo sjedalo.

image

Upravljačka je konzola besprijekorna

Božidar Vukičević/Cropix

Ovaj je blok vrlo zanimljivo i domišljato izveden. Sprijeda su dva udobna sjedala s čvrstim naslonima, sa strane su dvije ladice, a straga je prilično velika ravna radna površina pod kojom je mali sudoper i prostor za eventualno postavljanje prijenosnog kuhala. Sve je izvedeno tako da se pod stražnji dio može ugurati i prilično velik prijenosni hladnjak, a da nimalo ne smeta slobodnom prolazu.

Na ovom su bloku i dva manja rukohvata, koja su izgleda ovdje postavljena više zbog estetskog nego praktičnog razloga. Možda u ovako dubokom kokpitu – a u visini je boka – rukohvati i nisu prijeko potrebni, međutim, tijekom testa se nekoliko puta primijetilo da bi ipak bili dobrodošli.

Portabl gavun

Prostor interijera jednostavan je i odlično iskorišten. Straga, ispod kokpita, veliki je poprečni dupli ležaj s pristojnom visinom, desno od ulaza je kabina WC-a s tušem, također dovoljnih dimenzija, lijevo je manji blok s ugrađenim hladnjakom i ormarićima za kuhinjski pribor, a sprijeda je velika sjedeća garnitura U-oblika, dovoljno komotna i za šest do sedam odraslih osoba. Postavljanjem adekvatnih umetaka cijeli se pramac pretvara u još jedan veliki dupli ležaj.

image

Pramčani dio kabine je mali salon i udoban ležaj

Božidar Vukičević/Cropix

Treba spomenuti još jedan detalj koji je dosta simpatičan. Lijevo od ulaza u kabinu ostao je jedan manji prostor koji je teško iskoristiti za bilo što. Ovdje je tu uglavljen jedan manji portabl gavun s ručkom. Ima svoj poklopac i u njega može stati dosta stvari koje se ne bi trebale smočiti, a kad se iziđe s plovila, može se ponijeti sa sobom ili jednostavno podignuti i spremiti u kabinu.

Odvezujući se s veza, dalo se primijetiti koliko je pozicija krmenih bitvi nepraktična. Ugrađene su pod bok s unutarnje strane, a konop se provlači kroz manju rupu na razmi. S visokim privezom krmom na obalu problem je manji, ali vezivanje debljeg i krućeg konopa mooringa tu može biti i problematično. Osim toga, na razmi nema nikakve zaštite od struganja konopa.

Kormilarevo sjedalo, a i ono do njega, nije podesivo, ali je iznimno udobno. Između sjedala je i jedan zatvoreni pretinac, slično kao i kod automobila, u kojem je i USB priključak. Prednji dio sjedišta može se podignuti, što daje dosta prostora kad se plovilom upravlja i kad se podignete. Komandna ploča izvedena je stepenasto i pregled na sve instrumente je odličan, bez obzira na to u kojem položaju upravljate plovilom.

Udobna plovidba

Testirano plovilo ima dva izvanbrodska motora ​Suzuki od po 200 konjskih snaga, međutim, na minimumu od 700 okretaja plovi dosta sporo, do 1,8 čvorova, što je kod manevriranja u uskom prostoru povoljno. Dodavanjem gasa brzina također raste sporo, sve do 2500 okretaja, kad doseže 10 čvorova. Daljnjim podizanjem okretaja raste konkretnije i dosta ujednačeno, sve do maksimalnih 6000 okretaja, kad smo postigli 39 čvorova. Ubrzava snažno, konkretno, bez ikakvoga trzaja, i za deset sekundi već plovi optimalnom brzinom od 30 čvorova. Maksimalnih 39 čvorova dosegne za manje od pola minute.

image

Dva Suzukija 200 nude obilje snage

Božidar Vukičević/Cropix

Svaki mu je manevar umjeren, siguran i udoban. Naglim startom u punom okretu lagano se nagne na bok i opiše luk promjera desetak metara. Ni pri većoj brzini taj luk u oštrom okretu nije velik, a nagle promjene smjera odradi odmah, bez ikakvog trzaja i poskakivanja. Pri naglom skidanju gasa samo blago uroni i umiri se.

Realno veća težina plovila na ovom je plovilu odlično izbalansirana, a plovidba za vrijeme testa bila je izuzetno udobna. Tom osjećaju možda doprinosi i odlično postavljeno vjetrobransko staklo. Premda nije visoko, postavljeno je tako da kormilara odlično štiti od vjetra.

KONAČNA OCJENA

PLUS

- duboki kokpit

- siguran i udoban

- manevarske sposobnosti

- dobra iskorištenost prostora

- jednostavna polivalentna rješenja

MINUS

- krmeni privez

- rukohvati u kokpitu

image

Sidreni vinč i lanac su ispod portele

Božidar Vukičević/Cropix
image

Mini kuhinjica u kokpitu

Božidar Vukičević/Cropix
image

Krov kabine udobno je sunčalište

Božidar Vukičević/Cropix
image

Udobne fotelje skipera i suvozača

Božidar Vukičević/Cropix
image

Toaletna kabina solidne je veličine

Božidar Vukičević/Cropix
image

Ciparski ljepotan odlično tuče more

Božidar Vukičević/Cropix
image

Zaokrete odrađuje meko i s lakoćom

Božidar Vukičević/Cropix
image

Najveća je brzina 39 čvorova

Božidar Vukičević/Cropix
image

Linija, elegancija i južnjački temperament

Božidar Vukičević/Cropix
image

Na osam metara stane puno toga

Božidar Vukičević/Cropix
14. travanj 2024 02:17