Pet modela nove generacije jedrilica Hanse prepoznaje se što na posljednjoj znamenki oznake modela imaju broj osam. Uglavnom su to modernije verzije ranijih uspješnih modela koje se koncepcijski vrlo malo razlikuju od svojih prethodnika.
Testirana jedrilica nasljednik je modela 385 i u osnovnim dimenzijama trupa gotovo je ista. Novi 388 ima nešto viši jarbol, veće glavno jedro, ali manji flok, tako da mu je ukupna površina jedara za dva kvadrata manja.
Stara uzrečica kaže kako vlasniku uvijek fali za metar duži brod, a nama se dogodila zgodna okolnost da ovaj test obavimo neposredno nakon što smo isprobali upravo za metar duži Hanse 418. Dva naizgled potpuno ista broda, iste koncepcije, pa čak istih boja i dezena u interijeru, ali različita za taj spomenuti metar dužine.
Pedalj širine
U interijeru se ta razlika na prvi pogled gotovo i ne primijeti, tim više što je na ovako širokim trupovima razlika u najširem dijelu tek jedan pedalj. Zbunjuje i činjenica da je sve u istom rasporedu, a veliki kuhinjski blok, desno od ulaza u potpalublje, potpuno isti. Ipak, pramčana kabina je nešto kraća.
U standardnoj verziji većeg modela to je za dubinu ormara u vrhu pramca, odnosno u opciji za prostor u kojem je već moguće ugraditi posebnu toaletnu kabinu s tušem.
Međutim, dvostruki krevet u vrhu pramca je i dalje udoban, a dva ormara sa strane dosta velika. Dvije velike portele iznad kabine i po jedan svjetlosni otvor na svakom boku daju odličnu osvijetljenost kabine.
Razlika u dužini trupa oduzela je i nešto malo prostora u salonu. Sjedeća garnitura prislonjena uz lijevi bok ostala je ista. I ovdje je navigacijski stol naslonjen uz stijenku toaletne kabine i može se spustiti u razinu sjedala te tako formirati još jedan udoban pomoćni ležaj.
Manjak dužine salona kompenziran je nešto kraćom i užom, ali još uvijek dovoljno prostranom toaletnom kabinom.
Budući da je s desne strane kuhinja ostala u istim gabaritima, to se odrazilo na dužinu polukružnog sjedala oko salonskog stola koji je ovdje nešto malo kraći. Ipak, oko rasklopljenog salonskog stola i ovdje je dovoljno prostora za osam odraslih osoba.
Dvije krmene kabine
Krmene kabine naizgled su iste, opremljene dvostrukim krevetima, velikim ormarom i dovoljno širokim prostorom za presvlačenje. Ipak, u usporedbi s većim modelom površina prostora za presvlačenje je nešto manja. Ostatak razlike u dužini odrazio se na volumenu krmenoga gavuna u kokpitu.
Kao i na svim ranijim modelima, pajole u svim prostorima potpalublja su velikih dimenzija, zavidane za nosače, s manjim otvorima iznad ventila i pumpi. Naravno, i onog za Hanse karakterističnog nosača za četiri boce u santinama.
Vanjski izgled oba modela proporcionalno je gotovo jednak. Koncepcija i raspored opreme također su isti, a razlikuju se samo po veličini pramčanih i krmenih svjetlosnih otvora na bokovima koji su na manjem modelu nešto niži. Osvijetljenost svih prostora u potpalublju i na Hanse 388 također je odlična.
Kako se jedrilica nudi i u opciji s većim Yanmarovim motorom od 39 KS tako je i strojarnica prilagođena tim gabaritima. Standardna verzija podrazumijeva manji motor od 28 KS kakav smo imali na testu. Dimenzije ovog motora su znatno manje, pa bez obzira na to što je ovdje postavljena polica s baterijom za pokretanje motora, pristup svakom dijelu motora je moguć i bez otvaranja porteli na stijenkama krmenih kabina.
Širok ulaz u kokpit
Kokpit je gotovo isti kao i na većem modelu, a razlika u dužini odrazila se na površini kabine i pramčane palube koje su proporcionalno skraćene. Spuštanjem krmenog zrcala u veliku i široku platformu otvara se izuzetno širok ulaz u kokpit, a dosta razmaknuti kotači timuna u prolazu nimalo ne smetaju, kao i stol u prednjem dijelu koji ima dosta usko postolje.
Sve ostalo jednako je kao i na većem modelu. Dakle, ispod desnog sjedala je plitki široki gavun, krmeni gavun dostupan kroz dvije portele u podu kokpita, a lančanik s ugrađenim horizontalnim vitlom izrađen u kontraštampi.
Nadalje, svi konopi za upravljanje jedrima s jarbola su prekriveni poklopcem i idu prema rubovima kabine vinčevima ispred kormilara, tako da sam može upravljati svime.
Osam čvorova na motor
Odlične manevarske sposobnosti uočili smo već pri isplovljenju. Na svaki pokret timunom reagira odmah i precizno. Na minimumu plovi brzinom manjom od dva čvora, a podizanjem gasa brzina raste proporcionalno. Na maksimalnih 3300 okretaja na trenutke prelazi i osam čvorova. Ubrzava dosta tromo i dok postigne optimalnih sedam čvorova treba mu više od pola minute.
Za vrijeme testa vjetar je bio snage tri bofora, jednak kao i dok smo isprobavali Hanse 418. Jednaka je bila i brzina u jedrenju oštro u vjetar, između 6,5 i 7 čvorova, a i osjećaj za timunom je vrlo ugodan. Nekakav oslonac nogama kormilara kada se jedri nagnutim brodom i ovdje nedostaje.
Kao i kod ostalih modela Hanse i ovaj ispred jarbola ima poprečnu šinu škote floka i kod mijenjanja uzdi škote nije potrebno dirati. Jedreći popuštenim škotama brzina je nešto manja i šteta što ni na ovom modelu nismo imali genaker ili špinaker.
Nakon kratke plovidbe i usporedbe oba modela nismo zamijetili neku bitniju razliku ni u plovidbi ni u komforu. Vjerojatno bi tu razliku osjetili tek nakon dužeg boravka na brodu.