StoryEditorOCM

stvoren za užitkeTestirali smo Dehler 38 i zaključili: ovo je čarteraš s regatnom dušom. Jedri puno ambicioznije od prosječnog čarter broda i odlično sluša sve komande

Piše Damir Višić
20. lipnja 2014. - 10:35

U prvom redu zbog svoje kvalitete, jedrilice Dehler kod nas su uvijek bile cijenjene. Nisu bile toliko zastupljene kao modeli nekih drugih poznatih brodograditelja, ali su se smatrale kvalitetnim i sigurnim klasičnim brodom. Valjda je ta naklonjenost klasičnom i razlog što su među posljednjima krenuli s promjenom oblika krme i tek je novom serijom proširili.

Jedna od prednosti širokih krma je dobiveni prostor u potpalublju, pa se i na brodovima manjima od 45 stopa tu mogu ugraditi dvije dovoljno komotne kabine.

Dvostruka funkcija

Dehler 38 proizvodi se u dvije verzije koje se razlikuju samo po lijevoj krmenoj kabini. Opcija koju smo imali na testu opremljena je velikim duplim ležajem, a razlikuje se od desne tek po nešto kraćem prostoru za presvlačenje, čime je i ormar podvučen pod bok nešto uži.

U standardnoj verziji ovaj je prostor namijenjen odlaganju opreme, a s obzirom na njegov volumen teško ga je nazvati gavunom, prije kabinom za opremu. Prednji je dio priključen toaletnoj kabini kao odjeljak za cijeđenje kišnih odijela.

Ideja kojom je iskorištena toaletna kabina je odlična, vrlo originalna i krajnje jednostavna. Bez obzira na to što je dosta komotna, realno zauzima minimalni prostor, samo površinu tuš-kabine. Naime, u prolazu prema krmenoj kabini ugrađen je blok s dosta velikim umivaonikom, priručnim ormarićima i velikim ogledalom.

image
Praktično rješenje za tuš-kabinu i WC u krmenom dijelu
Božidar Vukičević/Cropix

Desno su vrata koja dijele tuš-kabinu, u kojoj je i školjka brodskog WC-a, a izvedena su tako da imaju dvostruku funkciju. U jednom položaju osiguravaju intimnost pri korištenju tuša ili nužnika, a u drugom objedinjuju taj prostor s prostorom umivaonika i odvajaju ga od ostatka salona.

Velika kuhinja

Kuhinja je beskompromisno velika, opremljena svim elementima primjerenih veličina. Možda je za koji centimetar mogla biti i kraća jer bi se time dobilo na širini L-sjedala u salonu, što bi mu, pretvorenom u pomoćni dupli ležaj, dalo dužinu od dva metra, koliku imaju i sve postelje u kabinama.

image
Praktični kuhinjski blok
Božidar Vukičević/Cropix

Sklopivo krilo velikog salonskog stola doseže do duplog sjedala na lijevom boku, čime se cijeli salon pretvara u velik prostor za blagovanje.

image
Salon je prostran i lijepo dizajniran
Božidar Vukičević/Cropix

U bloku ovog sjedala ugrađen je i navigacijski stol, postavljen na šinu kojom se može ukloniti u stranu. Time se ovo sjedalo može proširiti, ali i preinačiti u još jedan pomoćni ležaj dovoljne dužine i za košarkaškog centra.

Pramčana kabina je klasična, dupli ležaj, dva dovoljno velika ormara i komotan prostor za presvlačenje. Svuda iznad pajola, odnosno u prostorima gdje se hoda, visina je stajaća, a jedina je zamjerka što su pajole vijcima pričvršćene za nosače.

image
Pramčana kabina je komotna
Božidar Vukičević/Cropix

Ormarići duž obje strane salona izvedeni su na vrlo zanimljiv, originalan, funkcionalan i jednostavan način. Izgledom podsjećaju na pretince za prtljagu u putničkim avionima, ali okrenute naopako, tako da se zaobljene vratnice podižu prema gore. Zaobljeni brid čini ih vrlo elegantnima, vizualno dosta manjima nego što realno jesu. U ormariću iznad navigacijskog stola ugrađeni su razvodna ploča, radiostanica i ploter.

Tri razine

Uz sami ulaz u potpalublje ugrađen je još jedan dosta praktičan pretinac. Na stijenci lijeve kabine je otvor s dvije police, vrlo praktičan prostor za odlaganje svih sitnica koje se ne bi trebale smočiti, a dobro je da su pri ruci.

Cijeli niz detalja pokazuje da je palubu planirao netko s velikim iskustvom. Pod velikom portelom na pramcu je lančanik izveden u kontraštampi na tri razine. Dolje duboko je prostor za sidreni konop ili lanac, druga razina zgodna je za privezne konope, a postolje sidrenog vinča je uzdignuto, tako da je sve pregledno i lako dostupno.

Široka mrtva banda podignuta je nekoliko centimetara, tako da i ako se na palubu ugrade tikove letvice, još uvijek zadržava svoju funkciju. Na nju su ugrađena postolja stupića i sklopive kaštanjole za privez, odličnog oblika i primjerenih dimenzija. Lande bočnih pripona izvučene su na bok, a bočne stijenke kabine diskretno nagnute, tako da je prohodnost preko boka odlična.

Nesmetan prolaz prema pramcu moguć je i preko kabine, jer su svi konopi s jarbola prema vinčevima uz ulaz prekriveni maskom i za njih se ne može zapinjati.

Kokpit bez mane

Stakla na kabini također su vrlo zanimljivo izvedena. Na prvi pogled izgleda kao da su iz jednog komada, međutim, sastavljena su od pet odvojenih površina, od kojih su tri srednja fineštrini koji se mogu otvarati.

Iako je kokpit realno velik, svaki njegov dio vrlo je dobro osmišljen. Šina škote jedra uvučena je u utor ispod razine poda kokpita i za nju se također ne može zapeti. Dijeli kokpit u dva dijela, stražnji za kormilara i prednji za posadu.

Krma je otvorena samo zbog toga što tu još nije postavljena velika sklopiva platforma, pa ovaj prostor kormilara djeluje još veći. U podu su tri portele, pod lijevom je plitki gavun za cijeđenje mokre opreme, pod srednjom plitki zatvoreni gavun u kojem je motor autopilota, a desna portela otvara ulaz pod kompletnu krmu.

Dva kola timuna promjera 90 centimetara pomaknuta su prema bokovima te je prolaz prema naprijed dosta širok. Čak ni veliki ugrađeni kokpitski stol nimalo ne remeti tu komunikaciju. Ipak, kako u regatnom jedrenju može smetati, predviđeno je da ga se može jednostavno ukloniti.

Za dva člana posade, koliko nas je i bilo na testu, ta prohodnost kroz kokpit dosta je važna i svaki je manevar bilo lako obaviti. Vinčevi škota glavnog jedra dohvatljivi su i kormilaru, a oni prednjih jedara pomaknuti dosta naprijed, tako da između njih ima dosta prostora i oba se manicama mogu istodobno nesmetano zatezati. Inače je raspored opreme takav da jedrilicom jednostavno može upravljati samo jedna osoba, a kako je kokpit dosta širok, ni ukrcani putnici puno ne smetaju.

Odlične reakcije

To što je praktičan za čarter nikako ne znači da nema i sve regatne karakteristike. U ponudi imaju tri verzije kobilice, a testirana jedrilica opremljena je onom najdubljom, dubokom 2,20 metra. Za potrebe testa imali smo i laminirana regatna jedra North Sail, ali jači vjetar nismo mogli osigurati. Tako smo proveli ugodno poslijepodne jedreći laganim vjetrom od pet do pet i pol čvorova, bez ikakvog vala.

Maksimalno nategnutim jedrima, Dehler 38 u ovim uvjetima postiže kut od 40 stupnjeva u odnosu na stvarni smjer vjetra, a brzina mu se kreće između 4,5 i 5 čvorova. S podignutim špinakerom i vjetrom u bok plovili smo ujednačenom brzinom od 6,5 čvorova. Izbalansiranost podvodnog dijela je odlična i na svaki pokret timuna reagira odmah i precizno.

image
Sa špinakerom i laganim vjetrom u bok dosegnuli smo 6,5 čvorova
Božidar Vukičević/Cropix

Jedinu zamjerku primijetili smo pri skidanju jedara. Naime, podigače je potrebno prethodno izvući iz kabine i presložiti ih, jer u suprotnom gotovo redovito zapinju za gazišta i konstrukciju ulaznih skala.

S motorom je jednako poslušan kao i u jedrenju, a Volvo Pentom od 28 KS na umjerenih 2500 okretaja postiže ugodnu krstareću brzinu od 7 čvorova. Posljednjih nekoliko godina sve više brodograditelja jedrilica uvodi modele koji mogu biti jednako interesantni i čarter flotama i privatnim vlasnicima, a opet vrlo konkurentni u regatnom jedrenju. Jedan od njih svakako je i testirani Dehler 38.

Osobna karta


Dužina 11,30 m
Vodena linija..... 10,40 m
Širina........ 3,75 m
Gaz...........1,60/2,00/2,20 m
Deplasman............ 6,75/7,20/7,40 t
Balast..............1,90/2,20/2,50 t
Visina jarbola......... 17,82/18,55 m
Površina jedara.......... 79,30/86,50 m2
Tank vode................. 315 l
Tank goriva...................... 160 l
Broj kabina................ 2/3 + salon
Broj ležaja..................4/6 + 3
Motor Volvo Penta................ 28 KS
Max. snaga motora................. 40 KS
Dizajn.................. Judel/Vrolijak & co
Kategorija....................... A
Proizvođač...................... Dehler Yachts
Uvoznik..................... Croatia Yachting, Split
Cijena........................ 129.000 eura (tvornička osnovna)

Konačna ocjena


PLUS

- dizajn toaletne kabine
- dizajn ormarića u salonu
- komotan i jednostavan interijer
- odabir kaštanjola
- udobnost plovidbe

MINUS

- zavidane pajole
- konopi zapinju za skale

22. studeni 2024 09:22