Finski brod Targa, bez obzira koje je veličine, nautičari ili izuzetno cijene ili su prema njima krajnje ravnodušni, sredine nema. Uzrok takvoj ravnodušnost može biti iz tri osnovna razloga, ili im se brodovi klasičnog izgleda s kabinom u sredini uopće ne sviđaju ili u interijeru traže nešto više od osnovnog komfora ili ove brodove nisu nikada ozbiljnije promotrili.
Odličan balans
Istina, izgled Targe i jest profil plovila kakav se tradicionalno koristi u raznim profesionalnim službama na moru, a s karakteristikama odličnih maritimnih osobina nije ni čudno da se nalazi u raznim službenim državnim flotama više zemalja, naročito na sjeveru i zapadu Europe. Uostalom, proizvođač ih u svojim marketinškim materijalima i uspoređuje s kopnenim terencima i predstavlja kao 4x4 na moru.
Međutim, Targa može biti i odličan brod za opuštena obiteljska krstarenja. Opuštena utoliko što osim odličnih maritimnih svojstava ova plovila pružaju i izuzetno veliku sigurnost. Odličan balans visokih bokova, robusne ograde, spuštene palube i centralne kabine palubu čine vrlo prohodnom i potpuno sigurnom, a zatvorene prostore interijera dovoljno komfornima.
Svi modeli, pa tako i sada testirana Targa 35, koncepcijski i izgledom su vrlo slični, gotovo isti. Nivo opremljenosti ovisi o veličini, ali uvijek tako da je sve primjerenih dimenzija, jednostavno i praktično. Na ovom je modelu također primijenjeno nekoliko polivalentnih rješenja, ali ipak nije ono što neki nazivaju 2 u 1 već prije 1,5 u svemu.
Komfor na pramcu
Pramac je u odnosu na krmu malo podignut, a za lakši ukrcaj ovdje je ugrađena široka preklopna skala koja se u plovidbi jednostavno podigne i uz robusne pramčane rukohvate preko sidrenog vitla nasloni na palubu. Silazak s dosta široke pramčane palube olakšavaju polukružna pramčana sjedala između kojih se može postaviti montažni stol ili posebnim umetkom povezati sa sjedalom pred kabinom i tako stvoriti prostranu platformu za sunčanje.
Naravno, sva ta sjedala iskorištena su za velike gavune, a portela na palubi otvara još jedan veliki gavun u koji se može odložiti sva ta dodatna oprema za pramac. Na testiranom modelu ugrađena je i konstrukcija za bimini koji natkriva cijeli pramac.
Slobodan prostor na krmi je barem jednako komotan, a otvaranjem dvokrilne ograde otvara se širok prolaz prema velikoj krmenoj platformi. Portela u središnjem dijelu platforme otvara pogled na Z-noge i s platforme pristup propelerima. Kako Z-noge traže da su motori pomaknuti prema krmenom zrcalu, u inače velikoj strojarnici otvara se dosta slobodnog prostora.
Bez obzira što je ovdje dodatno ugrađen generator, veći broj baterija, veliki bojler, sva ostala dodatna oprema i odloženi rezervni dijelovi, svaki je dio strojarnice još uvijek pregledan i lako dostupan.
Iskorišteni prostor
Sjedala uz krmenu stijenku kabine prva su stepenica prema flybridgeu. Prostor pod desnim sjedalom iskorišten je za još jedan pristojan gavun, a pod lijevim za vanjski frižider. Flybridge je i na ovom modelu dosta pomaknut prema krmi, pa premda uz kormilarevo sjedalo ima i ležaj za sunčanje i cijelu sjedeću garnituru, ipak je dosta diskretan.
Targa 35, kao i sve ostale ima dva ulaza u kabinu, klizne stijenke uz lijevi i desni bok. Desno je kormilarevo sjedalo s odličnim pregledom na sve instrumente, a lijevo velika slobodna površina. Podizanjem lijeve ploče otvaraju se kuhalo i sudoper, a podizanjem srednje ploče mogu se otvoriti vrata za silazak u pramčanu kabinu.
Dolje su dvije odvojene postelje i diskretno u kutovima ugrađeni dovoljno veliki ormarići.
Prostor iza kormilareva sjedala je salon s polukružnom sjedećom garniturom. Veliki krmeni fineštrin natkriven je sjedalom na flybridgeu, a stakla izvedena u kliznim stijenkama, tako da po potrebi može biti otvoren i za vrijeme kiše ili obilnijeg zalijevanja mora. U sredini kabine je robusna šipka koja podupire pod flybridgea, a ujedno je i nosač ploče salonskog stola po kojem se ona podiže na željenu visinu i okreće u željeni položaj.
Treba li uopće napominjati kako je svaki slobodan prostor iskorišten za ormarić, ladicu ili policu. Kolika je bila koncentracija na iskoristivost prostora možda najbolje ukazuju dva velika sklopiva pretinca u svodu kabine. Jedan otvara policu za navigacijske karte, a otvaranjem drugog spušta se ekran televizora.
Krmena kabina
Skale u desnom krmenom kutu salona vode u krmenu kabinu. Ovdje je u polukružnom prolazu diskretno ugrađena dovoljno komforna toaletna kabina, a postelje, lijeva dupla i desna za jednu osobu, uvučene su ispod salona.
Ipak, odlično izbalansiranim volumenima salona i ove kabine u prostoru za presvlačenje postigla se stajaća visina, a ni prostor iznad postelja nije klaustrofobičan.
Naravno, ni ovdje nije izbjegnuta mogućnost da se svaki slobodan prostor korisno i kvalitetno iskoristi.
Testirana Targa 35 ima dva motora Volvo Penta od po 260 konjskih snaga. Kada se vrata kabine zatvore motori se gotovo i ne čuju. Prostor za kormilara je izrazito udoban i praktičan. Preglednost oko cijelog broda je odlična, a nasuprotna bočna vrata znatno olakšavaju komunikaciju s posadom.
Sjedalo je vrlo udobno, podesivo i s ugrađenim amortizerima, a upravljačka konzola može se jednostavno podesiti u nekoliko položaja.
Testirani model pružio nam je točno ono što smo prema iskustvu s ranijih modela od njega i očekivali. Svi manevri su mu konkretni, potpuno sigurni, a naginjanja i bočna valjanja vrlo umjerena i mekana.
Mekano usporavanje
Dodavanjem gasa do 2000 okretaja, kada doseže 13 čvorova, brzina mu raste ujednačeno, a nakon toga i nešto progresivnije, ali opet ravnomjerno. Na maksimalnih 3200 okretaja postigli smo 30,6 čvorova.
Jednako ujednačeno i ubrzava, 25 čvorova postigne za dvadesetak sekundi, a do pune brzine potrebno mu je još toliko vremena.
Naglim oduzimanjem gasa usporava mekano, polako uroni i ujednačeno uspori. Inertno nastavi kliziti površinom i da se potpuno umiri dovoljno je samo na trenutak ručice prebaciti u rad krmom.
Dakle, ovim smo testom samo potvrdili ono što smo od ovog broda i očekivali. Međutim, tek na kraju smo doznali kako je testirana Targa 35 u pogonu je već punih šest sezona, a to se na niti jednom detalju, pa čak ni na drvenariji interijera ni po čemu ne da primijetiti.