Brodogradilište Hanse Yachts iz Greifswalda, u skladu s poslovnom krilaticom Breaking Rules Setting Trends, često predstavlja razne inovacije na svojim plovilima, a posljednja u nizu nosi naziv E-motion Rudder Drive. Riječ je o elektromotoru ugrađenom u list kormila jedrilice čime otpada potreba za montažom klasičnog saildrive pogona.
U svakom slučaju, valja priznati da se radi o odličnoj ideji s obzirom na to da su električni motor snage 4 kW i sklopivi propeler integrirani kroz konstrukciju kormila. Prednost tog sustava je značajno bolja upravljivost kao i gotovo bešumni pogon bez emisije štetnih plinova.
Okretanje oko osi
E-motion Rudder Drive usmjerava potisak u smjeru u kojem je kormilo okrenuto. Pri tom maksimalni kut kormila od 100 stupnjeva omogućava jedrilici Hanse 315, opremljenoj tim pogonom, okretanje na mjestu oko vlastite osi pri vožnji naprijed i unatrag. Kad se pristaje bočno uz obalu, ili se od obale odvaja, krma se može precizno približiti mulu, što je posebno korisno pri jakom vjetru i u uskim lukama.
Naravno, skiperu se na dohvat ruke nalazi ručica električnog gasa s ugrađenim ekranom za praćenje svih važnih podataka, poput preostalog kapaciteta baterija.
Nijemci su prvi put predstavili ovo rješenje na nedavno održanom nautičkom sajmu u Hamburgu i uvjereni su kako inovacija, napravljena u suradnji s tvrtkama Jefa i Torqeedo, predstavlja revoluciju u kategoriji pogona jedrilica. Posebno zbog toga što E-motion Rudder Drive donosi još prednosti.
Primjerice, Hanse 315 ima otprilike 100 kg manju težinu (4600 kg), na jedrilici nema otvora u trupu za saildrive, manji je otpor kod jedrenja, a posada neće biti izložena mirisu dizelskoga goriva kao kod klasičnih izvedbi, niti buci tijekom rada. Svakako treba napomenuti da je sustav jednostavan za održavanje, dijelom i zato što ima manje pokretnih dijelova.
Brzi punjač
Rudder (u prijevodu kormilo) drive se sastoji od elektromotora i dvije do četiri litij-ionske baterije s kojima Hanse 315, pri brzini od 4,5 čvora, na mirnom moru može prijeći do 30 nautičkih milja. Kod nižih brzina se domet značajno povećava, a maksimalna brzina je 6,1 čvora, što nije značajno manje od brzine s konvencionalnim dizelskim motorom.
S ugrađenim brzim punjačima, litij-ionske baterije napona 48 volta i snage 11 kW na vezu se mogu potpuno napuniti za samo 3 sata. Dvije standardne baterije smještene su na mjestu gdje je ranije bio pogonski stroj, dok se dvije dodatne mogu postaviti kraj spremnika dizela.
Nijemci ne kriju kako će u budućnosti na svoje jedrilice postavljati i jače Torqeedo motore, ali valja reći da E-motion sustav zasad isporučuju samo na Hanse 315 u verziji s dva timuna. Hanse Yachts i Torqeedo će inovaciju nuditi samo na Hanse jedrilicama, no nemaju patent na takvo rješenje, pa ih ostali proizvođači mogu kopirati.
Što se cijene tiče, u odnosu na standardnu verziju broda s dizelskim motorom, doplata za dva akumulatora i standardni punjač iznosi 9990 eura, brzi punjač košta sljedećih pet tisuća eura, a dodatne dvije baterije vrijede još pet tisuća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....