StoryEditorOCM

CANDELA P-12Švedski taxi hidrokrilac otporan na cijene goriva i morsku bolest stiže već dogodine

Piše Gordan Jelavić
31. svibnja 2021. - 21:29

Hidrokrila su posljednjih godina osvojila surfere na dasci i kitere, sve prisutnija su i kod regatnih jedrilica, a sve je izglednije da će uskoro preuzeti i tržište motornih brodova. Među modelima koji bi prvi mogli doći na red su oni s najviše radnih sati - prijevoznički gliseri kakvih se u Jadranu proteklih godina izgradilo na stotine.

Švedska kompanija Candela poznata je po laganom hidrokrilnom gliseru C-7 koji pri brzini od 22 čvora ima doseg od 50 milja. To se ne čini puno, ali za brod sa baterijom od 40 kWh je to odlično i rezultat je smanjene potrošnje energije, za 80 posto u odnosu na trup potpuno uronjen u vodu.

Njihov novi projekt najavljen za kraj iduće godine zove se P-12 i namijenjen je za prijevoz 12 putnika. Karbonski trup dužine 8,5 metara bešumno plovi maksimalnom brzinom od 30 čvorova, a dva sata autonomije ima pri brzini od 20 čvorova.

image
Neobičan izgled je nužan za uštedu energije

Poput električnih automobila ima ugrađen brzi DC punjač za punjenje do čepa za jedan sat. Uspoređujući cijene struje i goriva Šveđani tvrde kako će trošak eksploatacije ovakvoga taxi broda biti 80 posto niži s neusporedivo udobnijom plovidbom budući da se hidrokrila izdižu iznad većine valova.

Tehničke pojedinosti oko baterije, snage motora i cijene još nisu određene, ali može se očekivati iznos od oko 300 tisuća eura jer nešto manji C-7 košta 170 tisuća. Za ovako atraktivan brod otporan na ljuljanje i morsku bolest s panoramskim pogledom, sigurno bi bio prava turistička atrakcija.

Proizvođač najavljuje da će na istom principu graditi i transportere s više sjedala, pa bismo u skoroj budućnosti na Jadranu mogli ponovno imati cijelu flotu hidrokrilaca poput slavnih ruskih kometa koji su mnogima ostali u sjećanju.

image
Uskoro stižu modeli s više sjedala
15. studeni 2024 06:19