Sajamska sezona se zahuktala, Cannes, Genova i Southampton u inozemstvu, a Zadar, Rijeka i Split u Hrvatskoj, ljubiteljima mora i brodova bogato su napunili raspored i ponudili pregršt noviteta. Iz palete najzanimljivijih sajamskih noviteta ističu se dva elektrificirana talijanska klasika - morske verzije fiće i vespe koje su privukle pažnju posjetitelja i pokazali kakva nas budućnost čeka.
Ponuda nije nikada bila bogatija, brodovi opremljeniji, ali cijene su također otišle u nebo pa je sve manji broj onih koji kupuju za vlastite potrebe. I dizelaše sve manje viđamo iako su u mnogo čemu bolji izbor od sveprisutnih vanbrodskih motora. Prednosti i mane ta dva pogona jedna su od tema novoga broja Otvorenoga mora.
Zagrijavanje mora značajno utječe na život riba i morskih organizama, no izaziva i sve očitije promjene na površini. Nekima simpatične kratkotrajne morske pijavice zbog akumulirane topline postaju sve jače i uskoro će se rotirati brzinom tornada. Tu opasnu pojavu i ono što čeka nautičare u bliskoj budućnosti opisuje oceanograf Nenad Leder.
Na testu predstavljamo Targu 37 Plus, posljednju u nizu besprijekornih jahtica iz Finske. Cipal kao najčešći prizor u plićaku nije tako lagan za lov kao što se čini pa mu varalicu treba prilagoditi trenutnom raspoloženju. Zašto bi bilo dobro koristiti zaboravljeno valjkasto motovilo, objašnjava Šime Duvančić. Iz novoga broja preporučujemo kolumne Tonke Alujević, Marijana Žuvića, Ede Šegvića, Damira Višića, Alena Solde i još mnogo toga što Otvoreno more čini najpoželjnijom revijom za sve ljubitelje mora i plovidbe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....