Premijer Andrej Plenković je na prijedlog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potpisao Dopunu Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu, a koja omogućuje da se zbog rapidnog pada prometa, kako putnika, tako i vozila, neke linije mogu i ukinuti.
Ova mjera izazvala je strah otočana da će im se smanjivanje linija odraziti na kvalitetu života, a Vlada je odredila kako Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet, iznimno za vrijeme proglašenja i trajanja epidemije zaraznih bolesti, može odobriti zahtjev brodara za izmjenom opsega plovidbe, ukoliko je zahtjev usklađen sa stvarnim prometnim potrebama korisnika javnog obalnog linijskog prijevoza, a uz prethodnu suglasnost jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, navodi se u odluci koja je na snagu stupila krajem prošlog tjedna.
Kao posljedica 'nenormalnosti' prouzročene pandemijom korona virusa već u prvom kvartalu 2020. godine svi brodari zabilježili su značajno smanjenje prihoda u usporedbi sa istim razdobljem prethodne godine, a propala turistička sezona dodatno je potvrdila manji promet a time i prihode na pedeset i četiri državne linijama koje održava četrnaest brodara s 82 broda među kojima je Jadrolinija zastupljena s 35 linija.
- Sredstva za 54 državne linije iz važeće Odluke, osigurana su u Državnom proračunu RH na razdjelu Ministarstva mora prometa i infrastrukture u ukupnom iznosu od 327 milijuna kuna za 2021. godinu. Projekcije potrebnih godišnjih sredstava za 2022. i 2023. godinu planirana su u iznosu od 340 milijuna kuna - stoji u obrazloženju Dopune Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu koju je potpisao predsjednik Vlade Andrej Plenković.
Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet pojašnjava kako je ova mogućnost privremena i linije se neće ukidati napamet nego će se razmotriti mogućnost reduciranja:
- Ovo je logično i racionalno rješenje budući da statistike pokazuju kako je tijekom pandemije na nekim od dnevnih putovanja na određenim linijama došlo do drastičnog pada prometa pa time i prihoda brodara. Ako dođe do reduciranja linija to će se odnositi samo na one linije koje imaju veći broj dnevnih putovanja u liniji i moguće je da se primjerice ukine zadnje kasnovečernje putovanje ili ono putovanje u kojem brodovi plove uglavnom prazni, pa je opravdano racionaliziranje. Ističemo i kako će, ako dođe do ukidanja nekih dnevnih putovanja to biti samo privremena mjera i čim se pokaže povećanje broja putnika i vozila raspored ćemo vratiti na prijašnji. Radi se o razumnoj i trenutnoj prilagodbi sadašnjoj situaciji izazvanoj epidemijom u kojoj se nalazimo, ni u kojem slučaju nije riječ o ukidanju niti jedne od državnih linija - kaže ravnateljica Vidović.
Barić: Nema straha da će doći do većeg poremećaja u rasporedu
Denis Barić, predsjednik udruge Otočni sabor kaže kako prema Zakonu o obalnom linijskom prometu svaka izmjena voznog reda mora biti koordinirana s jedinicama lokalne samouprave.
- Ne vjerujem da bi ijedan otočki načelnik pristao na manji broj linija ako zaista nema potrebe za tim. A ni brodarima neće biti u interesu jer su linije ionako subvencionirane bez obzira na broj putnika, osim u slučaju vremenskih nepogoda. Ovakva Vladina oduka samo je ozakonjivanje proljetnih mjera s početka pandemije i nema straha da će doći do većeg poremećaja u rasporedu lokalnih linija - optimističan je Barić.