Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture razvilo je naprednu informacijsku platformu za provedbu službenog postupka prijave dolazaka i odlazaka plovila u lukama unutarnjih voda elektroničkim poslovanjem putem Informacijskog sustava unutarnje plovidbe (ISUP) razvijenog s osnove odredbi Pravilnika o riječnim informacijskim servisima u unutarnjoj plovidbi (NN 50/20).
Primjena ovoga sustava osigurati će veću točnost podataka i transparentnost, administrativno pojednostavljenje i smanjenje troškova poslovanja, ukidanje papirnatih obrazaca, učinkovitiji nadzor i primjenu principa jednokratne dostave podataka za potrebe nadležnih službi u lukama unutarnjeg vodnog prometa.
Ujedno, osiguravanjem elektroničkog poslovanja i ubrzavanjem postupka prihvata i otpreme plovila iz luka, potaknuti će konkurentnost hrvatskih luka na unutarnjim vodama, te omogućiti razmjena poruka u sklopu međunarodnog sustava izvještavanja s plovila (ERI) s ostalim podunavskim državama po uspostavi centralnog ERI sustava.
Edukacija za rad u sustavu ISUP uspješno je provedena dana 10. prosinca 2020. godine za sve buduće korisnike, i to djelatnike lučkih kapetanija, lučkih uprava, Carinske uprave, Uprave za granicu MUP-a te ovlaštene predstavnike plovila (brodarske agente).
Za potrebe službenog postupka prijave plovila u međunarodnom prometu na unutarnjim vodama, sustav ISUP u primjeni je od 1. siječnja 2021. godine, dok će službeni postupak prijave plovila u domaćem prometu na unutarnjim vodama sustavom ISUP započeti u travnju 2022. godine.
Dodatne informacije o sustavu ISUP, obrasci zahtjeva za dodjelu korisničkog prava rada u sustavu te tablice za dostavu podataka, objavljene su na mrežnim stranicama ovoga Ministarstva na poveznici:
https://mmpi.gov.hr/more-86/unutarnja-plovidba-rijecni-promet/sluzbeni-obrasci/10440 .