StoryEditorOCM

test gumenjakaJoker Boat Clubman 22: velik, kvalitetno izrađen, bogato opremljen i vrlo dobrih maritimnih svojstava odličan je suputnik za dnevna ljetna krstarenja

Piše Sergije Dvornik
8. siječnja 2016. - 09:43

Iz godine u godinu gumenjaci se pokazuju kao prava mjera za ljetnu razonodu. Mi smo imali prilike isprobati upravo jednu takvu gumicuJoker Boat Clubman 22. Talijanska je tvrtka kod naših nautičara dobro poznata kao vrlo kvalitetan proizvođač gumenih čamaca s kojima su se naši čitatelji imali prilike upoznati u više navrata.

Gumenjaci serije Clubman namijenjeni su brzim akcijama dnevnog krstarenja, a proizvode se u rasponu od 5,50 metara pa do najvećeg oznake 30 i impresivnih 9 metara dužine. Dvadesetdvojka omogućuje smještaj do 15 putnika, kojima neće nedostajati komfora, a zahvaljujući svojim maritimnim svojstvima, osigurat će brz i siguran pristup i najskrivenijim uvalama i plažama.

Siguran silazak

Promatramo li neopterećen gumenjak za vrijeme mirovanja ili u laganoj plovidbi, uočavamo kako tubusi promjera 55 cm uopće ne dodiruju površinu. Pramčanim dijelom dominira nalijepljen robustan podest s bitvama za privez i vodilicom za sidro. Podest je velik i dodatno opremljen protukliznom površinom te osigurava siguran silazak i na neuređene obale.

U sklopu podesta elegantno je riješeno prostrano spremište za smještaj sidrenog vinča i priveznih konopa. Na sve se skladno nadograđuje ostatak stakloplastičnog pramca koji, osim što skriva dva prostrana spremnika, omogućuje pretvaranje cijelog pramčanog dijela do centralne konzole u prostrano sunčalište.

image
Naprijed se složi veliko sunčalište
Nikola Vilić/Cropix

U pramčanom dijelu još se nalazi klupa kao stvorena za ljubitelje adrenalina, integrirana u prednji dio upravljačke konzole, a ispod nje još jedno spremište.

Centralna konzola je prostrana i skladno oblikovana. Zajedno sa skiperskom klupom, vjetrobranom i rukohvatom, pruža udoban i zaštićen prostor za dvoje. Naslon klupe može se oboriti, što omogućuje skiperu vožnju u polusjedećem položaju uz bolji pregled plovnog puta. 

image
Konzola je dobro zaštićena od vjetra
Nikola Vilić/Cropix

Naravno, ispod nje je još jedno suho skladište.

image
Ispred konzole je sjedalo sa spremnikom
Nikola Vilić/Cropix

Nedostaje stolić

Krmeni kokpit, kojim dominira stražnja klupa, također se može svojom cjelokupnom površinom pretvoriti u veliko sunčalište. Stražnja klupa je najprostranija i bez problema će primiti tri odrasle osobe, opremljena je naslonjačem, a ispod nje je ogromno spremište – strojarnica.

S obzirom na obilje prostora, ovdje bismo ukazali na potrebu za sklopivim stolićem koji bi oplemenio krmeni kokpit i dodatno unaprijedio njegovu funkcionalnost. Sa smještajem stvari doista nećete imati problema jer se duž čitavoga gumenjaka nalazi stvarno mnogo raznoraznih i velikih spremišta – možda će veći problem biti sjetiti se gdje ste što ostavili.

Krmena platforma opremljena je s dva podesta između kojih je prostor za smještaj izvanbrodskog motora, a jedna od njih opremljena je i sklopivim ljestvama za silazak u more. Krmenim dijelom dominira elegantni roll-bar izrađen u kombinaciji stakloplastike i inoksa.

image
Roll-bar je u kombinaciji plastike i inoksa
Nikola Vilić/Cropix

Iako su sve cjeline naizgled velike i glomazne za ovu dužinu, zahvaljujući ukupnoj unutarnjoj širini gumenjaka od 1,42 cm, cijelom dužinom može se neometano kretati s krme prema pramcu, dok brojni rukohvati dodatno naglašavaju osjećaj sigurnosti.

Ugodnih 30 čvorova

Testirani gumenjak pokretala je četverotaktna Honda 150. Uglađen i tih rad, te eksplozija snage na višim okretajima uz relativno povoljnu potrošnju goriva karakteristike su VTEC motora i s nestrpljenjem smo htjeli vidjeti ponašanje u akciji.

S dvije osobe na plovilu, pod jakom burom i umjereno valovitim morem podno Sustipana, minimalnu brzinu glisiranja od 16-17 čvorova održavali smo bez problema pri 3500 okretaja u minuti, a pravo adrenalinsko zadovoljstvo postigli smo pri 5000 okretaja, kad smo dostigli i maksimalna 33 čvora. Kao brzinu krstarenja preporučili bismo režim između 4000 i 4500 okretaja, uz brzinu od 21 do 26 čvorova.

image
Honda od 150 konja je dobra za manja opterećenja
Nikola Vilić/Cropix

Iako smo planirali postići još par stotina okretaja više, prihvatili smo činjenicu da je plovilo porinuto neposredno prije testa te će vjerojatno nakon uštimavanja dostignute vrijednosti biti i veće. Duboki V stakloplastičnog trupa s dva uzdužna stabilizatora zaslužan je za izvrsnu stabilnost, uz dodatak hidraulike Seastar za lagano upravljanje.

Puna skretanja pri dvadesetak čvorova izvode se bez problema, a čak i takva u kojima more doseže gotovo do polovine ruba tubusa ulijevaju punu sigurnost.

Bogata oprema

Na dužim plovidbama dobro će se pokazati odabir brodograditelja kvalitetno i duboko tapeciranih sjedala i klupa. Osim što je vrlo funkcionalan, Joker Boat Clubman 22 pomalo koketira i s luksuzom. Velik, prostran, kvalitetno izrađen, bogato opremljen i vrlo dobrih maritimnih svojstava, vrlo je dobar suputnik za dnevna ljetna krstarenja i do udaljenijih lokacija.

OSOBNA KARTA


Dužina 6,70 m
Širina 2,55 m
Širina između tubusa 1,42 m
Promjer tubusa 0,55 m
Težina 700 kg
Maksimalna snaga 220 KS
CE kategorija B/15 putnika
Proizvođač Joker Boat, Italija
Zastupnik Aventur, Trogir
Cijena s PDV-om ???

Tablica brzine


OKR./MIN - BRZINA (čv.)

1000        4,5
1500        5,1
2000        7,2
2500        10
3000        13
3500        16,7
4000        21
4500        26
5000        33

KONAČNA OCJENA


DOBRO:
Obilje suhih spremišta
Sjedala i klupe
Prostor za sunčanje

LOŠE:
Nedostatak stolića
Premale bitve na krmi

25. studeni 2024 01:30