StoryEditorOCM

NAUTIČKI SAVJETNIKEvo kako formirati krmeni i pramčani vez za brod od deset metara te kakav lanac i konop koristiti

Piše Damir Višić
14. listopada 2024. - 08:46

Poštovani,

kupio sam motorni brod Beneteau Antares 10.80 težak oko 5,5 tona koji planiram vezati u mjesnu lučicu. Kako nije previše dobro zaštićena, brod će imati dosta naprezanja i na krmenom i na pramčanom vezu. Koju debljinu i dužinu lanca, te vrstu i debljinu konopa mi preporučujete za krmeni vez, a koju za pramčani. Također sam u dilemi da li na pramčani vez staviti opružne amortizere ili također komad lanca za kompenziranje jačih trzaja?

Marino K., Krk

Tri su osnovna razloga zbog kojih se sidreni konop lancem privezuje za kolpomorto. Dužina lanca odmiče konop od ruba bloka i tako ga štiti od grebanja, zapinjanja i trošenja, a težina lanca doprinosi ukupnoj masi sidrenoga bloka i privezni konop drži zategnutim, čime se donekle ublaži trzaj uzrokovan valom i udarom vjet...

17. studeni 2024 15:15