Svima kojima je posao vezan uz more i koji su nerijetko bili prisiljeni ploviti manjim brodom ili brodicom po teškome moru, brzo su primijetili i iznimno cijenili još prvi model ovog proizvođača, Colnago 39. Ta brodica s robusnim tubusima, provokativno naglašenih oštrih linija trupa i malom kabinom, dovoljnom tek za šest putnika, imala je odlične maritimne karakteristike koje su posebno dolazile do izražaja baš po takvim uvjetima.
Do sada je ovaj proizvođač prezentirao, što novih, što njihovih inačica, ukupno deset modela dužina od šest do trinaest metara, pazeći kod svih na iste prioritete – sigurnost i udobnost u plovidbi.
Osim toga, intrigantan je i neuobičajen odabir kombinacija boja na nekim od ovih plovila. Malo tko je vjerovao da će svjetloplavi trup s palubom i kabinom boje bjelokosti onako dobro izgledati na moru. Zatim se pojavila i kombinacija modroga trupa sa žarkonarančastim hard-topom, pa ljubičastih, ali i trup koji se u neobičnom rasteru pretače od svjetložutog vrha pramca, preko smeđih i ljubičastih nijansi po bokovima u crnu krmu.
Smiono i elegantno
Isto iznenađenje bilo je i kada smo prvi put vidjeli plovilo koje smo dobili na test. Trup i unutrašnjost kokpita zagasite žute boje u kombinaciji sa svijetlom imitacijom tika na palubi i podu kokpita, pa jastuci na sjedalima u dvije nijanse sive, tamna vjetrobranska stakla, a sve to natkriveno crnim hard-topom. Smiono, efektno i vrlo elegantno.
Koncepcija plovila je krajnje pojednostavljena, a svaki dio opreme konkretan, čvrst, pravokutnog oblika i zavaren za konstrukciju trupa, bez mogućnosti preinake za neku drugu funkciju. U praksi je to dosta praktično jer je osnovna namjena ovog plovila prijevoz putnika na jednodnevne izlete do udaljenih destinacija.
Prostrana strojarnica
Velika robusna krmena platforma koji je pedalj iznad mora i čvrsto uglavljena između krmenih stranica bokova. Osim skala sklopljenih u desnom kutu, nema nikakvih drugih zapreka za koje bi se moglo zapinjati, što nije slučajno jer se upravo preko nje obavlja ukrcaj i iskrcaj putnika.
Pod kokpita podignut je na za skalu veću razinu, a uz lijevi bok otvoren širok prolaz prema naprijed, gdje visoko podignuta bočna paluba pruža potpunu sigurnost i nema potrebe za ugradnjom ikakvih ograda ili rukohvata. Desno od prolaza veliki je ležaj za sunčanje s uzdignutim uzglavljem. Zajedno sa širokim prednjim setom sjedala sve djeluje kao jedinstveni fiksni blok.
Ipak, izveden je iz dva dijela, a lijeve dvije trećine se hidrauličnim pumpama mogu podignuti i tako otvoriti ulaz u strojarnicu.
Volumen strojarnice je ogroman, pa u ovom prostoru ugrađeni motor Cummins QSB 6.7 od 480 konjskih snaga i ne djeluje tako velik. Ovakve strojarnice serviseri brodskih motora obožavaju. Preglednost oko motora je odlična, a svaki dio lako dostupan.
Glavni prostor za putnike nalazi se u prednjem dijelu, ispod hard-topa, a u međuprostoru lijevo je blok s priručnim umivaonikom, dok je desno još jedno komotno sjedalo. Po sredini je prolaz, a lijevo i desno ugrađena po jedna velika kutna sjedeća garnitura, dovoljno komotne za osam odraslih osoba. Između ovih sjedala velika portela u podu kokpita otvara ulaz u ogroman gavun, dovoljno velik za svu dodatnu brodsku opremu i prtljagu svih ukrcanih.
Odlična drenaža
Naravno, i prostori ispod svih sjedala iskorišteni su za gavune, ali u njima se uglavnom nalaze pojasevi za spašavanje. Iznimka je samo dio prostora pod duplim kormilarevim sjedalom u koji je ugrađen manji priručni hladnjak. U razini kormilareva sjedala na lijevome je boku još jedno komotno sjedalo, a između njih skala za silazak u kabinu. Stijenka na koju su postavljena vrata kabine nagnuta je prema naprijed i time se dobila pristojna visina ulaza. Međutim, kako su nagnuta, lako se mogu sama zatvoriti i ovdje je potrebno predvidjeti nekakav štoper.
Visina u kabini je pristojna, gotovo stojeća, a kako bi se dobio komfor u kabini WC-a, preostala širina dovoljna je tek za ugradnju jednog pomoćnog ležaja. Ipak, treba imati na umu kako je ovo plovilo namijenjeno za jednodnevne izlete, pa ovaj ležaj služi samo u slučaju nekakve nepredviđene okolnosti.
Test smo odradili tek koji sat nakon porinuća, čak i prije nego što su serviseri motora uskladili sve parametre, što će se poslije donekle odraziti i na maksimalnoj brzini. No, jedan drugi detalj odmah je upao u oko. Naime, neposredno prije testa plovilo je prano mlazom vode.
Ono vode što se slilo u skalu pred ulazom, zajedno s vodom iz kanala oko portela u podu kokpita, odlijeva se kroz otvore za drenažu, a cijeli pod kokpita blago je nagnut ulijevo i prema krmi, tako da se sva voda slila kroz onaj prolaz na ulazu, a sam pod brzo posušio.
Penjući se prema pramcu kako bismo se odvezali od obale, uočio sam da fali nekakva skala ili barem bančić kako bi se lakše moglo popeti na palubu. Kako paluba nema nikakvu ogradu, bokobrani se vezuju na za njih predviđene male sklopive kaštanjole, tako da se ni po palubi ne može zapinjati. Potpuno je ravna, a iz nje vire tek mala portela kabine i niski vertikalni sidreni vinč.
Glatko ubrzavanje
Isplovljavamo na minimumu sa 600 okretaja i povremeno motor trebamo izbacivati iz brzine jer na ovim okretajima već postiže brzinu nešto manju od 5 čvorova. Dodavanjem gasa brzina raste gotovo proporcionalno, a s maksimalno dosegnutih 2750 okretaja postigli smo 27,5 čvorova.
Šteta što nismo mogli i dalje jer i ovaj motor i ovaj brod mogu više. Kažem brod, jer osjećaj za kormilom je kao da upravljate znatno većim brodom. Istina, prostor za kormilara je malo limitiran jer udaljenost od komandnog pulta do sjedala je taman tolika da nije tijesno. Sve je široko i pregledno, pozicija kormilara odlična, ali još koji centimetar prostora za noge ne bi škodio.
U plovidbi nema nikakvih naglih pokreta i svaki manevar odradi umjereno, blago i sigurno, bez ikakvih poskakivanja, posrtanja ili ukopavanja. Naglim dizanjem gasa također ubrzava umjereno. Brzinu od 10 čvorova postigne u petoj sekundi, 20 u osmoj, a maksimalnu brzinu u idućih dvadesetak sekundi.
Lako uplovljavanje
Startajući u punom okretu, opiše kružnicu promjera tridesetak metara, a u oštrom manevru pri maksimalnim brzinama luk okreta raste na promjer i do pedesetak metara. Naglim skidanjem gasa pramac lagano uroni, brzina se spusti i relativno se brzo umiri, opet bez naglog ukopavanja, mekano i ujednačeno.
Međutim, u oštrome manevru krmom promjer luka okreta znatno je manji, tek nešto veći od desetak metara, što se pokazalo dosta praktičnim prilikom povratka na vez, tako da ugrađeni bow-thruster nismo ni uključivali.
Za ovu namjenu, jednodnevne izlete do udaljenih destinacija, Colnago 35 Cabin sigurno je jedno od boljih rješenja. Svih četrnaest ukrcanih imaju dovoljno komotnih sjedala, a s obzirom na to kako se ponaša na moru, ove dulje plovidbe ne moraju biti nimalo naporne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....