StoryEditorOCM

test gumenjakaBSC Classic 57 je kvalitetno i odlično dizajnirano obiteljsko plovilo za jednodnevnu zabavu kojeg krase i odlična maritimna svojstva

Piše Sergije Dvornik
15. veljače 2020. - 21:37

Od samih svojih početaka gumenjaci su se pokazali kao plovila sigurna i jednostavna za održavanje, čije su dobre karakteristike odmah prepoznali profesionalci, ali i oni koji se na moru vole opustiti i uživati. Razvojem nautičkog turizma, pogotovo dnevnog, i gumenjaci se mijenjaju, pa od čistih spartanaca za plovidbu i po najtežem moru počinju pružati dodatnu udobnost i praktičnost.

Jedan od pasioniranih gumo nautičara Roberto Colzani, odlučio je 1990. godine svoja stečena iskustva i uočene nedostatke na tadašnjim gumenjacima iskoristiti za dizajniranje i gradnju gumenjaka prema svom pogledu na gumeni svijet.

Obilje prostora

Razmišljanja o obiteljskom gumenjaku, koji uz dobra maritimna svojstva svojom širinom i obiljem prostora zadovoljavaju potrebe dnevne đite, nije prošlo nezapaženo. Ubrzo se pokazalo da postoji još mnogo nautičara koji razmišljaju kao Roberto Colzani, te su gumenjaci BSC Colzani u kratkom vremenu postigli veliki tržišni uspjeh. Danas se taj škver rasprostire na 800 m2, a kroz razvijenu mrežu od 145 zastupnika nudi se 30 modela u linijama Classic, Charter, Ocean, Open, Sport i Tender.

​Testirani gumenjak oznake BSC Classic 57 tipičan je predstavnik linije današnjih obiteljskih gumenjaka za jednodnevnu zabavu, s tim da su se Talijani, poznati kao gumo nautičarska nacija, prilikom njegova dizajniranja više priklonili praktičnosti nego tradiciji.

Stoga ovaj model karakterizira veliko prednje sunčalište, širina nadprosječna za ovu dužinu gumenjaka, centralna konzola smještena na krmenom dijelu kokpita kako bi se maksimalizirao prostor za izležavanje ispred nje, velike krmene platforme i veliki polumjeri tubusa, a sve u svrhu da se na ovom gumenjaku od nepunih 6 metara udobno smjesti do 10 osoba.

​Posvećenost detaljima

​Već pri dolasku do plovila uočavamo glavnu karakteristiku linije Classic, a to je njegova širina koja je kod ovog modela gotovo 2,5 metara i zaslužna je za organizaciju i funkcionalnost cijeloga kokpita. Na većinu gumenjaka ukrcaj s kopna jednostavan je sa svih strana, ali robusno i prostrano izvedena krmena platforma omogućava siguran ulazak i doskokom s obale.

U ovom slučaju radi se o promišljenom projektiranju gdje se trup jednostavno nastavlja na krmeni dio i krmenu platformu, čineći jedinstvenu cjelinu.

​Krmene platforme nalaze se između tubusa i motora u sredini, a pružaju se kao prostrana i sigurna gazišta sa strane da se ne gazi po tubusima, služeći ujedno i kao nosači roll bara. Lijeva platforma opremljena je i skladno integriranim ljestvama.

Na krmi, ali i na svakom koraku dalje, vidjeli smo veliku posvećenost detaljima i završnoj obradi, poput rukohvata za pomoć pri izlasku iz mora ili protuklizno obrađenih površina svugdje gdje trebaju biti. Napomenimo da je testirani model opcijski bio opremljen tušem.

image
Tu je i praktični tuš
Božidar Vukičević/Cropix

Bočna gazišta

Zbog prostranih bočnih gazišta, u kombinaciji s pomičnom stražnjom klupom, olakšan je ulaz u kokpit plovila s krmenoga dijela, što je vrlo važno kad nešto nosite i ruke su vam zauzete. Vizualno ovog Classica karakterizira robusni roll bar s biminijem koji su, nažalost, dio opcijske opreme.

Roll bar je opremljen hvatištem koje mu omogućava jednostavno polaganje kada se plovilo treba transportirati ili za neke druge situacije. Na njega su ugrađena navigacijska svjetla, te ostavljena mjesta za ostalu opremu koja se po želji vlasnika može ugraditi, poput sirene za maglu ili reflektora. Njegov sastavni dio je i bimini konstrukcija koja se skladno sklopi uz roll bar kada nam ne treba tenda.

​Bimini inače prekriva veći dio plovila, a kako je opremljen natezačima pri većim brzinama ostaje nategnut i ne gubi formu.
​Krmenim dijelom dominira široka i prostrana klupa. Osim što služi skiperu i još jednom putniku, jednostavnim rješenjem naslona koji se obara može poslužiti i kao malo sunčalište.

image
Krmena se klupa....
Božidar Vukičević/Cropix
image
... može cijela preklopiti
Božidar Vukičević/Cropix

Ispod nje locirano je prostrano spremište gdje opet nailazimo na promišljene detalje, kao što su plinski amortizeri koji ne samo da olakšavaju podizanje klupe, već osiguravaju jednostavniji pristup inače nedostupnim dijelovima spremišta. Ili mrežica koja sprečava zaplitanje crijeva vanjskoga tuša o opremu.

Isto tako, postoji i mogućnost podizanja centralnog dijela klupe koji postaje oslonac kada skiper želi upravljati stojeći.

image
Gavun je i ispod sjedala uz konzolu
Božidar Vukičević/Cropix

Briga za sigurnost

Centralna konzola je u cijeloj ovoj priči neupadljiva jer se išlo na ruku prostranosti i funkcionalnosti u ostalim cjelinama, ali je promišljenim rasporedom opreme na njoj ipak dovoljno velika.

image
Upravljačka konzola je jednostavna i funkcionalna
Božidar Vukičević/Cropix

Imali smo sve potrebne instrumente za monitoring motora i navigaciju, radiostanicu te prekidače, što je i više nego dovoljno za dnevne izlete. Iako na prvi pogled mali vjetrobran, dobro nas je štitio od vjetra, pregled na plovni put bio je odličan. Udaljenost upravljača i komandi od klupe je odlična, a mogućnost da se upravlja u stojećem položaju sve to još nadopunjuje. Cijelom konzolom dominiraju rukohvati koji dodatno pridonose sigurnosti putnika tijekom navigacije.

​Krmeni i pramčani dio kokpita dovoljno su veliki za udoban smještaj 4-5 članova posade, a zahvaljujući velikim tubusima promjera od 56 centimetara te brojnim rukohvatima na njima, Cassic 57 bez problema može transportirati i 10 osoba za koliko je i registriran. Inače, tubusi ovog gumenjaka sačinjeni su od 5 komora, a materijal za njihovu izradu je kvalitetni Hypalon.

Kao i kod ostalih gumenjaka iz game Cassic, vodilo se računa o maksimalnoj optimalizaciji i funkcionalnosti prostora, tako da ima doista mnogo mjesta u svojim spremištima. U prednji dio konzole integrirano je tapecirano sjedalo ispod kojeg je ulaz u spremište, a naslon ujedno služi kao inspekcijski otvor za unutrašnjost same konzole.

Ispod pramčanog sunčališta su četiri odvojena spremišta čime se omogućila bolja organizacija pohranjenih stvari, a u samome vrhu je sidreni gavun koji je dizajniran s nekoliko promišljenih detalja. Osim što poklopac ima prolaz za sidreni konop, napravljen je prorez i na jastuku tako da konop ne smeta ako se sunčate i na sidru.

Glatko ubrzavanje

I ostali jastuci krojeni su tako da ih ne trebate skidati kako bi došli do spremišta ispod njih, a ona najveća opremljena su plinskim amortizerom koji poklopac s jastukom drži podignutim dok tražite po spremištu. Ovdje bi prigovorili na rješenje pramčanoga dijela koje je idealno za krstarenje 4-5 osoba, ali ako idete s većim brojem putnika oni tu nemaju gdje s nogama.

To može biti dosta neudobno za vrijeme dulje plovidbe ili navigacije po valovitom moru, pa držim da bi bilo bolje rješenje kakvo je na modelu Classic 50. Sam vrh tubusa pokriven je solidnim gazištem s protukliznom obradom, što znatno olakšava silazak na neuređene obale, dok je na centralnom dijelu smještena vodilica za sidro i bitva.

​Iako se BSC Classic 57 može motorizirati s maksimalnih 145 konjskih snaga, testirani model bio je opremljen Suzukijem 100. S dva čovjeka bez problema smo održavali brzinu iznad dvadesetak čvorova, što je dobra brzina s obzirom na dužinu plovila.

image
Suzuki 100 pokazao se dovoljno moćnim
Božidar Vukičević/Cropix

Prilikom testiranja more je bilo mirno s laganim vjetrom, tako da su nam jedini valovi na kojima smo mogli osjetiti maritimna svojstva Classica bili vlastiti ili oni što su ih stvarala okolna plovila.

​Zahvaljujući dobro projektiranom trupu, gdje se maksimalna pažnja posvetila ekonomičnoj vožnji, ubrzanja su bila ujednačena, bez nepotrebnih propinjanja. U naglim okretima, upravo zbog ravnog krmenog dijela, pomalo je proklizavao. No, bez neugodnog naginjanja i uz besprijekorno prihvaćanje svake promjene pravca.

Suhi kokpit

Također smo primijetili da odlično reagira i na minimalne promjene nagiba motora, što je vrlo bitno za optimalizaciju trima kada se mijenja broj putnika ili stanje mora. Kao što smo već spomenuli, ubrzanja su bila ujednačena tako da smo gotovo neprimjetno, već nakon 10-ak sekundi, glisirali. Maksimalnih 34,3 čvora dostignuli smo nakon 50-ak sekundi na 6000 okretaja u minuti. Onima koji su željni adrenalinskih ubrzanja, preporučili bismo jači motor.

image
Maksimalno smo dosegnuli 34,3 čvora
Božidar Vukičević/Cropix

​Za krstarenje je optimalan rad motora na oko 4000 okretaja, pri kojima smo održavali brzinu nešto iznad 21 čvora i očekivanu potrošnju goriva, prema tvorničkim podacima, od oko 11 litara na sat. Prilikom nailaska na valove, iako mu to nije forte, BSC Classic 57 ih je mekano preskakao, bez lupanja. Zahvaljujući, pak, širokim bokovima i naglašenim brizgobranima, kokpit je uvijek bio suh.

Ako maksimalnih 10 putnika pretvorimo u težinu prtljage ili opreme koju ćemo pohraniti u brojna spremišta, možemo zaključiti da je BSC Classic 57 je idealan obiteljski gumenjak za kraće izlete, vođen idejom linije Classic da se maksimalno optimalizira i funkcionalno iskoristi prostor.

Zbog toga će sigurno imati mnogo poklonika i na hrvatskom tržištu, to više što su dizajn, završna obrada i posvećenost detaljima na doista visokom nivou.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega       5,71 m
Unutarnja dužina       4,80 m
Maksimalna širina       2,45 m
Širina unutar tubusa       1,42 m
Maksimalan broj putnika       10
Promjer tubusa       56 cm
Broj komora       5
Težina praznog plovila       520 kg
Motor do       145 KS
Spremnik goriva       160 l
Zastupnik        Atlantis Marine, Split
Cijena s motorom i PDV- om       34.000 eura

OKRETAJI - BRZINA (ČV.)

600       2,50
1000       3,50
1500       4,50
2000       5,60
2500       6,40
3000       8,40
3500       12,70
4000       21,20
4500       24,50
5000       27,50
5500       31,70
6000       34,30

KONAČNA OCJENA

PLUS
Funkcionalnost i iskorištenost prostora
Posvećenost završnoj obradi i detaljima
Broj i volumen spremišta
Mogućnost dodatne opreme
Efikasnost trupa

MINUS
Rješenje pramčanog sunčališta
Konstrukcija biminija

24. studeni 2024 17:02