Odavno su prošla vremena kad su obiteljske brodice za đitu bile pogonjene dizelskim motorima. Osim što kupci žele maksimalan komfor, nikako se ne žele odreći luksuza brzine jer, jednostavno, danas nije moderno ploviti sporo bez obzira koliko se povećali izdaci za gorivo.
U klasi do 10-12 metara brodica raznih namjena sad caruju pente pa s gliserskim trupom gotovo svi s lakoćom plove brzinom iznad 30 čvorova. Tako i posljednji francuski novitet Beneteau Antares 9, dizajnerski nasljednik uspješne linije 6, 7 i 8 - nosi dva motora snage po 200 konja za let po valovima, a po korisnom prostoru spada u prave ploveće vikendice.
Zadatak toga modela bio je istovremeno i lak i težak; s jedne strane nastavlja sigurnom brazdom iskopanom prije više desetljeća, a opet zahtjevan jer u bogatoj ponudi na tržištu nitko nije osuđen na uspjeh. Srećom, Beneteau kao najveća svjetska grupacija ima neiscrpan izvor ideja u kućnom izlogu pa uvijek može oduševljavati kupce s inteligentnim inženjerskim rješenjima.
Kako su nam kazali zastupnici, prvo pojavljivanje na prošlogodišnjem splitskom nautičkom sajmu prošlo je nekako ispod radara, no već nakon Biograda kad se pročulo kako Beneteau ima odličan brod s dvije kabine probudio se interes mnogih nautičara kojima jedan pramčani ležaj s pomoćnim u salonu nije više bio dovoljan. To su uglavnom obitelji s dvoje ili troje djece koje s dodatnom kabinom sada puno lagodnije mogu krenuti na ljetni odmor.
Skladan dizajn
Za steći pravi dojam što sve stane na trup od osam metara trebalo bi provesti barem par dana u điti, a kratko vrijeme provedeno u viziti s fotografom proteklo je u otkrivanju sitnih i manje sitnih detalja važnih za ugodan boravak na moru. A toga ima na svakom koraku skladno složenog i dizajniranog broda.
Za početak možemo pohvaliti vanjske grafike koje se nastavljaju na zatamnjene staklene plohe i naglašavaju pomalo sportsku liniju trupa. Puna tri metra širine su prava mjera za složiti nadgrađe bez narušavanja plovidbenih svojstava.
Korisna unutrašnja širina je 210 cm što uz visinu od 190 cm predstavlja ugodan prostor za dnevni boravak.
U prilog osjećaju prostranosti idu i velike staklene površine, te otvori na stropu i bokovima. Skiperima najvažniji detalj će sigurno biti vrata za izlazak na bok kako bi se u svakom manevru brzo moglo reagirati i prihvatiti cimu.
Jednako kvalitetna i funkcionalna su i trostazna klizna vrata na ulazu u salon sa svijetlim otvorom širine 105 cm. To znači da se u svim uvjetima može elegantno prolaziti kroz sredinu broda, a s obzirom na namjenu za očekivati je da će na brodu uvijek biti više putnika.
Plinsko kuhalo kuhinjskog bloka je stoga dostupno i iz kokpita što će olakšati svakodnevni rad osobi zaduženoj za kužinavanje, pogotovo ako za radnu plohu bude koristila vanjski stol.
Sudoper i oba plamenika su natkriveni s crnim vatrostalnim poklopcem pa će se na njemu moći tijekom dana odlagati razne stvari. Drveno tijelo kuhinje s hladnjakom, ladicama i pretincima ima prednju plohu bijele boje visokog sjaja i dobro se uklapa u moderan dizajn interijera. Plinska boca je smještena u ispod stepenice u kokpitu.
Treći krevet
Drveni blagavaonski stol u rasklopljenom obliku ima dimenzije 90x90 cm i može primiti posuđa i namirnica za četvero ili petero. Osim što su klupe uz njega povišene sa slobodnim pogledom na sve strane, bočni dio salona je potpuno ostakljen pa je, za večernje sate čak i previše izložen pogledima izvana.
Srećom, i stropni i bočni prozori se potpuno mogu prekriti zavjesama za osigurati duži san spavačima u salonu. S popunjenom sredinom taj ležaj dužine 210 cm ima 95 cm širine i bit će dobar treći krevet.
Glavni je naravno u pramčanoj kabini visine 185 cm i u najdužim mjerama pokriva 220x190 cm. S tapeciranim naslonima, ormarićem i visećim drvenim policama, bočnim i stropnim staklenim otvorima ostavlja odličan dojam.
Od ostatka broda je odvojen kliznim vratima, dok druga kabina i toalet imaju klasična krilna vrata.
Uz predsoblje druge kabine visine 175 cm položen je drugi krevet pravilnih dimenzija 190x140 cm. Budući da je riječ o prostoru ispod salona u podnožju se visina spušta na 45 cm dok je iznad glave 74 cm. Svjetla kroz bočno staklo ima dovoljno, pa bi u slučaju zatvorenih vrata jedino moglo nedostajati zraka što se pokušalo riješiti s dva mala otvora prema salonu.
Toaletni prostor tlocrtnih dimenzija 150x100 cm također je prostran i lijepo uređen s dvije police, drvenim ormarićem, ogledalom i nosačima ručnika. Dva su svjetlosna otvora, a gornji prozor se može i otvoriti.
Iznad wc školjke je bočno postavljen plastični poklopac za čvrsto sjedenje za vrijeme tuširanja. Visina prostora je 185 cm i jedina zamjerka je nepostojeći štoper za vrata što se lako može i naknadno postaviti.
Krmeni kokpit je najmaštovitije složen jer će se tu očekivano provoditi najviše vremena. Cijela podnica se zajedno s vijcima pričvršćenom klupom podiže sa snažnim amortizerima za pristup krmenom spremištu. Unutra ima dovoljno visine za ući i pristupiti spremnicima goriva i baterijama.
Volumeni triju krmenih boksova iskorišteni su za spremišta, a s umetkom mogu biti sunčalište. Kad se poklopac podiže poželjno je gurnuti krmenu klupu na klizačima u krajnji položaj, a kad se podižu motori - u suprotnom smjeru.
Svaki centimetar iskorišten
Krmena klupa uz naslon i rukohvate ima i postolja za čaše, a uz bok je pričvršćen i nosač za inoks vratašaca, još jedan pokazatelj pripadnosti višoj klasi. U to bi se mogao ubrojiti i komotni pristup krmenom platformom bez stepenice. Naravno, ljestve za kupanje ne smetaju jer su potpuno ukopane.
Od ugrađene opreme u tom dijelu broda treba još navesti bitve, vanjski tuš, utičnice za kopnenu struju, nosače za štapove i prostor za bazen žive ješke. Za zaštitu od sunca i vjetra krov je produžen u obliku spojlera-sjenila uz dodatnu tendu s inoks konstrukcijom na visini od 220 cm. U svakom slučaju, prostor iskorišten za pet.
Do pramca vode bočni prolazi širine od 20-30 cm, a na boku visine 45 cm je čvrsta ograda nagnuta prema moru. Pramčani dio je maksimalno iskorišten za sunčalište, pa je čak i sidreni poklopac udobno tapeciran.
Ispod njega su smješteni električni vinč s daljinskim upravljačem, lanac, te sidro provučeno ispod špiruna s drvenim gazištem. Sve je funkcionalno i sigurno s visokim rukohvatom za izlazak na kopno ili skakanje u more.
Za kraj ostavljamo dojam iz plovidbe. Iako je trup oblikovan s dokazanim Air Step konceptom i izgleda moćno s dvije pente, Antares 9 nije rasni sportaš. S toliko namještaja, opreme i teškim motorima ima preko pet tona što je masa koju treba poštovati. Možete nabiti gas do daske i praviti sa da plovite kao s laganim Flyerom, ali takva jurnjava nema smisla.
Do pola gasa (2700 okretaja) Antares plovi kao deplasmanac i to će nekima možda odgovarati jer mogu proći s potrošnjom malo većom od dvije litre po milji.
Domet 160 milja
No, kad prijeđe u glisirajući režim onda pokazuje drugo lice, glatko ubrzava i ulazi u zavoje. Tada vas malo povuku sportsko sjedalo i volan, pa pomislite kako biste se mogli malo i zaigrati, no ubrzo shvatite kako ukrcanim putnicima to vjerojatno i nije najzabavnija stvar na svijetu. Masa od pet tona zato dobro dođe kad se more malo podigne jer pruža osjećaj sigurnosti i beskompromisno pronalazi svoj put.
U bržoj plovidbi do izražaja dolazi štedljivi trup jer na ugodnih 20 čvorova potrošnja oba motora iznosi 50 litara, a na punom gasu i 36 čvorova - 3,5 litara po milji. To u praksi sa spremnikom od 400 litara znači domet od 110 do 160 milja što je iznad prosjeka uobičajenog tjednog krstarenja.
Tih sprženih 500 eura ne bi trebali biti prevelik zalogaj za vlasnika ovakvog broda jer je cijena do registracije 125 tisuća eura. To je prilično više od metar ili dva kraćih Antaresa, ali komfor druge kabine je ipak neprocjenjiv.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....